Permalänk
Avstängd

Han ska bort från Prisjakt nu "för där hade han inget att göra, det är bara ordbajsare där."

Permalänk
Avstängd

Dom är fortfarande listad på prisjakt, mitt omdöme om dom där jag länkar till den här tråden är raderat, många andras omdöme är också raderat.
Mitt mail till prisjakt om det här "företaget" är fortfarande obesvarat.

Prisjakt agerar väldigt konstigt i det här ärendet, man skulle kunna tro att dom fullständigt skiter i att dom länkar till ett blufföretag och att folk riskerar att bli lurade på sina pengar.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Dom är fortfarande listad på prisjakt, mitt omdöme om dom där jag länkar till den här tråden är raderat, många andras omdöme är också raderat.
Mitt mail till prisjakt om det här "företaget" är fortfarande obesvarat.

Prisjakt agerar väldigt konstigt i det här ärendet, man skulle kunna tro att dom fullständigt skiter i att dom länkar till ett blufföretag och att folk riskerar att bli lurade på sina pengar.

Håller med. Mycket besviken på Prisjakt. Synd att Pricerunner är så ett så dåligt alternativ.
Jag har försökt ringt till Prisjakt men inte fått nåt svar.

300Games ska själva plocka bort sig från Prisjakt i alla fall, så det är ju bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Ursäkta men vad är det för fel på Proshop?

Skickades från m.sweclockers.com

Beställt därifrån två gånger. Båda gångerna har jag inte ens fått varan.

Skrivet av kaya:

Dom är fortfarande listad på prisjakt, mitt omdöme om dom där jag länkar till den här tråden är raderat, många andras omdöme är också raderat.
Mitt mail till prisjakt om det här "företaget" är fortfarande obesvarat.

Prisjakt agerar väldigt konstigt i det här ärendet, man skulle kunna tro att dom fullständigt skiter i att dom länkar till ett blufföretag och att folk riskerar att bli lurade på sina pengar.

Att de ens fått dyka upp är ju ett under. Är ju inte heller första gången som prisjakt tillåter blufföretag att existera bland deras listor.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Visst att dem gjort tabbar (använda bilder från företag dem inte får osv). Väldigt oprofessionellt. Men finns det någon som faktiskt har betalt för en vara och inte fått den? än?

Permalänk
Medlem

Så....prisjakts teori är alltså att man ska genomföra ett köp man vet att man troligtvis aldrig kommer få några varor på, bli lurad och förbannad. Och därefter gå och skriva ett omdöme istället för att varna andra eventuella köpare innan?
Håller med flertalet andra här, dör sjönk Prisjakt verkligen. Visst att man kanske inte bör döma nånting innan man testat det, men här handlar det ju om ett så uppenbart fall av scam att en spårhund utan problem skulle kunna sniffa sig till detta scam företag.

fy prisjakt, fy.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av K3PaZe:

Visst att dem gjort tabbar (använda bilder från företag dem inte får osv). Väldigt oprofessionellt. Men finns det någon som faktiskt har betalt för en vara och inte fått den? än?

Är man så dum så man beställer från 300games så har man ingen rätt att klaga på utebliven vara.

Det handlar om att tänka logiskt, ingen seriös handlare skulle lägga ut en sån där sida, och bara kriminella stjäl logor som trygg e-handel för att verka säkrare än vad dom är.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/300Games-1107521259310756/?fref=ts ser att dom har en sida till och någon frågat angående deras F-Skatt sedel den 7e juni, still nothing.

Permalänk
Medlem

Spårade en av produkternas möjliga inköpskälla. Samma mobil, och samma stavfel.
https://300games.se/index.ehtml/products/htc-one-32gb-uk-sim-...
https://www.amazon.co.uk/HTC-32GB-Free-Smartphone-Manfucactur...

Skaplig vinstmarginal dessutom, mobil+frakt går på ca 1900kr från amazon, men 300games tar 3150kr. Och detta på en mobil som är begagnad/refurbished.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Spårade en av produkternas möjliga inköpskälla. Samma mobil, och samma stavfel.
https://300games.se/index.ehtml/products/htc-one-32gb-uk-sim-...
https://www.amazon.co.uk/HTC-32GB-Free-Smartphone-Manfucactur...

Skaplig vinstmarginal dessutom, mobil+frakt går på ca 1900kr från amazon, men 300games tar 3150kr. Och detta på en mobil som är begagnad/refurbished.

