Winndows 10 flickeeing och överlag massor av små problem.

Permalänk
Medlem

Winndows 10 flickeeing och överlag massor av små problem.

Hej!

Det hela börjaed att för ett år sen när jag körde Windows 7 fick jag konstant konstiga fel. Det kunde va att spel sluta fungera. Datorn starta inte på grund av system filer som va fel. I en period så installera jag on datorn säkert 4 gånger på en vecka.

Jag skapa nyligen en liknade tråd där jag tillslut beslöt mig att köpa Windows 10. Allt fungerade bra första veckans tills jag skulle koppla in min mixer. Då börja helvetet. Ljudet fungera inte. Jag höll på i dagar och tillslut i stället jag in allt. Men när jag installerar om får jag inte skapa en återställning punkt. Jag får inte köra Windows som administration utövare.

Idag börja Windows 10 blinka jag har googlat hur man ska lösa det inget hjälper.

Är det så att jag bara ska spara grafikkorten och updatera allt annat? Just nu känner jag att jag bara vill köpa en helt ny dator. Så jävla less.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du kan ju läsa i windows loggbok och se vad datorn tycker är fel, det är en bra början.

Permalänk
Medlem

@Gurk: jag kunde inte göra något i windows det bara blinkade. jag hitta lite olika feedback på goolge och dom flesta med samma problem kunde åt i alla fall stänga ner appar så att dom kunde börja jobba i windows 10. Men för mig va det bara göra en clean install.

So problemet är löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooxy:

So problemet är löst.

1kr på att det inte är det dock, då du själv beskriver fel som återkommer gång på gång. Antingen har du defekt hårdvara, eller en drivrutin till någon enhet som verkligen kan sabotera saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooxy:

@Gurk: jag kunde inte göra något i windows det bara blinkade. jag hitta lite olika feedback på goolge och dom flesta med samma problem kunde åt i alla fall stänga ner appar så att dom kunde börja jobba i windows 10. Men för mig va det bara göra en clean install.

So problemet är löst.

Det är därför du har felsäkra lägen så du kan komma åt att avinstallera drivrutiner och tjänster, felsöka inrapporterade fel och liknande och just läsa loggboken.

Skrivet av Paddanx:

1kr på att det inte är det dock, då du själv beskriver fel som återkommer gång på gång. Antingen har du defekt hårdvara, eller en drivrutin till någon enhet som verkligen kan sabotera saker.

+1

Permalänk
Medlem

@Gurk: jag jag visste inte ens hur jag kom in i felsäkert läge i windows 10. Så jag googla på det och tydligen måste man ställa in det i windows 10! så när det redan sket sig gick det ju inte att komma in i läget.

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Det börjar jag tro på också sitter och pressar in pengar på sparkontot nu för att uppdatera datorn. jag märker att tex tangentbord tappar kontant med USB ibland när jag startar windows 10. Något shady är på g!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooxy:

@Gurk: jag jag visste inte ens hur jag kom in i felsäkert läge i windows 10. Så jag googla på det och tydligen måste man ställa in det i windows 10! så när det redan sket sig gick det ju inte att komma in i läget.

Nej, det finns ett par olika sätt till:
http://www.digitalcitizen.life/4-ways-boot-safe-mode-windows-...