Permalänk
Medlem

Skärm Köp (1440p) Asus or Acer

Ska köpa en skärm till ett nytt bygge med EVGA 1080 FTW.
Har läst en hel del och det ser ut som som Asus och (till mindre utsträckning Acer) har problem med Quality Control.

Vilken av dess är att rekommendera?
Vad är era personliga erfarenheter av någon av dessa?

ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync eller Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9588041/

Permalänk
Medlem

Du borde lagt tråden i forumet för bildskärmar. Men i alla fall. Det är i princip samma skärm. Båda 27", 1440p, 144hz+, IPS, Gsync. QC är inget att oroa sig för. Får du en skärm med bleeding - åk och byt. Båda kan drabbas.

Personligen hade jag valt att betala 400:- mer för ASUS eftersom den har mycket mer tilltalande design med en fot som inte ser helt efterbliven och plastig ut. Men du kan inte göra ett felval här då det är samma tekniska specs i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peachzor:

Du borde lagt tråden i forumet för bildskärmar. Men i alla fall. Det är i princip samma skärm. Båda 27", 1440p, 144hz+, IPS, Gsync. QC är inget att oroa sig för. Får du en skärm med bleeding - åk och byt. Båda kan drabbas.

Personligen hade jag valt att betala 400:- mer för ASUS eftersom den har mycket mer tilltalande design med en fot som inte ser helt efterbliven och plastig ut. Men du kan inte göra ett felval här då det är samma tekniska specs i princip.

Tack hjärtligt.

Jag undrar dock vad inets policy är på sådant?
Kommer de byta min skärm om jag märker störande bleeding?
Har hört ett hel del klagomål runt Asus support. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv köpt pg279q för ca en vecka sedan och den är helt underbar. Har jättelite bleed som bara märks när det är helt svart men det är verkligen inget som stör. Bilden är riktigt bra, den osar kvalitet och väger riktigt mycket så den kommer garanterat stå stilla. Smidigt att navigera i menyn också, inget jag har upplevt på någon annan skärm. Jag har ingen erfarenhet av acer skärmen utan ville bara dela med mig av min upplevelse