Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Medlem

Michael Moores take på det hela, den är ganska intressant.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Är dessa två kandidater det bästa en stormakt som USA kan skaka fram? Jösses!
Jag kan faktiskt inte bilda mig en uppfattning om vilken som skulle kunna tänkas vara mest lämpad som president, båda kandidaterna känns som lustiga karaktärer från någon satir-film :S

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

För att båda kommer att påverka negativt för resten av omvärlden fast på olika sett.

Okej, men jag menade det där om att Obama är bästa presidenten USA haft, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Skulle gärna se några källangivelser för dina minst sagt anmärkningsvärda påståenden.

Jag spar inte länkar, men det är bara gå ut på internet och göra din egna undersökning och sedan bilda en egen uppfattning. Princip det jag gjorde av en slump eftersom jag inte är särskilt intresserad av politik och jag hade samma uppfattning, Trump i primärvalet? vilken idiot!

Och det finns så mycket annat runt omkring Clintons, någon nämnde satanism, kanske inte en direkt koppling, men finns flera rapporter och personer som jobbat för, eller stått nära Clinton paret att Hillary är Wiccan (pagan witchcraft), bara en sådan sak, i det kristna Amerika skulle vara fruktansvärt stort.

Min åsikt är att Trump är nog bättre för landet, men Clinton är nog bättre för EU och Sverige eftersom Trump kommer troligtvis öka export skatten osv.

Du kan alltid kolla på denna, såg det för någon vecka sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=SS7uSmG-R34

Men som sagt, bilda din egna uppfattning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

https://s4.postimg.org/khmqoy1q5/Sk_rmklipp_2016_11_06_18_05_05.png

Michael Moores take på det hela, den är ganska intressant.

Ganska så mycket hat som sprids i den filmen. Betyg IG.

Michael verkar vara en mästare på att grupperna människor efter kön och hudfärg.

I Sverige kallas det för rasism?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burner1:

Ganska så mycket hat som sprids i den filmen. Betyg IG.

Michael verkar vara en mästare på att grupperna människor efter kön och hudfärg.

I Sverige kallas det för rasism?

Om du inte märkte det så var det parodi på de saker som Trump sagt.

Om du vill se riktigt hat är det bara att kolla på alla inspelade videor från Trump's rallyn.

Michael Moore är dock inte vart man ska kolla efter fakta, det är mer underhållning med vissa inslag utav sanning och ibland även helt osanna påståenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Ganska så mycket hat som sprids i den filmen. Betyg IG.

Michael verkar vara en mästare på att grupperna människor efter kön och hudfärg.

I Sverige kallas det för rasism?

Du har onekligen inte alls förstått vad det är han gör i den, rekommenderar dig att se hela.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Trump är fan ingen ängel men blir mörkrädd när folk röstar Hillary, äkta ful politik med två ansikten.
Vinner Hillary har vi nog tredje världs kriget på gång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tänker så här att vem som blir president i ett demokratisk land återspeglar ganska mycket vad folk i detta land värdesätter mest och eftersom USA:s befolkning kan knappast ha ändrat sig så mycket i sina åsikter sen förra valet så spelar det nog ingen roll vem som vinner eftersom allt blir ungefär detsamma... Blev ju knappast någon skillnad sen sossarna fick tillbaka makten för 2 år sedan om man ska ta den svenska exemplen.....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Den politiska och ekonomiska eliten kommer inte låta trump vinna då de riskerar sina ekonomiska tillgångar, antingen blir det valfusk eller så stryker han med på något mysko sätt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas för världsfredens och hela mänskligheten skull att Trump vinner.

Men jag tror som @hakd att han inte tillåts vinna av dom som styr på riktigt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv

Amerikanarna fegar ur och låter Clinton vinna. Folket utanför Usa kommer att jubla och hon kommer säkert få Nobel fredpris efter att hon förklarar krig emot Ryssland, på samma sätt som Obama sa att IS är inte mitt problem och tog tillbaka soldaterna så han fick Nobelpriset.

*edit*
Jag var för övrigt nästan helt säker på att folket i Storbritannien var för fega att lämna EU, så helt säker är jag ej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomas_88:

Jag tänker så här att vem som blir president i ett demokratisk land återspeglar ganska mycket vad folk i detta land värdesätter mest och eftersom USA:s befolkning kan knappast ha ändrat sig så mycket i sina åsikter sen förra valet så spelar det nog ingen roll vem som vinner eftersom allt blir ungefär detsamma... Blev ju knappast någon skillnad sen sossarna fick tillbaka makten för 2 år sedan om man ska ta den svenska exemplen.....

