Nintendo tillkännager spelkonsolen Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jaha det här verkar ju lovande, tråkigt att vi inte fick veta något om hårdvaran dock. Undrar om denna kommer att i princip ersätta DS? Om man inte absolut måste ha två skärmar finns det ju ingen anledning att ha denna och en DS?
Någon annan som la märke till att det inte var ett spår av något viftande? Inga rörelsekontroller?
Om de nu bara kunde ge oss Hårdvaruspeccen, vad är det att hålla på om konsolen nu ska komma i mars!! Kom igen Nintendo!

Hårdvaruspecs är det minst intressanta för oss gamers.

Nintendo, visa oss spelen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av backspace:

@andreas_dock: Tycker du den var "något av det lökigaste" så måste du ha missat Apple och Googles reklamfilmer helt och hållet.

Skillanden är att, med Apple iaf, så har man ju liksom lärt sig med allting de kommer med är nya revolutionerade som hjulet eller glödlampan, så den sarkasmen har man ju i ryggraden när man ser Apple reklam i videoformat.

Google's reklam har jag faktiskt helt missat ja.

Oavsett, Nintendo är inget företag jag någonsin förknippat med att vilja "göra en höna utav en fjäder" gällande PR -saker.
Så mja, det är faktiskt något utav det lite löjligare slaget tycker jag nog fortfarande.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Gillade den mer än jag trodde då den ser perfekt ut för att spela i sängen. Men den får inte kosta 3500:- eller mer och sen vara långsammare än Xbox One. Då köper jag ingen i ren protest mot usel hårdvara.

Hur fick du för dig att den skulle kunna vara kraftfullare än en xbox?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hade verkligen helt dömt ut NX på förhand, men efter att ha sett detta så kanske jag går över och provar ändå! Då vill jag dock se åtminstone ett Zelda och nåt Mario tack

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Bra, då vet man åtminstone vilken nivå du befinner dig på när du gör såna uttalanden.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Hårdvaruspecs är det minst intressanta för oss gamers.

Nintendo, visa oss spelen!

Skickades från m.sweclockers.com

Lite så känner jag också, vem exakt bryr sig om den nu inte är lika snabb eller snabbare än sina konkurrenter....det viktigaste är ju ändå spelen, och hur den blir prissatt till viss del

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tråkigt, e ju precis det man trodde de skulle släppa. en Wii U med avtagbara kontroller. Tur att det har ett litet stöd så man slipper hålla i det när man lirar, skulle bli så tungt. Mena Orkar inte hålla i min 8" samsung platta som e långt smäckrare än detta. Hoppas det kommer roliga spel iaf.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag menar 15 sekunder in och jag bara "what the fuck, skall du ut och gå med hunden - GÅ MED HUNDEN DÅ!" - Lite som att en småbarnsförälder skulle ha en sådan här konsol och gå ut till lekplatsen med kidsen och säga typ "Hopp och lek!".... för att sedan stirra ner i sin portabla konsol och helt tappa fokus på vad ens ungar gör... Skador, hej! - Vara oförskämd mot andra etc, hej! osv.

Precis som många föräldrar redan idag gör med sina mobiltelefoner?

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Jag är försiktigt optimistisk till detta.
Dock hoppas jag på det bästa men förbereder mig på allt annat.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Förmodligen kommer specifikationerna ligga i närheten av Tegra X2 "Parker", med 256 CUDA-kärnor och 750 GFLOPS. Med andra ord långt ifrån PS4/Xbox One, och det kommer vara allmänt svårt att porta spel från de plattformarna pga CPU-delen som är ARM och inte x86.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Hur fick du för dig att den skulle kunna vara kraftfullare än en xbox?

För att den ryktas kosta runt 300-350$ och för det priset förväntar man sig hyfsat modern hårdvara inte något som är långsammare än Xbox One som var långsam redan när den släpptes. Nintendo tycker tyvärr det är skoj att ha höga priser på sina konsoller och sedan hitta på diverse ursäkter till varför den är så dyr när själva hårdvaran i sig knappt kostar något.

