Är GTA V ett dåligt spel?

Permalänk
Avstängd

Är GTA V ett dåligt spel?

Jag hör hur många gta fans påstår att gta v är skräp jämfört med iv och visar denna videon som bevishttps://youtu.be/GWVtZJo-HqI. De klagar på att gta 5 är dålig eftersom fysikmotorn, karaktärerna är sämre och att man inte kan gå in i många byggnader som iv och mycket mer saker som de klagar på. De anser att GtA v är orealistisk och att gta iv är realistisk på grund av fysikmotorn och bilkörning.

Behöver verkligen ett spel som är mindre realistic vara sämre på grund av att den inte är lika realistisk?

Jag känner sugen på att spela gta v när jag få datorn för att jag gilllade verkligen multiplayern på ps3 och att jag vill ta del av de nya uppdateringarna som som släpps på pc som gör spelet roligare.

Jag älskar spelet mycket precis som san andreas, vice city och gta iv förutom att jag gillar multiplayern i gta 5 mer än de andra men det känns som att folk försöker få mig att se ut som ett blint och korlad barn som köper skräp när jag vill spela spelet.

Varför detta hat mot gta v?

Permalänk
Entusiast

Det är såklart inte sämre för att körningen är mera "arkad", jag tycker personligen att fysiken i GTA V passar serien lite bättre än försöket på "realistisk" körning i GTA IV även om jag uppskattade den som en omväxling.

Alla hatar alltid på det nya och då särskilt det som är mest populärt.
Du ska bara veta vad folk sade om GTA IV när det släpptes 2008...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag tycker GTA V är det näst bästa GTA, om inte kanske det bästa. Pga nostalgi måste jag anse GTA SA min favorit.

IV tycker jag är mycket, mycket, mycket, sämre. Hatar hur alla är som dockor och hur omöjligt det är att svänga med bilar. Visst, det kanske är mer realistisk bilfysik men väldigt mycket jobbigare tycker jag.
V har mycket skarpare och responsivare kontroller, mindre dockfysik, roligare uppdrag, mer färggladare områden (IV är så grått och tråkigt att man blir deprimerad), karaktärerna är roligare i V, etc etc.

Bara köra runt med bil i stan i GTA V och lyssna på radion och njuta av miljön är en av mina favoritsaker att göra i spel. Enda jag tycker är roligt att göra i IV är att leka med gungan.

Vad gäller multiplayer har jag ingen åsikt. Tycker GTA Online bara består av laddningsskärmar och väntetider i lobbies, och när du väl är inne i något race eller nåt håller ni på att köra upp i himmelen på någon 90 graders vinklad garage dörr och efter ett tag kommer någon uppifrån och knuffar ner dig. Riktigt skit tycker jag.

I mitt tycke.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

videon är vinklad, de visar extrem-situationer, tex när man slåss visar de bara one punch knock-out vilket bara händer ibland när man slår folk (dessutom, tänk efter, ger man en hård uppercut mot någon som inte är redo på det är chansen stor att de knockas ut av den).

GTA V är enligt mig det bästa spelet någonsin, finns vissa grejer som kan vara irriterande, men i helhet är det så sjukt bra

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Och själv tycker GTA IV är det klart bästa i serien, en del på grund av bilfysiken, men framför allt av storyn och karaktärerna.

GTA V är definitivt inget dåligt spel, men storyn är långt ifrån lika fängslande som många utav de övriga GTA. Det börjar bra, men efter kuppen mot Merryweather Security Consulting så känns det som att story-skrivarna hos Rockstar byttes ut eller halverades. Därefter blir ju nästan alla sidemissions roligare.
Men det känns som fokus har skiftats från bilkörningen (som var rätt högt prioriterad i GTA IV) till annat. Det ser grymt ut i 3440x1440!

Har faktiskt aldrig startat GTA Online!

Annars efter GTA IV, rankar jag GTA Vice City högt, grym story samt att alla Miami Vice influenser är något som fängslar mig då jag växte upp med den serien.

Hade gärna sett GTA IV med grafikmotorn från GTA V fast fysiken från GTA IV!