Bara för att man vinner ett val i USA så betyder det inte att man har fått flest röster.
I USA måste man vinna rätt röster.

Sen vilket sjuklöverparti som sitter i makten i Sverige spelar ju ingen roll eftersom dom bedriver exakt samma politik.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Inom kort avgörs det, blir det Clinton eller Trump tror ni?

Själv tror jag på en jordskredsseger för Clinton.

Läste precis i tidningen där 7st personer hade intervjuvats, 6 av 7st skulle rösta på Clinton!

Vem tror DU vinner?

Om det var en "vanlig" dagstidning du läste i så är det klart att de endast släppte fram en enda Trump-anhängare. De är ju så pro Hillary att allt snack om demokrati med mera har blåst all världens värld. Svenska dagstidningar idag gör allt de kan för att indoktrinera svenskarna i den rätta feministiska läran, dessvärre.

Själv lutar jag åt att det faktiskt blir Trump. Svensson i Amerika är så förbenat trötta på etablissemanget. Precis som vi är.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Ganska så mycket hat som sprids i den filmen. Betyg IG.

Michael verkar vara en mästare på att grupperna människor efter kön och hudfärg.

I Sverige kallas det för rasism?

I varenda en tråd som handlar om politik så ser jag dig posta (Rasism/Rasister etc) verkar vara ditt svar på precis allt.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Vild gissning är att Trump vinner, tror att han kan ha högre stöd än vad mätningarna säger (brexit/SD-effekten). Är för oinsatt för att göra någon djupare analys av kandidaterna, men man kan konstatera att hela valet är en stor sandlåda. Lite orolig över hur börsen kommer att reagera efter valet, så tänkte nästan sälja mina indexfonder.. Vi får se.

Permalänk
Medlem

Jag kikade på intervjun med Assange om(bland annat) Hillarys mail och "hennes" krig i Libyen. Det är ju verkligen inte smickrande. Jag har också noterat att här på sweclockers (och bland unga män i allmänhet) så finns det en stark anti-etablissemang opinion. Det framhävs ofta hur dåligt allt är, men samtidigt har man inga, dysfunktionella eller verklighetsfrånvända förklaringsmodeller och alternativa lösningsförslag. Det ska bara vara på nåt annat sätt liksom, that's it.

Är det därför Trump är ett bättre alternativ? Revolution kanske? Ner med konsumismen?

Som jag antydde i ett tidigare inlägg så är Trump en destabiliserande kraft av oförutsägbara mått. Graden av nonchalans och okunnighet kan få helt oanade konsekvenser. Att vilja störta etablissemanget, vända något upp-och-ner utan att ha någon beredskap eller plan för vad som ska hända sedan är höjden av oansvarighet (lånar ett ledord från svensk "politisk debatt").

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Hon vill starta krig mot stormakten Ryssland. Du bestämmer om hon är värre än W.

Hon vill stoppa kriget i Syrien, vilket i sin tur kan orsaka ett krig mot Ryssland beroende på hur hårt de håller Assad i sin hand, det är lite stor skillnad än att gå oprovocerat mot dem vilket jag fick det som intryck av vad du menade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CFSsss:

@anders190:

Håller med. Mr O kunde köra en runda till när han ändå är igång. Tyvärr dock okonstitutionellt som du säger.

Jo precis, förvisso fick han inte allt han sa sig vilja göra gjort men så har han haft starka krafter att motarbeta också.

Skrivet av Ferrat:

https://s4.postimg.org/khmqoy1q5/Sk_rmklipp_2016_11_06_18_05_05.png

Michael Moores take på det hela, den är ganska intressant.

Riktigt sevärd och underhållande faktiskt. Jag väntade mig inte riktigt att han skulle lyckas nå Trump-supportrarna så väl som han verkar ha gjort.

Permalänk
Musikälskare

Tror Trump tar de

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Även om Hillary Clinton kan anses vara tveksam så är hon den enda kandidaten som har den kompetens som krävs för jobbet. Trump hör hemma i ett dårhus. Obama förtjänar en tredje runda i vita huset men deras valsystem tillåter inte detta dessvärre.

Får hoppas att amerikanska valsystemet grundligt utreds och moderniseras, det finns så mycket brister i upplägget. Och i hela deras samhälle. Men detta är ett bra område att börja i.

Vilken kompetens skulle det vara?

Vad är hennes största bedrifter tycker du?

