Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket!

Tjo!

Kör som så många andra med en dator inkopplad till TVn istället för något annat.
Där igenom kör jag en massa playtjänster och kolla på tv på detta sättet.

Men nu sitter jag här och är sugen på att spela igenom denna station oxå! Grafikkortet klarar de flesta spel jag skulle vilja spela på min tv så som Fifa16 m.m. Dock skulle jag vilja ha bättre moderkort, ram-minne och processor.

Så tänkte jag skulle köpa något uppgraderingspaket istället för att köpa ett PS4/Xboxone.

Finns det något uppgraderingspaket man skall kolla speciellt på eller finns det kanske någon som kan plocka ihop ett ännu bättre än de som finns på prisjakt?

Dessa två lockar men vet ej om de är så speciellt "säkra" för framtiden:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1603194

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1980466

Mvh / Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av civ:

Tjo!

Kör som så många andra med en dator inkopplad till TVn istället för något annat.
Där igenom kör jag en massa playtjänster och kolla på tv på detta sättet.

Men nu sitter jag här och är sugen på att spela igenom denna station oxå! Grafikkortet klarar de flesta spel jag skulle vilja spela på min tv så som Fifa16 m.m. Dock skulle jag vilja ha bättre moderkort, ram-minne och processor.

Så tänkte jag skulle köpa något uppgraderingspaket istället för att köpa ett PS4/Xboxone.

Finns det något uppgraderingspaket man skall kolla speciellt på eller finns det kanske någon som kan plocka ihop ett ännu bättre än de som finns på prisjakt?

Dessa två lockar men vet ej om de är så speciellt "säkra" för framtiden:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1603194

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1980466

Mvh / Anders

Man bör i dagsläget hålla sig ifrån AM3+. Skylakepaketet är inget tokigt alternativ. Framtidssäkring och PC går inte allt för ofta ihop, det man kan göra är att slänga in en i7 då processorer har stått sig så bra de senaste generationerna, dock kostar bara processorn lika mycket eller mer än båda paketen du listat. Om du vill kunna överklocka kan du överväga att gå på k-modell av processorn samt Z170 moderkort, men då springer kostnaden iväg ~800kr till (dock en redig boost i klockfrekvens), än mer om du vill ha itx.

Permalänk
Medlem

@civ:

Vad har du för dator nu?
Om huvudmålet är att börja spela så är ju grafikkortet det första man börjar att uppgradera, det som kommer göra störst skillnad.
Sitter du på en hyfsad grund så råder jag dig till det.

Men om du insisterar så är ju Skylake den senaste plattformen och det du bör sikta in dig på.
Här är ett prisvärt paket som du kan sätta under bevakning, det var lite för populärt och tog slut rätt snabbt:
https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo... Saknas bara DDR4 minnen.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

Om vi säger som såhär. Mitt gamla geforce 580 är inte flaskhalsen så förstår ni kanske hur dåliga de andra komponenterna är

Tanken är att kunna spela enklare spel så som Fifa 16 och mindre krävande bilspel.
Hade mitt geforce 580 i en annan dator och detta kort klarade dessa spel bra. Men självklart kommer jag uppgradera kortet vid senare tillfälle och tror jag skulle få ett 780 ifrån en kompis inom snaraste.

Det där paketet såg inte alls fel ut D-ryd!

Galet svårt om man skall satsa på att uppgradera datorn eller satsa på ett ps4.

Ps4 kostar ca, 3500 och skall man ha en massa spel +kontroller kommer man lätt upp till 4-5k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av civ:

Om vi säger som såhär. Mitt gamla geforce 580 är inte flaskhalsen så förstår ni kanske hur dåliga de andra komponenterna är

Tanken är att kunna spela enklare spel så som Fifa 16 och mindre krävande bilspel.
Hade mitt geforce 580 i en annan dator och detta kort klarade dessa spel bra. Men självklart kommer jag uppgradera kortet vid senare tillfälle och tror jag skulle få ett 780 ifrån en kompis inom snaraste.

Det där paketet såg inte alls fel ut D-ryd!

Galet svårt om man skall satsa på att uppgradera datorn eller satsa på ett ps4.

Ps4 kostar ca, 3500 och skall man ha en massa spel +kontroller kommer man lätt upp till 4-5k.

Jag hoppade på PS4-tåget och kände bara "YES skönt å slappa i soffan å kunna spela samtidigt" dock insåg jag ganska snabbt att fy fan vad dyrt allt vart och dessutom vad låst man känner sig jämfört med en dator! Men det är bara mina 2 cent om att det är verkligen i min värld "PCmasterrace" som gäller.

N64 och 8Bit är skoj å damma av emellanåt men annars kommer datorn i första hand.

// Marcus

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem

Det är ju det som är det, Ps4-tåget = dyrt.
Dock har jag alltid gillat playstation och haft alla generationer.

*Tänker så det knakar*