Permalänk
Medlem

Jag hade nog föredragit lite mer realism, fast blandat med praktiska saker så som att man i GTA V kan vända tillbaka bilen om den är uppochner. Blir dock riktigt irriterad på Rockstar som inte kan låta folk spela LAN eller co-op med 1-4 spelare eller något som inte är kopplat till GTA Online karaktären och alltså mer likt Singleplayer och att man då kan spela med hur mycket mods man vill. Hade gärna använt mods i GTA men tråkigt nog så måste man spela SP vilket man blir less på snabbt. Jag är en person som nästan bara spelar spel för ett sätt att umgås med vänner numera, en del kanske föredrar att spela själva dock.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag såhär:

GTA:VC > GTA:V > GTA:SA > GTA:II > GTA:III > GTA > GTA:IV

Men smaken är väl som baken antar jag.

Men GTA V är långt mycket bättre än GTA IV iallafall i min mening. Men självklart hade jag inte klagat om man gjorde en remake på GTAV med 60GB till för att gå in i fler byggnader och andra småfixar.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

jag tycker gta V är ett fantastiskt spel, körde det på xbox när det kom ut och satt klistrad i flera dagar framför storyn efter jobbet. storyn var de bästa jag kört i ett spel borträknat life is strange.

multiplayer är otroligt frustrerande dock med random dcs, 12 åringar som bara vill döda dig och mer laddningnsrutor än de är speltid

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Jag hör hur många gta fans påstår att gta v är skräp jämfört med iv och visar denna videon som bevishttps://youtu.be/GWVtZJo-HqI. De klagar på att gta 5 är dålig eftersom fysikmotorn, karaktärerna är sämre och att man inte kan gå in i många byggnader som iv och mycket mer saker som de klagar på. De anser att GtA v är orealistisk och att gta iv är realistisk på grund av fysikmotorn och bilkörning.

Behöver verkligen ett spel som är mindre realistic vara sämre på grund av att den inte är lika realistisk?

Jag känner sugen på att spela gta v när jag få datorn för att jag gilllade verkligen multiplayern på ps3 och att jag vill ta del av de nya uppdateringarna som som släpps på pc som gör spelet roligare.

Jag älskar spelet mycket precis som san andreas, vice city och gta iv förutom att jag gillar multiplayern i gta 5 mer än de andra men det känns som att folk försöker få mig att se ut som ett blint och korlad barn som köper skräp när jag vill spela spelet.

Varför detta hat mot gta v?

Beror ju helt och hållet på vem man frågar. Jag tycker inte det är något helt avgörande.

Tycker GTA V i helhet är ett riktigt bra spel, men visst är det tråkigt att "fysiken" inte är likadan som i GTA IV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Jag älskar spelet mycket precis som san andreas, vice city och gta iv

Allt du behöver tänka på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tycker storyn och staden är bättre och roligare i IV. En sak som är dålig med IV är att pengar i princip är helt värdelöst att ha. Finns ingen riktig mod-shop eller dylikt. Aktiviteter med vänner är dock mycket mer givande i IV än i V.

Men det finns alltid någon som avskyr något spel och skulle säga att betydligt många fler ogillade IV än V

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K @ 4,2 GHz l GPU: ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCUII l MOBO: ASUS Z97-A l CPU-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo l RAM: Corsair Vengeance LP ¤x4GB l PSU: EVGA 600W 80+ Bronze l Chassi: Corsair Carbide 200R

Permalänk

Ett av de stora problemen med GTA IV var att när det lanserades så dels var det buggigt... riktigt buggigt, sen så kräver det ju mer burk än vad GTA V gör. Fanns ju inga burkar som kunde köra GTA IV på max när det släpptes!
Jag har mycket högre FPS med GTA V än med GTA IV idag! Och då spelade jag igenom hela GTA IV för 6'e gången nu i juli, samt började från scratch igen i GTA V förra veckan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

Beror ju helt och hållet på vem man frågar. Jag tycker inte det är något helt avgörande.

Tycker GTA V i helhet är ett riktigt bra spel, men visst är det tråkigt att "fysiken" inte är likadan som i GTA IV.

Jag har hört att det finns mods till gta v som kallas euphoria som gör att fysiken i spelet bli mer lik gta 4.