Mvh

Permalänk
Medlem

Clinton. Även om skit snackas om henne så är hon inte lika kränkande som Trump är. Hon skriker inte ut och kränker Trump på så hög nivå som han gör mot henne.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ice Frontier:

Vilken kompetens skulle det vara?

Vad är hennes största bedrifter tycker du?

Mvh

Läs på om kandidaterna, bör vara rätt uppenbart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Clinton. Även om skit snackas om henne så är hon inte lika kränkande som Trump är. Hon skriker inte ut och kränker Trump på så hög nivå som han gör mot henne.

"Trump är elak, så jag hoppas på kvinnan som vill starta WW3, omger sig med bokstavliga djävulsdyrkare, och är under flertalet FBI-undersökningar för olika brott som landsförräderi och korruption." - Du

Skrivet av anon5930:

Läs på om kandidaterna, bör vara rätt uppenbart.

Han frågade dig vad du tyckte. Ge exempel.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem

Valen blir först relevanta i ett samhälle där makten utgår från folket snarare än kapitalet. Finns ingen anledning att ta parti för varken Clinton eller Trump, som representerar olika skikt inom den härskande klassen. Det verkliga valet är att inte rösta alls och istället börja organisera folk för ett verkligt demokratiskt maktövertagande.

För övrigt kan Trump gott "kränka" på. De som förnärmas förtjänar det, om de tar Trump och sig själva på så stort allvar.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Skrivet av IlyaZ:

Valen blir först relevanta i ett samhälle där makten utgår från folket snarare än kapitalet. Finns ingen anledning att ta parti för antingen Clinton eller Trump, som representerar olika skikt inom den härskande klassen. Det verkliga valet är att inte rösta alls och istället börja organisera folk för ett verkligt demokratiskt maktövertagande.

För kan Trump gott "kränka" på. De som förnärmas förtjänar det, om de tar Trump och sig själva på så stort allvar.

Intressant, utveckla gärna!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem

Vinner Trump kommer läget förvärras i USA. Jag gissar på nya kampanjer likt "black lives matter", men med mer våld. Kommer att skapa större klyftor mellan svarta och vita, speciellt i södra staterna.

Vem som än vinner kommer dock bara sitta en mandatperiod och bli motarbetade i husen. Får hoppas på skönare kandidater om 4 år!

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk

Själv är jag inte för någon, men om jag skulle välja någon så måste jag säga Clinton.

Ser ju ut som att det blir Clinton också, Trump är ju hästlängder bakom.

Permalänk
Skäggig legend

Jag hoppas på Trump, även om jag hellre hade diggat Cruz. Clinton är helt galet korrupt. Man ser hur otroligt rädda makthavarna är med tanke på att de är på väg att tappa just makten. Trump är ingen politiker utan en smocka mot etablissemanget. Det är precis det USA velat ha ett bra tag. Det handlar inte om Trump, det handlar om att krossa systemet. Att Trump är lite tokig är något de får med på köpet. x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Mängden foliehattar här inne som vill "krossa etablissemanget" är häpnadsväckande, sen kom jag på att majoriteten av användarna på detta forumet ligger väldigt långt åt antingen vänster eller höger, och där den enda gemensamma nämnaren är just att man vill slå sönder det nuvarande systemet.

Skrivet av MacTank11:

Intressant, utveckla gärna!

Han menar (väpnad) revolution.

Skrivet av XHI:

Trump är ingen politiker utan en smocka mot etablissemanget. Det är precis det USA velat ha ett bra tag. Det handlar inte om Trump, det handlar om att krossa systemet. Att Trump är lite tokig är något de får med på köpet. x)

Definera "ett bra tag". Obama blev omvald för 4 år sedan, och hade antagligen blivit omvald en tredje gång om konstitutionen inte satt stopp för det. Jag skulle vilja påstå att det handlar väldigt mycket om just personerna Trump och Clinton (eller anti-Trump/anti-Clinton), se bara vad valkampanjen mest har handlat om; respektive kandidats klavertramp och inte vilken politik de hoppas genomföra ifall de blir valda. Tyvärr har vi samma utveckling här i Sverige där det blir mer och mer smutskastning mellan partierna och mindre och mindre information om vilken politik som respektive parti för.

Ogillar själv båda kandidaterna (av olika anledningar), men hoppas nog på Clinton. Blir äcklad varje gång jag hör Trump prata, killen spenderar ju majoriteten av sin tid att stå och ljuga/prata strunt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.