Permalänk

Ipad/Vlc offline

Hej!
Kanske en dum jävla fråga!
Ska ut och flyga och har en ipad som jag lagt in filmer på och har även Vlc installerat!
Men funkar det på nått sätt i offlineläge?
Eller finns det nått annat program/sätt att se film i offline på flyget??

Mvh Kjeohls66

Permalänk
Medlem

Har du filmerna i VLC så är det bara spela dom som vanligt, du kan slå på flygplansläge redan nu och se att det fungerar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

@ToJa92:

Kanske gör fel? Har dragit ner dom från min imac till ipad med vlcstreamer så nu ligger dom på ipad men stänger jag av wifi står det ingen åtkomst samt flygplansläget på då står det stäng av flygplansläget eller nav wifi för dataåtkomst.
Nu kör jag gratisversionen av VLCstream i spaden om det kan spela roll?

kjeohls66

Permalänk

vlc stream är väl för att strömma över nätverket?

är vanliga vlc du ska ha för att spela filmer från "minneskortet"
http://www.videolan.org/vlc/download-ios.html

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness:
Ok trögskalle som man är...men då är det fel att anv programmet Vlc streamer i imac att föra över dom med kabel till ipad?
Har vanliga vlc ligger i ipad men vettefan hur jag får dit dom??

kjeohls66

Permalänk
Livsnjutare 😎

Med "Vanliga VLC" som app i telefonen för man över filmer och dylikt med iTunes.
Du går in under din enhet och scrollar längst ner i listan, där kommer du se VLC och när du väljer detta så kan du skicka över filer.

Och ja, det fungerar endast med kabelanslutning.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjeohls66:

@Rouge of Darkness:
Ok trögskalle som man är...men då är det fel att anv programmet Vlc streamer i imac att föra över dom med kabel till ipad?
Har vanliga vlc ligger i ipad men vettefan hur jag får dit dom??

kjeohls66

Du får synkronisera filmerna via iTunes. T.ex. MP4-filmer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Har du dropbox eller vissa andra molntjänater går det även att dra ner filerna därifrån i den riktiga vlc appen.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Har inte VLC appen också en Wifi server? Med andra ord trycker på en knapp i appen så kommer en URL fram som du går in på din dator, och där drar du sedan bara över filerna.
Har inte använt VLC på iOS på länge (kör Plex Sync), men har för mig att den funktionaliteten fanns.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kjeohls66:

Hej!
Kanske en dum jävla fråga!
Ska ut och flyga och har en ipad som jag lagt in filmer på och har även Vlc installerat!
Men funkar det på nått sätt i offlineläge?
Eller finns det nått annat program/sätt att se film i offline på flyget??

Mvh Kjeohls66

Hej!
Ladda ner rätt app via iTunes/appstore:
https://itunes.apple.com/se/app/vlc-for-mobile/id650377962?mt...

Sedan går du in i appen, i menyn och slår på WiFi server/funktionen, och har telefonen uppkopplad till samma WiFi som din dator, sedan bara knappar in adressen i webbläsaren som visas i VLC appen, och så kan du lägga in filerna där.

Skrivet av andreas_dock:

Med "Vanliga VLC" som app i telefonen för man över filmer och dylikt med iTunes.
Du går in under din enhet och scrollar längst ner i listan, där kommer du se VLC och när du väljer detta så kan du skicka över filer.

Och ja, det fungerar endast med kabelanslutning.

Nej, det är fe.
VLC har sedan rätt länge en WiFi uppladdningsfunktion man slår på i appen, sedan bara surfar in från valfri webbläsare från en dator på samma WiFi nätverk och kan lägga in filer.

Skrivet av Dreijer:

Du får synkronisera filmerna via iTunes. T.ex. MP4-filmer.

Varför gå omväg när VLVC har en server inbyggd för uppladdning av filerna?

Skrivet av lambdan:

Har inte VLC appen också en Wifi server? Med andra ord trycker på en knapp i appen så kommer en URL fram som du går in på din dator, och där drar du sedan bara över filerna.
Har inte använt VLC på iOS på länge (kör Plex Sync), men har för mig att den funktionaliteten fanns.

Ja det har debn. bara att slå på i inställningar och sedan surfa in från datorn och lägga in filerna.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

I vanliga VLC-appen går det att få in filer på ett gäng olika sätt, bland annat via WiFi (utan iTunes) och Dropbox/Google Drive/andra liknande tjänster. Se här: https://wiki.videolan.org/Documentation:IOS/#Media_Synchroniz....

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!
Ladda ner rätt app via iTunes/appstore:
https://itunes.apple.com/se/app/vlc-for-mobile/id650377962?mt...

Sedan går du in i appen, i menyn och slår på WiFi server/funktionen, och har telefonen uppkopplad till samma WiFi som din dator, sedan bara knappar in adressen i webbläsaren som visas i VLC appen, och så kan du lägga in filerna där.
Nej, det är fe.
VLC har sedan rätt länge en WiFi uppladdningsfunktion man slår på i appen, sedan bara surfar in från valfri webbläsare från en dator på samma WiFi nätverk och kan lägga in filer.
Varför gå omväg när VLVC har en server inbyggd för uppladdning av filerna?
Ja det har debn. bara att slå på i inställningar och sedan surfa in från datorn och lägga in filerna.

Jag visste inte om det. Det var länge sedan jag pysslade med det, tyvärr. Jag trodde att det fortfarande var aktuellt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@PowerNet:

Perfekt!! Funkar klockrent via wifi!!

Tack!!

Permalänk

Text?

@PowerNet: Tjena igen!
Det gick sådär...laddade ner på ipad som du sa och gick bra!
Filmerna jag har på datorn är swesub och har kollat det är svensk text på dom på datorn..men på ipad så är det inte svensk text och jag hittar inget ställe i vlc att få fram det??

Mvh kjeohls66

Permalänk
Medlem

Skaffa en vettig App (VLC är sämst). Infuse tycker jag själv funkar bra om du vill fixa in subtitles också.