Jag tror inte fusiken avgör så mycket om ett spel är bättre eller sämre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

GTA V tog tillbaka lite grann av det som var bra med San Andreas på gott och ont. Synd bara att dom inte behöll dom aspekter som var bra med GTA IV.
En sak jag tycker är tråkigt är att bilar, plan etc sprängs nästan på en gång istället för att börja brinna. Förtär mycket av det roliga.
Sedan är polisen betydligt tråkigare i GTA V. Börjar skjuta nästan direkt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

GTA V är utan tvekan ett bättre spel imo. Fyran hade skittråkiga karaktärer, och huvudkaraktären var ju helt värdelös. Och sen hans jävla kusin alltid skulle hänga med en och bowla eller nåt annat skit.
Sedan var fyran så jäkla grått hela tiden, i princip inga färger alls, bara grått och brunt överallt, hur tråkigt som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

GTA V tog tillbaka lite grann av det som var bra med San Andreas på gott och ont. Synd bara att dom inte behöll dom aspekter som var bra med GTA IV.
En sak jag tycker är tråkigt är att bilar, plan etc sprängs nästan på en gång istället för att börja brinna. Förtär mycket av det roliga.
Sedan är polisen betydligt tråkigare i GTA V. Börjar skjuta nästan direkt.

Det där håller jag inte riktigt med om. När jag spelade gta v på ps3 så brann alltid bilarna när de blir seriöst skadade innan de exploderade.

Det måste vara någon form av grafikbug eller något som gjorde att bilarna i ditt spel inte brann för i min så gjorde det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tycker ärligt att GTA IV är skönare att lira, vet inte om det är för att jag lägger så mycket krut på detaljer i tex fysikmotorn, känns som det var mer fokus på "den nya tekniken" som Euphoria och Rage motorn innebar. Medans dem finslipade den inför GTA V men tog bort mycket av det och sedan kanske rushade ut det utan att lägg till det igen. Tex att skadade folk låg på marken och rörde sig, ambulansen kom, sjukvårdarna körde sedan patienten till sjukhuset. Men i V så åker den till kroppen, skriver i anteckningsboken och säger sedan "atleast we tried."

Ett annat är när man ställer sig vid 1 random NPC och det tar 2 sec så vänder sig personen och puttar en och börjar direkt slås utan anledning, känns inte som att man är en del av staden som i IV.

Bilarna går nästan 50/50, i GTA IV var det otroligt svaga motorer i princip alla bilar, stötdämparna var otroligt mjuka.
Men i GTA V är det väldigt arkadigt, dämparna är väldigt stela och dem ser inte ut att göra sitt jobb så bra när man kör över trottoarer, känns mer som att chassit är på marken och "skrapar" över diverser hinder. deformationen på bilarna känns också väldigt hämmat. Dock kan fler paneler på bilen lossna och det saknade jag i IV.

Men GTA Online skall ju absolut ha sin cred, riktigt bra support med dlc och allt vad det innebär, det enda som är att klaga på är ju möjligtvis servrarna, antingen går det bra eller åt pipan, såklart olika för alla (innan någon börjar ropa "jag har inga problem, skaffa bättre dator/internet!!1!").

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Det där håller jag inte riktigt med om. När jag spelade gta v på ps3 så brann alltid bilarna när de blir seriöst skadade innan de exploderade.

Det måste vara någon form av grafikbug eller något som gjorde att bilarna i ditt spel inte brann för i min så gjorde det.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bara att titta på videon som du själv länkade. Bilarna exploderar bra mycket lättare, även helikoptrar.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Det är bara att titta på videon som du själv länkade. Bilarna exploderar bra mycket lättare, även helikoptrar.

Spelar ingen roll. Vi pratade om brinnande bilar och inte om vad som sprängs lättast. Jag ser inget fel på exploderande bilar i gta 5 och att bilarna är svårare att förstöra bryr jag mig inte om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bordsvatten:

Tycker ärligt att GTA IV är skönare att lira, vet inte om det är för att jag lägger så mycket krut på detaljer i tex fysikmotorn, känns som det var mer fokus på "den nya tekniken" som Euphoria och Rage motorn innebar. Medans dem finslipade den inför GTA V men tog bort mycket av det och sedan kanske rushade ut det utan att lägg till det igen. Tex att skadade folk låg på marken och rörde sig, ambulansen kom, sjukvårdarna körde sedan patienten till sjukhuset. Men i V så åker den till kroppen, skriver i anteckningsboken och säger sedan "atleast we tried."

Ett annat är när man ställer sig vid 1 random NPC och det tar 2 sec så vänder sig personen och puttar en och börjar direkt slås utan anledning, känns inte som att man är en del av staden som i IV.

