Kingston HyperX Cloud 1 eller 2

Permalänk
Medlem

Kingston HyperX Cloud 1 eller 2

Det skiljer bara 200 kr mellan dem. Är det lika bra att köra på tvåan eller finns det någon anledning att välja 1an? Tänkte eventuellt använda headsetet till både datorn och Xbox One.

Jag undrar också hur bra mikrofonen stänger ute bakgrundsljud som röster etc. Finns det något annat headset som sköter den delen bättre?

Permalänk
Medlem

Tvåan tycker jag har bättre mick, men den tar upp lagom mycket bakgrundsljud.. Speciellt ljudet från mekaniska tangentbordet. Dock så har jag mitt ansikte lite för nära tangentbordet när jag spelar! xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte tvåan mest för att komma bort från ev jordfel i morderkortens inbyggda ljudkort; USBljudkortet som följer med är riktigt bra, men surroundfunktionen är som vanligt bara trams.

(USB-ljudkortet är den ENDA skillnaden hörlurarna sinsemellan; behöver du spara pengar köp Cloud I och köp en hörlursförstärkare i efterhand när du har mer pengar om du inte har det nu)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Ettan är ett mer prisvärt headset. Enda skillnaden är usb-ljudkortet. Som visserligen kan få mikrofonen att låta betydligt bättre om du har jordningsproblem eller kasst inbyggt ljudkort. I det fallet kan tvåan vara ett alternativ.