Gtx 780 ti sönder, vad ska köpas?

Permalänk
Medlem

Gtx 780 ti sönder, vad ska köpas?

Hej!

Inatt så slutade mitt 780ti att ge bild, skärmen reagerar på att datorn är igång men får ingen bild, fungerar med moderbrädans interna så fastslagit att det lagt av.

Nu undrar jag vad som ska köpas som ersättare, spelar egentligen bara wow, dota2. 1060/70/80? Är 1070 värt tusenlappen extra gentemot 1060?

Har inte varit så aktiv på några år vad det gäller gpus så är tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

780ti e typ som ett 970 som i sin tur e lite långsammare än 1060.
byter du till 1060 så får du typ samma prestanda, vill du ha bättre å har en ok pc i övrigt så gå på 1070 för att få ett rejält prestanda hopp.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

@DaCosta:

Köp ett begagnat kort.
Speciellt med tanke på att du bara spelar wow o dota 2.
290x 390 390x 780ti 970 980. eller något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCosta:

smultronträdet slutade ge bild, men jag har väl fabriksgaranti kvar eller hur?

ja hur är det med garantin?
1år återförsäljare är ju slut, men dem flesta har 3+ år garanti från fabriken, vad är det för kort?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

ja hur är det med garantin?
1år återförsäljare är ju slut, men dem flesta har 3+ år garanti från fabriken, vad är det för kort?

Ett MSI kort, får kolla upp det om inte du har svar direkt! Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCosta:

kalle fyller 100 år idag, men msi usa ger 3 års garanti

går inte att se vad den "globala" hjärnsläpp.. bäst före datumet är !
warranty är för globalt

men det lär vara 3 år också, bara kolla med ÅF eller maila eller ta kontakt med msi direkt/skapa konto/gör en "support ticket"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan köpa gtx 980ti nu är billig

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

går inte att se vad den "globala" hjärnsläpp.. bäst före datumet är !
warranty är för globalt

men det lär vara 3 år också, bara kolla med ÅF eller maila eller ta kontakt med msi direkt/skapa konto/gör en "support ticket"

MSI reparerar inte kort åt slutkund direkt fick jag reda på nu, men det var ju värt ett försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCosta:

ost macka

okej? alltså polarn hade ett EVGA 780 som pajjade och han skickade in det bara och så fick han en ny 970 och där var det 3års garanti med. jag tror inte någon tillverkare reparerar till slut kund.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DaCosta:

MSI reparerar inte kort åt slutkund direkt fick jag reda på nu, men det var ju värt ett försök

Reparerar gör de nog inte, men ta emot och reklamera kortet ska de väl i alla fall göra inom en 3 års period?
Annars ska jag se till att aktivt undvika MSI.

Är du säker på att du inte har 3 års garantitid hos återförsäljaren annars? Var köpte du kortet?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Reparerar gör de nog inte, men ta emot och reklamera kortet ska de väl i alla fall göra inom en 3 års period?

Är du säker på att du inte har 3 års garantitid hos återförsäljaren annars? Var köpte du kortet?

Fick inte mer svar än så från msi så jag skulle ändå inte rekommendera dem.. har skickat till inet också för att kolla köpte ett 1060 på netonnet sålänge, 30dagars öppet köp

Permalänk

@hurrai:

Sen är ju EVGA gudarnas gud vad gäller kundreklamation och liknande. Tror inget företag konkurrerar med dem vad gäller deras generositet

Permalänk

@DaCosta: gtx 960 om du har en tajt budget men annars en 1060 det är just nu det du får mest fps för pengar na med dom nya 100 serien eller skaffa en 1070 och skaffa ett till sen och kör dom i sli om moderkortet nu stödjer det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Inet har jag bara fått 2 år på, men de fixade 3 år eftersom jag varit kund länge och köpt såpass mycket. Så får skicka in det

Skrivet av PcPartHelper:

@DaCosta: gtx 960 om du har en tajt budget men annars en 1060 det är just nu det du får mest fps för pengar na med dom nya 100 serien eller skaffa en 1070 och skaffa ett till sen och kör dom i sli om moderkortet nu stödjer det

Köpte ett provisoriskt 1060 som ska lämnas tillbaka sedan, det är helt klart bra nog för mina krav

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCosta:

Inet har jag bara fått 2 år på, men de fixade 3 år eftersom jag varit kund länge och köpt såpass mycket. Så får skicka in det

Köpte ett provisoriskt 1060 som ska lämnas tillbaka sedan, det är helt klart bra nog för mina krav

30 dagar öppet köp på något som du brutit förpackningen på? nja så funkar det inte.. men man har väl 14 dagars ångerrätt vid distansköp?

behåll gtx 1060 och sälj det kortet du får tillbaka på garantin isåfall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

30 dagar öppet köp på något som du brutit förpackningen på? nja så funkar det inte.. men man har väl 14 dagars ångerrätt vid distansköp?

behåll gtx 1060 och sälj det kortet du får tillbaka på garantin isåfall.

Jo på netonnet fungerar det så, 30 dagars ångerrätt (öppet köp) både från webben och butik på nästan allt och det gäller även använda varor.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DaCosta:

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det finns en anledning till att Inet är "årets bästa datorbutik" år efter år

Riktigt schysst av dem! Vad kommer du få för kort som ersättare, eller har det inte nämnts än?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det finns en anledning till att Inet är "årets bästa datorbutik" år efter år

Riktigt schysst av dem! Vad kommer du få för kort som ersättare, eller har det inte nämnts än?

Det har inte nämnts ännu! De skulle prata med MSI om vilket kort som är lämplig ersättare osv. Har man lite flyt så kanske man kan knorra hem ett 1070 iaf, vet inte hur det där fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCosta:

Det har inte nämnts ännu! De skulle prata med MSI om vilket kort som är lämplig ersättare osv. Har man lite flyt så kanske man kan knorra hem ett 1070 iaf, vet inte hur det där fungerar

Annars kan du fråga om du får lägga pengar emellan för att få ett 1070.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DaCosta:

Haha, nja så generösa är de nog inte
Men det finns ju faktiskt en chans att du kan få ett GTX 1060 då det är cirka 20% snabbare än ett GTX 780 Ti.

Har till exempel varit med om att en bekant fick ett GTX 770 som ersättare för ett defekt GTX 670.

Visa signatur