Bilarna går nästan 50/50, i GTA IV var det otroligt svaga motorer i princip alla bilar, stötdämparna var otroligt mjuka.
Men i GTA V är det väldigt arkadigt, dämparna är väldigt stela och dem ser inte ut att göra sitt jobb så bra när man kör över trottoarer, känns mer som att chassit är på marken och "skrapar" över diverser hinder. deformationen på bilarna känns också väldigt hämmat. Dock kan fler paneler på bilen lossna och det saknade jag i IV.

Men GTA Online skall ju absolut ha sin cred, riktigt bra support med dlc och allt vad det innebär, det enda som är att klaga på är ju möjligtvis servrarna, antingen går det bra eller åt pipan, såklart olika för alla (innan någon börjar ropa "jag har inga problem, skaffa bättre dator/internet!!1!").

De tog inte bort det med vilja utan de glömde mer bort de men bara för att gta 4 var mer detaljerad än gta 5 så betyder inte det att gta 4 var bättre eftersom gta serien inte är menad att vara super realistisk.

Anleddningen till varför de gjorde bilkörningen enklare i gta 5 var för att många inte var bekväm med den i gta 4.

Alla spel är inte perfekta och att fokusera på småfel inom spel gör inte saken bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Jag hör hur många gta fans påstår att gta v är skräp jämfört med iv och visar denna videon som bevishttps://youtu.be/GWVtZJo-HqI. De klagar på att gta 5 är dålig eftersom fysikmotorn, karaktärerna är sämre och att man inte kan gå in i många byggnader som iv och mycket mer saker som de klagar på. De anser att GtA v är orealistisk och att gta iv är realistisk på grund av fysikmotorn och bilkörning.

Behöver verkligen ett spel som är mindre realistic vara sämre på grund av att den inte är lika realistisk?

Jag känner sugen på att spela gta v när jag få datorn för att jag gilllade verkligen multiplayern på ps3 och att jag vill ta del av de nya uppdateringarna som som släpps på pc som gör spelet roligare.

Jag älskar spelet mycket precis som san andreas, vice city och gta iv förutom att jag gillar multiplayern i gta 5 mer än de andra men det känns som att folk försöker få mig att se ut som ett blint och korlad barn som köper skräp när jag vill spela spelet.

Varför detta hat mot gta v?

Jag känner inte igen det där med att många tycker att det är skräp.

Min egen åsikt är iaf att GTA5 är ett riktigt bra GTA-spel. Om 4an var bättre på vissa punkter, eller t.o.m. sett till helheten, så gör ju inte det automatiskt 5an till skräp.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Är i Rank 165 på GTA Online och har klarat ut Story Mode sedan urminnes tider känns det som, både på PC, 360 och PS4. Spelar online någon gång då och då men annars är det mods i story mode som gäller. Tycker det är ganska kul att ladda ned moddade bilar och köra runt osv men visst, man tröttnar ju efter en 15-30min och stänger av spelet.. Det man skulle vilja ha är ju en ny map att spela på, och helst då inte en moddad variant utan en som Rockstar själva kommer ut med.

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

@yusuke40: Läs mitt första inlägg igen. Du kan inte svara på mitt inlägg och sedan bara säga att "nej det spelar ingen roll. Det var inte det vi pratade om." På det viset övertygar du ingen.

Jag vet att bilarna lättare sprängs i gta V istället för att börja brinna som dom gjorde i IV så man hinner ta sig ut. Det är ingen "grafikglitch" i mina spel eller vad det var du skrev. Har Gta IV på dator och Gta V på ps3, Xbox one och Pc.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Jag hör hur många gta fans påstår att gta v är skräp jämfört med iv och visar denna videon som bevishttps://youtu.be/GWVtZJo-HqI. De klagar på att gta 5 är dålig eftersom fysikmotorn, karaktärerna är sämre och att man inte kan gå in i många byggnader som iv och mycket mer saker som de klagar på. De anser att GtA v är orealistisk och att gta iv är realistisk på grund av fysikmotorn och bilkörning.

Behöver verkligen ett spel som är mindre realistic vara sämre på grund av att den inte är lika realistisk?

Jag känner sugen på att spela gta v när jag få datorn för att jag gilllade verkligen multiplayern på ps3 och att jag vill ta del av de nya uppdateringarna som som släpps på pc som gör spelet roligare.