Från deras Facebooksida.

tror ni verkligen på allvar att vi köper från Amazon knappast vi har redan sagt till er att vi har stationärt lager på annan ort i skåne vi har redan ett stort lager så varför skulle vi komma på tanken på att köpa därifrån tror ni att vi är riktigt dumma eller? dessutom som du själv säger är denna prudukt ur gammal och dessutom dyr i pris. Däremot tar vi bilder från sidan och lägger upp på vår, som jag har sagt många gånger om.finns där mängder med bilder och information att ta oss till handa av just på den sidan och vi har kopierat namnet på produkten och klistrat in vi har däremot inte i åtanke att handla därifrån och varför skulle vi göra det då är man ju bara dum eftersom dom är dyra.

De har stort lager och kopierar produktinfo från Amazon.
Det här blir bara bättre och bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Spårade en av produkternas möjliga inköpskälla. Samma mobil, och samma stavfel.
https://300games.se/index.ehtml/products/htc-one-32gb-uk-sim-...
https://www.amazon.co.uk/HTC-32GB-Free-Smartphone-Manfucactur...

Skaplig vinstmarginal dessutom, mobil+frakt går på ca 1900kr från amazon, men 300games tar 3150kr. Och detta på en mobil som är begagnad/refurbished.

Varför inte 2150 för en cirka fem år gammal mobil med Android 2.3?

https://300games.se/index.ehtml/products/sony-ericsson-xperia...
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_arc-3619.php

Verkar också vara från engelska Amazon där den kostar runt 1000kr.

https://www.amazon.co.uk/Sony-Ericsson-Xperia-Screen-Mobile/d...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Från deras Facebooksida.

tror ni verkligen på allvar att vi köper från Amazon knappast vi har redan sagt till er att vi har stationärt lager på annan ort i skåne vi har redan ett stort lager så varför skulle vi komma på tanken på att köpa därifrån tror ni att vi är riktigt dumma eller? dessutom som du själv säger är denna prudukt ur gammal och dessutom dyr i pris. Däremot tar vi bilder från sidan och lägger upp på vår, som jag har sagt många gånger om.finns där mängder med bilder och information att ta oss till handa av just på den sidan och vi har kopierat namnet på produkten och klistrat in vi har däremot inte i åtanke att handla därifrån och varför skulle vi göra det då är man ju bara dum eftersom dom är dyra.

De har stort lager och kopierar produktinfo från Amazon.
Det här blir bara bättre och bättre.

Ta bilder från Amazon? Är det så man gör som återförsäljare?

Permalänk
Medlem

Majoriteten av annonserna från blocket-tråden här på swec är ju bättre skriven än deras produktbeskrivningar.
Om man ändå skall copy-pasta info så kan man väl iaf ta all info. De bryr sig inte ens om att ord bryts av i titeln.
Och ändå vill de framstå som en vettig butik som skall konkurrera med de existerande etablerade butikerna..

Permalänk
Medlem

Nu verkar alla produkter vara borttagna och någon ny intressant bakgrund.

http://imgur.com/wcoBb82

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Beställt därifrån två gånger. Båda gångerna har jag inte ens fått varan.

Att de ens fått dyka upp är ju ett under. Är ju inte heller första gången som prisjakt tillåter blufföretag att existera bland deras listor.

Okej! Vad var deras svar att du inte fått varan?

Permalänk
Medlem

nu ska han lägga ner butiken verkar som sweclockers vann

Permalänk
Medlem

Tyvärr gick det inte att svara på hans meddelande.

EDIT: Tror jag ska grunda 400Games.se nu. Med ännu lägre priser, men tveksamt om jag lyckas göra en lika episk hemsida.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Ursäkta men vad är det för fel på Proshop?