Switch ser ut som något de skulle kunna släppa för 2000:- och sedan ha dockan som ett tillbehör för 500:- extra. Tror inte jag kommer vilja spela på TVn med den, men perfekt att spela direkt på skärmen. Ja så länge det inte är 30fps på den förstås då är den ju meningslös om den kräver dockan för 60fps om det ens räcker.

Just 60fps är ju en stor anledning att hårdvaran är superviktig. De kan inte ha en port till Switch som går i 30fps för att den är svagare och sedan har Playstation Pro en 60fps version och nästa Xbox har det osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Första enheten från Nintendo sedan NES som jag faktiskt kan tänka mig.
Och med Pascal under huven kan det faktiskt bli riktigt bra prestanda, skulle inte alls bli förvånad om den ligger mellan 1050 Ti och 1060.

Jag skulle bli väldigt förvånad om den har en grafikdel som ligger på mellan 75-120W

Permalänk
Medlem

Är en rektangel verkligen den optimala formen för en handkontroller?
Nintendo tappade bollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är folk verkligen sugna på bärbara enheter i dessa smartphone tider? Jag orkar verkligen inte släpa på en enhet till som behövs laddas varje natt. Sen är inte Wii U ungefär samma sak redan?

Utan en sekunds tvekan... Mobilspel med touchscreen har en tendens att suga riktigt hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Lite så känner jag också, vem exakt bryr sig om den nu inte är lika snabb eller snabbare än sina konkurrenter....det viktigaste är ju ändå spelen, och hur den blir prissatt till viss del

Priset är också viktigt som du säger, speciellt när det är en konsol som vänder sig till familjer. Jag tror den kommer landa på runt, $249-299.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Spel och pris kommer ju avgöra men gillar den verkligen! Kommer nog köpa!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Precis som många föräldrar redan idag gör med sina mobiltelefoner?

Precis!
Och som föräldrar gjorde förr med virkpinnar och garn. Barn behöver inte konstant uppmärksamhet på lekplatsen. Finns det sätt att få föräldrarna att vilja gå till lekplatsen ofta är det bra för alla parter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Första nintendo-enheten på länge som jag gillar konceptet, men är ändå besviken.

Varför envisas nintendo med "smarta" och "finurliga" lösningar på problem som inte riktigt existerar.
Hade mycket hellre sett en vanlig konsol i en enkel låda, med tillhörande kontroll (vanlig xbox typ).

Med tanke på att de envisas med bärbart kommer prestanda vara sämre än nuvarande konsoler. Dessutom kommer batteriet inte vara något att hurra för.

Synd att det inte blev en vanlig konsol med tanke på att nintendo har bra IP-titlar. Tror många hellre hade spelat mario eller zelda på en konsol med bättre specs än ps4/xboxone.

Permalänk
Medlem

Svårt och säga på denna videon men bara jag som tycker det ser ut som frameraten droppar när dom växlar till bärbart? Så kanske 60 fps "stationärt" och 30 fps bärbart? Om dockan kan bidra ed kraft men det bör la inte vara omöjligt när det går att docka laptops till GPUer?

Flera WiiU spel som visas med. Undra om det är re-releases eller hur dom löst det?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Priset är också viktigt som du säger, speciellt när det är en konsol som vänder sig till familjer. Jag tror den kommer landa på runt, $249-299.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas, men med vårt svenska påslag landar vi väl på 3500:-
Nu kanske jag helt har missat det, men finns det några rekommenderade priser?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt glad! De tog en hybrid av Wii och Wii U och gjorde den portabel. Äntligen! Är så trött att alltid behöva använda plattan, ingen mer touch, värsta jag vet i spel! Äntligen får man se allt högupplöst på tvn och slippa titta ner i en lågupplöst skärm! Många av spekulationer visade sig vara sanna. Det blev en hybrid med avtagbara kontroller. Jag är glad och roligt att se så många som faktiskt verkar intresserade, Nintendo har ju tidigare inte kunnat sätta fingret på vad folk vill ha. I och med man slog ihop utvecklarna från portabla och stationära hos Nintendo visste man något var på gång.

Som många säger så är prestandan viktig, inte helt dock för jag spelar på min PC "hardcore" titlarna. Jag vill ha mina Nintendo-spel. Därför får inte konsolen kosta för mycket.

