Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jo, läste det men hur noga är dem, var väl frågan jag borde ställa... Jag har aldrig någonsin fuskat i ett spel, men när pokemons börjar spawna på motorvägen, vid broar, så tänker man fan, om man inte ska skaffa en sån gps grej.. Deras sätt o spawna pokemons är ju ett skämt.

Och gps glidning? Vafan är det? Min har ju glidit ibland, när jag springer eller något. Inte mitt fel att deras servers inte hinner med -.-

Enligt mig är detta nog det dummaste man kunnat komma på.. Haft personer som kommit in i butiken jag jobbar på och springer runt där med telefoner.. Samt haft personer som t.o.m. försökt ta sig in i lagret.. Bara för pokemons..

Ingen aning hur kontrollerna går till men vet att folk åker fast i ingress, så det är knappast riskfritt. Och att folk är idioter är knappast Nintendo och niantecs fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Enligt mig är detta nog det dummaste man kunnat komma på.. Haft personer som kommit in i butiken jag jobbar på och springer runt där med telefoner.. Samt haft personer som t.o.m. försökt ta sig in i lagret.. Bara för pokemons..

Du får förklara för dem att de inte behöver stå ovanpå Pokémonen för att fånga den, det räcker att klicka på den på kartan för att börja fånga den. Finns för övrigt butiker som lockar till sig folk med hjälp av Pokémon Go, för att de önskar få in kunder - ni kanske kan göra en schysst deal åt dem, sälja lite powerbanks? Tänk positivt, se möjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Ingen aning hur kontrollerna går till men vet att folk åker fast i ingress, så det är knappast riskfritt. Och att folk är idioter är knappast Nintendo och niantecs fel.

Jo, äh, vem bryr sig.. Hade nog inte haft orket o roota telefonen o fucka upp gpsen ändå Hade nog ändå inte gjort det.. knappt spelat i 2h.

Skrivet av keyser:

Du får förklara för dem att de inte behöver stå ovanpå Pokémonen för att fånga den, det räcker att klicka på den på kartan för att börja fånga den. Finns för övrigt butiker som lockar till sig folk med hjälp av Pokémon Go, för att de önskar få in kunder - ni kanske kan göra en schysst deal åt dem, sälja lite powerbanks? Tänk positivt, se möjligheter.

Du, om det var min butik så hade jag nog sett ett par möjligheter.. Jag är anställd där, som extrajobb och kan direkt inte se möjligheter till folk som kommer in svingades med telefonerna för att hitta pokemons.. I en butik, som är en kedja, en bensinstations kedja.. Och trust me, ingen unge på 12-15 år till och med över 20 kommer in o köper något efter att de har fångat sitt pokemon..

Var på E4an idag och såg 3 killar i riktigt ung ålder gå på kanten av motorvägen.. med telefonerna uppe, för pokemon.. Man hinner inte stanna när man kör 100-110. Ifall aset bestämmer sig för att springa ut.

Som sagt, tror dem vet att man inte behöver stå ovanpå skiten men vissa pokemons kommer ju inte ens fram förens du är riktigt nära, och stationen där jag jobbar är rätt stor. Och ibland kan "skärmen" typ skaka till med löv.. Typ en buske som blåser i spelet.. Vilket betyder att det finns något o utforska där.. vilket oftast är nära byggnader.

Förutom att skiten får människor o gå ut, finns det inget annat positivt med spelet..
Ni vet.. Jag drar inte alla spelare över en o samma kant.. Men vissa är dumma och andra normala. Dem dumma är dem som syns, och det är dem som får de andra normala o se dumma ut.

Permalänk

Har fortfarande grova problem med spelet, Pokémon vägrar dyka upp trots indikationerna. När jag väl kommer över det via flera omstarter så dyker Pokémonen inte upp då fångstprocessen påbörjas och därefter kraschar oftast spelet.. Börjar bli riktigt frustrerande! Funderar på att avinstallera då spelet för tillfället ger upphov till mer ilska och frustration än glädje!

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vore trevligt om de kunde lägga ner lite mer energi åt oss ute på landsbygden istället för att bara satsa på städerna Finns inte ett enda Pokéstop/Gym inom en 3-mils radie här och det är ju knappast så att man vill ta bilen för att hämta lite Pokéstops.

Bor i södra Dalarna och vet inte ens om det finns något i den närmsta staden/samhället.

tyvärr men det kommer dom inte göra, spelet är menat att spela där mycket människor rör sig, alltså i storstäder och inte små orter på landet, det är kanske inte så kul men det är så spelet är uppbyggt då alla portaler kommer från deras tidigare spel ingress och där är det precis samma, hundratals portaler i city och som du förstår lite mer dött i mindre städer och på landet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

tyvärr men det kommer dom inte göra, spelet är menat att spela där mycket människor rör sig, alltså i storstäder och inte små orter på landet, det är kanske inte så kul men det är så spelet är uppbyggt då alla portaler kommer från deras tidigare spel ingress och där är det precis samma, hundratals portaler i city och som du förstår lite mer dött i mindre städer och på landet.

Det borde finnas en god chans att Niantic öppnar upp för fler portaler, speciellt på områden som varit rätt tomma tidigare.

Samtidigt är ju situationen för oss Svenskar rätt speciellt då vi är ett glesbefolkat land och med en väldigt liten befolkning totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det är ju helt basserat på hur många som spelade Ingress och inte antalet personer direkt.
T.ex Haparanda och Torneå har helt ok med stops även fast det är ganska små städer (t.ex 5k~ som bor centralt).

Sen verkar ju företag kunna köpa och göra sig till stops snart också, så det kommer nog öka eftersom.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Det är ju helt basserat på hur många som spelade Ingress och inte antalet personer direkt.
T.ex Haparanda och Torneå har helt ok med stops även fast det är ganska små städer (t.ex 5k~ som bor centralt).

Sen verkar ju företag kunna köpa och göra sig till stops snart också, så det kommer nog öka eftersom.

Hade jag varit chef för någon butik idag så hade jag ju letat alla möjligheter som finns att casha in på fenomenet. Låt betalande kunder ladda mobilen eller vad det nu kan vara. Och framförallt, sälja powerbanks.

Japanska McDonalds fick ju också en rejäl ökning på aktievärdet i och med Pokemon GO-kampanjen. Tänk Starbucks och liknande, vore ju typ perfekt för dom. Kom in och köp kaffe, ladda mobilen och använd deras pokestop, gym eller vad de nog kan vara.

Samtidigt har jag förståelse för verksamheter där folk inte bör eller får ränna runt hur som helst. Men dessa bör rimligtvis redan se till att hålla folk på avstånd.

Permalänk
Medlem

går de ens hitta pokemons på landet? har inte sett en enda förutom i stan

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Folk verkar hitta kring sommarstugan, 3mil~ utanför Kalix

Så ja det går nog bra. Dock lagomt med personer där, säkert några hundra som rör sig efter huvudvägen dagligen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Vash:

Såklart har vi pokemon med, men inga stops eller gym

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Keeper of Traditions

Du borde väl rimligtvis ha nämnt det i inlägget du skrev först, annars är ju hela inlägget meningslöst.

Ett tips för intresserade, efter en snabb sökning, är Charity Miles

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Var nere på stan ikväll, för första gången sedan Pokemon Go släpptes. Helt galet vad mycket folk det var i farten. Kul att se så många ungdomar som är ute och jagar pokemon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

har gått nästan 1 mil utan å se något.. kanske är någon bugg med spelet då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

har gått nästan 1 mil utan å se något.. kanske är någon bugg med spelet då

Jag gick precis 1mil idag, tack vare mitt 1mila ägg. Och jag hittade pokemons hela tiden. Men nu på kvällen har servrarna ballat ur igen =(

Bra sida att hålla koll på http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

@Vash: Servrarna packar ihop när USA kommer online, kvällar är nästan omöjliga men mitt på dagen/eftermiddagen funkar det fin fint iaf för mig

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat:
Oki har nog bara haft otur då, började tro att de bara fanns Pokemons i stan xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sluta spela det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Sluta spela det.

Jag behöver inte sluta då jag aldrig kommer att börja. Jag har bara en antik mobil som inte funkar med modernt skit som spel m.m.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

@Ferrat:
Oki har nog bara haft otur då, började tro att de bara fanns Pokemons i stan xD

Så är det nästan iaf. Jag kan gå i timmar där jag bor utan att hitta nåt men så fort jag kommer in te stan så hittar jag minst en pokemon varannan minut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lättvikt

Känns som att denna filur kommer blåsa bort sig själv. Eller förvirrar den motståndaren genom att ställa sig på sidan och bli näst intill osynlig? ( se vikt/längd)

Fixade bildlänken
Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Lite trevlig info om trading o PokéStops som Nintendo tänker införa senare verkar det som: http://n4bb.com/pokemon-go-update-trading-interactive-gyms-po...

"This new one, which should be out some time this year"

Ugh......

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Hagge Radien för att upptäcka pokémon och kunna interagera med dem är ungefär 30 meter... så om din butik inte är gigantisk borde man rimligtvis kunna nå dem utifrån också.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag gick precis 1mil idag, tack vare mitt 1mila ägg. Och jag hittade pokemons hela tiden. Men nu på kvällen har servrarna ballat ur igen =(

Bra sida att hålla koll på http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Vad var det i ägget då?
*Nyfiken :-)*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

@Hagge Radien för att upptäcka pokémon och kunna interagera med dem är ungefär 30 meter... så om din butik inte är gigantisk borde man rimligtvis kunna nå dem utifrån också.

Min erfarenhet till pokéstops och pokémon överlag säger nog snarare 10-15meter.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bajsat:

Aha, okej, men fortfarande så borde man rimligtvis kunna nå pokémon utifrån. Jag har hittills inte stött på någon byggnad jag blivit tvingad att gå in i för att kunna fånga dem.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bajsat:

Kan hålla med på pokéstopsen men pokémons går att fånga på längre avstånd.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ladytech:

Känns som att denna filur kommer blåsa bort sig själv. Eller förvirrar den motståndaren genom att ställa sig på sidan och bli näst intill osynlig? ( se vikt/längd)

Haha ja, de där vikt/längd egenskaperna verkar vara ganska dåligt implementerat... Sen känns det som att ju större den är, desto mer HP skulle den ha, men det verkar inte heller vara implementerat.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Fick tag i mitt första 10km ägg imorse. 2,2km är avverkad, ska bli spännande att se vad det blir.