Hjälp mig att sätta ihop en speldator för 8,5k

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att sätta ihop en speldator för 8,5k

Hej!

Jag är helt amatör till när det kommer till datorers hårdvara men jag är behov av en ny speldator och kommer beställa från Inet där de bygger ihop den åt en för ca 1k (därmed får jag oxå garanti).

Men innehållet, kan någon vänlig själ sätta ihop en så prisvärd Speldator! Jag har valt att avvakta lite pga av att jag har hört att en ny generation av bland annat Radeons grafikkort ska/har släpps (?) som gör att de gamla går ner i pris och hoppas kunna fynda.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0ppe1:

Hej!

Jag är helt amatör till när det kommer till datorers hårdvara men jag är behov av en ny speldator och kommer beställa från Inet där de bygger ihop den åt en för ca 1k (därmed får jag oxå garanti).

Men innehållet, kan någon vänlig själ sätta ihop en så prisvärd Speldator! Jag har valt att avvakta lite pga av att jag har hört att en ny generation av bland annat Radeons grafikkort ska/har släpps (?) som gör att de gamla går ner i pris och hoppas kunna fynda.

Tack i förhand!

Här är en Skylake build där du får 440kr cashback från intel om du fyller i formuläret efter köpet. vilket får ner priset till 8 325kr. Dock ingår inte Windows eller montering då jag blev inte var säker om det skulle ingå i priset. (Du får fortfarande garanti på varje komponent och finns en tråd här på SWEC för hjälp med montering utan kostnad).

Angående grafikkortet så kan du få ett 970 för samma pris men det har något sämre prestanda enligt Sweclockers test.

EDIT: Fixade länken då jag valt bundle med ESD armband för 50kr extra av misstag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Halloj!

Hijackar denna tråd då den har typ samma ämne som jag tänkte ta upp. Jag har haft en plan på att bygga en PC för allra första gången snart, och min budget ska ligga på ca 8000 kronor. När jag surfade in på komplett.se hittade jag denna "PC i delar"

https://www.komplett.se/product/793073/datorutrustning/pakete...

Jag har tittat runt lite på delarna och det känns som att paketet är ganska prisvärt. Vad tycker ni? Ska jag hugga i nu när rabatten endast finns nu denna helgen? Eller är det inte värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaftPunk:

Halloj!

Hijackar denna tråd då den har typ samma ämne som jag tänkte ta upp. Jag har haft en plan på att bygga en PC för allra första gången snart, och min budget ska ligga på ca 8000 kronor. När jag surfade in på komplett.se hittade jag denna "PC i delar"

https://www.komplett.se/product/793073/datorutrustning/pakete...

Jag har tittat runt lite på delarna och det känns som att paketet är ganska prisvärt. Vad tycker ni? Ska jag hugga i nu när rabatten endast finns nu denna helgen? Eller är det inte värt pengarna?

Denna presterar betydligt bättre och med intels cashback på 320kr (Gäller för detta moderkort med denna processor för mer info se här)

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9512293/

Precis som Kompletts paketet ingår ej OS eller montering.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

@bjinko:

Hm, intressant. Den är lite över budgeten jag hade tänkt mig, men om det är värt det kanske jag köper den istället. Hur mycket längre kommer den andra att klara sig?

En annan sak jag fick för mig är att man kan använda sin gamla license key från sin gamla dator. Jag har en Windows 7-laptop just nu och jag har för mig att jag kan använda mig av denna laptopens licens för att registrera windows 10 på en ny dator. Stämmer detta?