Enda tveksamma är om de borde släppt två konsoler ändå som inte tvingar folk att få med en skärm.. . men nu sitter ju hårdvaran i plattan och ingen extra prestanda verkar komma från switchen som många spekulera om. Så vi får se, jag är positivt överraskad!

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hade verkligen helt dömt ut NX på förhand, men efter att ha sett detta så kanske jag går över och provar ändå! Då vill jag dock se åtminstone ett Zelda och nåt Mario tack

Både Zelda och Mario var ju med i trailern..

Permalänk
Medlem

http://www.polygon.com/2016/10/20/13345516/nintendo-switch-ac...

Listan på några tredjepartstillverkare.

505 Games
Activision Publishing, Inc.
ARC SYSTEM WORKS Co., Ltd.
ATLUS CO., LTD.
Audiokinetic Inc.
Autodesk, Inc.
BANDAI NAMCO Entertainment Inc.
Bethesda
CAPCOM CO., LTD.
Codemasters®
CRI Middleware Co., Ltd.
DeNA Co., Ltd.
Electronic Arts
Epic Games Inc.
Firelight Technologies
FromSoftware, Inc.
Frozenbyte
GameTrust
GRASSHOPPER MANUFACTURE INC.
Gungho Online Entertainment, Inc.
HAMSTER Corporation
Havok
INTI CREATES CO., LTD.
KOEI TECMO GAMES CO., LTD.
Konami Digital Entertainment Co., Ltd.
LEVEL-5 Inc.
Marvelous Inc.
Maximum Games, LLC
Nippon Ichi Software, Inc.
Parity Bit Inc.
PlatinumGames Inc.
RAD Game Tools, Inc.
RecoChoku Co., Ltd.
SEGA Games Co., Ltd.
Silicon Studio Corporation
Spike Chunsoft Co., Ltd.
SQUARE ENIX CO., LTD.
Starbreeze Studios
Take-Two Interactive Software, Inc.
Telltale Games
THQ Nordic
Tokyo RPG Factory Co., Ltd.
TT Games
UBISOFT
Ubitus Inc.
Unity Technologies, Inc.
Warner Bros. Interactive Entertainment
Web Technology Corp

Dold text

EDIT.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Men gud.. hur tänkte de nu? Känns som att tittade på handheld- och mobilmarknaden. Tittade på Wii U och sen inte lärde sig någonting.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frizzy:

Både Zelda och Mario var ju med i trailern..

Såg det, menade dock att dom inte får dröja för länge med titlarna

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

min första tanke va, fan va folk dom lyckats få att hålla käften, men den kanske är inspellad typ igår

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Jag är på. Men måste erkänna mig som Nintendo fanboy också. Enda gången jag hållt mig var med Wii för att den var så tafflig med SD-only och saknade HDMI-utgång.

Skrivet av Sweede:

Svårt och säga på denna videon men bara jag som tycker det ser ut som frameraten droppar när dom växlar till bärbart? Så kanske 60 fps "stationärt" och 30 fps bärbart? Om dockan kan bidra ed kraft men det bör la inte vara omöjligt när det går att docka laptops till GPUer?

Flera WiiU spel som visas med. Undra om det är re-releases eller hur dom löst det

Spelen på skärmen är ytterst sannolikt tillagda i Post. Kan ju däremot räcka med batteritid som enskilt argument till att hålla 30fps i bärbart läge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Det jag är mest intresserad av är hur de fick Skyrim att köras på den där. Har den stöd för andra PC-spel eller har det portats till Switch?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

min första tanke va, fan va folk dom lyckats få att hålla käften, men den kanske är inspellad typ igår

Min tanke var mer att detta förklarar varför alla rykten var spot-on. Dussintalet aspirerande skådisar har sett den för flera månader sedan och kanske inte hedrat sekretess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Min tanke var mer att detta förklarar varför alla rykten var spot-on. Dussintalet aspirerande skådisar har sett den för flera månader sedan och kanske inte hedrat sekretess.

Skickades från m.sweclockers.com

jo det är väl förmodligen största anledningen

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!