Jag älskar spelet mycket precis som san andreas, vice city och gta iv förutom att jag gillar multiplayern i gta 5 mer än de andra men det känns som att folk försöker få mig att se ut som ett blint och korlad barn som köper skräp när jag vill spela spelet.

Varför detta hat mot gta v?

Hade det på ps3, ska skaffa det på PC för att få se uppdateringarna. Wow. Twinsies!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av srekcolcews:

Är i Rank 165 på GTA Online och har klarat ut Story Mode sedan urminnes tider känns det som, både på PC, 360 och PS4. Spelar online någon gång då och då men annars är det mods i story mode som gäller. Tycker det är ganska kul att ladda ned moddade bilar och köra runt osv men visst, man tröttnar ju efter en 15-30min och stänger av spelet.. Det man skulle vilja ha är ju en ny map att spela på, och helst då inte en moddad variant utan en som Rockstar själva kommer ut med.

Jag tröttnar aldrig på spel GTA5, CSGO, etc.. Kan spela GTA5 flera timmar lol..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Jag hör hur många gta fans påstår att gta v är skräp jämfört med iv och visar denna videon som bevishttps://youtu.be/GWVtZJo-HqI. De klagar på att gta 5 är dålig eftersom fysikmotorn, karaktärerna är sämre och att man inte kan gå in i många byggnader som iv och mycket mer saker som de klagar på. De anser att GtA v är orealistisk och att gta iv är realistisk på grund av fysikmotorn och bilkörning.

Behöver verkligen ett spel som är mindre realistic vara sämre på grund av att den inte är lika realistisk?

Jag känner sugen på att spela gta v när jag få datorn för att jag gilllade verkligen multiplayern på ps3 och att jag vill ta del av de nya uppdateringarna som som släpps på pc som gör spelet roligare.

Jag älskar spelet mycket precis som san andreas, vice city och gta iv förutom att jag gillar multiplayern i gta 5 mer än de andra men det känns som att folk försöker få mig att se ut som ett blint och korlad barn som köper skräp när jag vill spela spelet.

Varför detta hat mot gta v?

Videon är clickbate. GTA V är utan tvekan det bästa spelet i serien. Antagligen är det också ett av de bästa spelen som någon gjorts.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

@yusuke40: Läs mitt första inlägg igen. Du kan inte svara på mitt inlägg och sedan bara säga att "nej det spelar ingen roll. Det var inte det vi pratade om." På det viset övertygar du ingen.

Jag vet att bilarna lättare sprängs i gta V istället för att börja brinna som dom gjorde i IV så man hinner ta sig ut. Det är ingen "grafikglitch" i mina spel eller vad det var du skrev. Har Gta IV på dator och Gta V på ps3, Xbox one och Pc.

men när jag spelade gta 5 på ps3 så brann bilarna och de flesta jag känner som spelar spelet har upplevt att bilar brinner tillsde sprängs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av yusuke40:

De tog inte bort det med vilja utan de glömde mer bort de men bara för att gta 4 var mer detaljerad än gta 5 så betyder inte det att gta 4 var bättre eftersom gta serien inte är menad att vara super realistisk.

Anleddningen till varför de gjorde bilkörningen enklare i gta 5 var för att många inte var bekväm med den i gta 4.

Alla spel är inte perfekta och att fokusera på småfel inom spel gör inte saken bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det var precis det jag syftade på.

Nej, jag har inte heller sagt att det var det som gjorde GTA 4 bättre än 5:an, jag gav bara några snabba exempel på detaljer jag tycker är negativt mellan spelen, det betyder inte att det är exakt dem sakerna som skiljer spelen åt. Ingen har heller sagt att gta skall vara realistisk eller någon sorts simulator övh.

Alla spel är absolut inte perfekta och att ignorera småfel gör inte saken bättre heller.

Tror dock jag missförstod din tråd eftersom jag trodde att man skulle skriva utifrån sitt egna perspektiv men verkar mest som att du inte godtar att folk säger negativa saker om något du verkligen verkar hålla väldigt kärt.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

4an var bättre på vissa grejer, som bilfysik, men överlag tycker jag GTAV var bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Gillade storyn men inte online, bara småungar och hackers som harvar runt där...

GTA III,Vice City och San Andreas är de bästa i mitt tycke.