Skickades från m.sweclockers.com

har också haft problem med proshop.
köpte en mikro därifrån, dom hade uppgett ett mått, jag köper den för den passar perfekt där jag ska ha den. får hem den efter 2 veckor och när jag packar upp den får jag inte in den i mitt skåp. dom hade skrivit fel mått på mikron (handlar om flera cm för kort mått uppgett på hemsidan), kontaktar därför dom och säger att jag vill annulera köpet och returnera produkten plus att dom ska uppdatera med korrekta mått. dom svarar mig inte på 5 dagar, ringer in till dom och tjejen i telefonen hänvisar mig att hålla mig till mailet för mitt ärende håller på att behandlas. 2 dagar senare står jag fortfarande utan svar, jag mailar dom igen. 3 dagar senare har jag fortfarande inte fått något svar. ringer upp dom, och killen i telefonen säger att han ska kolla vad som händer och återkomma. han återkommer inte. därefter blir jag sjuk och kan inte ta tag i detta. 15 dagar efter jag fått produkten får jag ett mail som säger att returen inte accepteras eftersom det gått över 14 dagar för öppet köp och att jag borde haft koll på måtten innan jag köpte den.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Ger mig fan på att personen/na bakom sidan snart är uppe med en ny sajt, var så säkra.
Så håll ögonen öppna efter nya misstänksamma butiker som kommer dyka upp vilken dag som helst här nu.
Hoppas han nu bara inte fejkar det hela i tron om att vi ska lämna honom och hans kära sida ifred för att sen när all storm lagt sig börja scamma folk.
Nej, nånting säger mig att den här sagan inte är slut.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ger mig fan på att personen/na bakom sidan snart är uppe med en ny sajt, var så säkra.
Så håll ögonen öppna efter nya misstänksamma butiker som kommer dyka upp vilken dag som helst här nu.
Hoppas han nu bara inte fejkar det hela i tron om att vi ska lämna honom och hans kära sida ifred för att sen när all storm lagt sig börja scamma folk.
Nej, nånting säger mig att den här sagan inte är slut.

Kommer snart upp en tråd "Hur driver man en webbshop?" :')

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ger mig fan på att personen/na bakom sidan snart är uppe med en ny sajt, var så säkra.
Så håll ögonen öppna efter nya misstänksamma butiker som kommer dyka upp vilken dag som helst här nu.
Hoppas han nu bara inte fejkar det hela i tron om att vi ska lämna honom och hans kära sida ifred för att sen när all storm lagt sig börja scamma folk.
Nej, nånting säger mig att den här sagan inte är slut.

Tur att vi har batman på våran sida, han är som bra på att luska ut saker som dessa.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Beställt därifrån två gånger. Båda gångerna har jag inte ens fått varan.

En gång för mig- jag ville inte ens regga mig på sidan då de alltid avgett ett såntdär halvseriöst intryck då de tydligen har super-många varor men är själva okända ihop med halvseriös logga och namn (och tidigare prutt-hemsida).

I mitt fall gav jag in och reggade mig för att beställa ett par billiga mATX 775:or som de helt plöttsligt hade i lager, beställningen gick igenom utan problem men efter det hände absolut nada- I efterhand kan det ju kännas som att man vart lurad, att man gett en skum sida sina personuppgifter som man inte vet gud vad de kommer använda dem till.

Nu är ju inte detta samma problem men kollar ni tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3230633 så listar de w10pro licenser för endast 400kr "73% rabatt" ( imgur.com/NYDNvZF.png - imgur.com/Twn0kJu.png )
Men trycker ni fram till sidan så ligger priset på 1599kr https://www.proshop.se/2511026 ( imgur.com/ve6hXgT.png )
Och så har det vart sedan igår/förrgår? något jag även rapporterat till prisjakt utan att det haft någon effekt, clickbait?

ontopic:
jag vet helt ärligt inte vad jag ska säga om 300Games men jag tycker fortfarande att det är bra att sidor som dessa får strålkastarna på sig så att OM det är något fuffens som pågår att det kommer fram istället för att mindre insatta personer blir lurade, eller om de är startade av goda människor; att de får feedbacken de behöver för att fixa deras verksamhet så att personer som oss känner sig trygga/kan handla tryggt från dem (även om just detta fallet ser ut som en katastrof).

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem

Vilket stolpskott han verkar vara.....

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Avstängd

Frågan är ju vad som händer med "det stora lagret på annan ort i Skåne" ? Utförsäljning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Frågan är ju vad som händer med "det stora lagret på annan ort i Skåne" ? Utförsäljning?

Skickades från m.sweclockers.com

Självplock med kilopris? Grafikkort för 399kr kilot!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tydligen lever den igen...

Så tydligen måste han ta bild på produkterna igen. Vilket han så klart gjorde sist. På sina egna produkter i lagret som jag antar att han bara raderade från datorn?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Tydligen lever den igen...

http://i.imgur.com/fT4ln0Z.png

Så tydligen måste han ta bild på produkterna igen. Vilket han så klart gjorde sist. På sina egna produkter i lagret som jag antar att han bara raderade från datorn?

När man trodde hemsidan inte kunde bli värre....
Nog fan är sidan "unik" allt

Lite kul att företaget lades ner och startades igen på mindre än 6 timmar...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Detta är något som Swec borde ta upp i en fredagspanel!!!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi