Ny dator fungerar inte (startar ej trots fulladdat batteri)

Permalänk
Medlem

Ny dator fungerar inte (startar ej trots fulladdat batteri)

Tjena har precis fått hem min nya laptop.

Problemet är att den inte startar trots att den varit på laddning i 4 timmar och laddningslampan på datorn lyser som den ska.

Händer helt enkelt inget när jag försöker starta den, har provat hålla in powerknappen i 30 sekunder men det hjälper inte heller.

Permalänk
Medlem

Börja med att berätta exakt vad det är för dator. Är den helt splitterny skulle jag gå tillbaka till butiken med den omg.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

testa starta den med ström och utan batteri. Dvs plocka ut batteriet och strömkabeln. Sen tryck på knappen sen i med kabeln igen och testa att starta den.

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem

Asus E200HA-FD0009TS, kan inte plocka ut batteriet då det är inbyggd så som i en iPhone. Har beställt den på webhallen så jag är inte så jättesugen på att behöva skicka tillbaka datorn... Och ja, den är splitterny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orre06:

Asus E200HA-FD0009TS, kan inte plocka ut batteriet då det är inbyggd så som i en iPhone. Har beställt den på webhallen så jag är inte så jättesugen på att behöva skicka tillbaka datorn... Och ja, den är splitterny.

Ring webhallen support?

En ny dator ska fungera utan problem.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Supporten har stängt, tänkte ifall det går att lösa direkt. Är inte så jättekunnig inom ämnet och tänkte därför vända mig hit för att få snabbare hjälp.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen kunskap för att hjälpa dig med problemet som sådant, men enligt prisjakt säljer Siba datorn för 1790 och Webhallen för 2690. Utnyttja ångerrätten?

Men spontant låter det ju som någon slags DOA-exemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Jag har ingen kunskap för att hjälpa dig med problemet som sådant, men enligt prisjakt säljer Siba datorn för 1790 och Webhallen för 2690. Utnyttja ångerrätten?

Men spontant låter det ju som någon slags DOA-exemplar.

I förrigår när jag beställda den hos webhallen kostade den 1990 så det var ju ingen större skillnad. Vill helst slippa skicka tillbaka den och styra på det sättet.

Permalänk
Hedersmedlem

@orre06 *Trådstart/rubrik redigerad*

Vi jobbar gratis här på Sweclockers Dessutom tycker vi det är viktigt att alla får samma chans att få hjälp med sina frågor.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@orre06 *Trådstart/rubrik redigerad*

Vi jobbar gratis här på Sweclockers Dessutom tycker vi det är viktigt att alla får samma chans att få hjälp med sina frågor.
/moderator

Jag förstår, är bara så pass desperat att få den att fungera att jag är redo att betala för det haha.