Electronic Arts: "Vi utvecklar spel för PC för i första hand"

Permalänk
Avstängd

Aah, dra den där om rödluvan också!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta är bra. Det är alltid lättare att skala ned än att skala upp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Haft en hel del buggar med att muspekaren inte dyker upp och att styrning av fordon inte fungerar. Båda problemet har lösts med Alt+Tab ett par gånger, men "testa-vad-som-funkar"-mentaliteten kanske inte finns hos alla PC-spelare. Tyvärr har jag märkt att ganska många i bekantskapskretsen blir arga och ger upp vid minsta lilla PC-problem så en konsolvariant av spelet lär ju vara enklare på många sätt om användaren inte är så värst systemkunnig.

Hardware cursor. Väl dokumenterad bug på nvidiakort ända sedan skyrim släpptes. Felet ligger antingen hos spelutvecklaren om denne inte har en software cursor inställning men främst hos nvidia då samma but uppkommer med jämna mellanrum i en rad olika spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Dummaste jag hört, har spelat bf1 sen release visst har varit några enstaka ingame buggar men det har knappast med att göra att det är PC.

Din polare har väl en über kass dator eller noll koll, typ 32 bitars windows. Såg en snubbe igår som undrade varför hans Bf1 inte fungerande. Killen körde 32 bitars windows med 16gb ram.

Har själv en polare som är tvungen att spela med alla settings på lägsta och låg upplösning i BF1 MP annars får han fps drops. Det är inte superdator men inte heller är den såpass kass. I Singleplayer fungerar det klockrent i medium inställningar 1080p. Så visst finns det buggar som också är exklusiva till PC, dock så betyder inte det att alla har lika otur, och det lär bli fixat snart.

Permalänk
Medlem

Ord är just ord. När spelen kommer dömer vi huruvida det stämmer. Tacka inte EA innan de levererar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Har själv en polare som är tvungen att spela med alla settings på lägsta och låg upplösning i BF1 MP annars får han fps drops. Det är inte superdator men inte heller är den såpass kass. I Singleplayer fungerar det klockrent i medium inställningar 1080p. Så visst finns det buggar som också är exklusiva till PC, dock så betyder inte det att alla har lika otur, och det lär bli fixat snart.

I mina ögon lär ha en ett rätt så kass dator. BF1 är sjukt jävla bra optimerat med tanke på grafiken man får. Jag kör spelet med allt på ultra i 2560x1440p och då har jag ett gammalt grafikkort.

Nu vet inte jag vad din polare har för dator men 16GB skulle jag säga är ett måste för att lira, två kompisar som hade 8GB ram fick en sjuk prestanda boost av 16GB. Alla möjliga skumma fel försvann.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av r80x:

Jag kör en 4790k i 4.7Ghz, 16GB ram och ett GTX980. Flyter hur bra som helst här och har aldrig haft en enda Crash.

Han är en bilförsäljare till yrket kanske säger en del lol hahaha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@Alling: Håller starkt med om UI-designen, R6 Siege lider tyvärr av det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r80x:

Jag kör en 4790k i 4.7Ghz, 16GB ram och ett GTX980. Flyter hur bra som helst här och har aldrig haft en enda Crash.

Ja,kanske ska man lägga kvällen på att hitta en bra överklock,
istället för att spela.(kör sli)
kör min 4790K, i endast 4500 mhertz.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

I mina ögon lär ha en ett rätt så kass dator. BF1 är sjukt jävla bra optimerat med tanke på grafiken man får. Jag kör spelet med allt på ultra i 2560x1440p och då har jag ett gammalt grafikkort.

Nu vet inte jag vad din polare har för dator men 16GB skulle jag säga är ett måste för att lira, två kompisar som hade 8GB ram fick en sjuk prestanda boost av 16GB. Alla möjliga skumma fel försvann.

Läste du inte mitt inlägg? I Singleplayer kör han med medium inställningar minst och 1080p, inga drops och nej det är ingen kass dator. Uppenbarligen är detta en bugg i spelet som triggats just för honom, kanske ett par andra. Spelar ingen roll hur bra optimerat ett spel är om det är en bugg som orsakar att vissa får prestandaproblem.

8GB är mer än tillräckligt, sen så kanske man har väldigt mycket saker i bakgrunden som tuggar och då behövs mer minne, men spelen i sig behöver inte så speciellt mycket.

PS: Hur gammalt ett grafikkort är spelar ingen roll, utan det är prestandan. 980Ti är inget antikt kort heller och är fortfarande high-end.

Permalänk
Medlem

Hahhaha EA prioriterar konsoler före PC för att Sony och Microsoft har högre krav hur spelen ska spela på deras konsol ur kavitet synpunkt och så får EA stora summor av dom för att promota deras spel med ena konsolen. Tex för Battlefront var de playstation och för Battlefield 1 var de Xbox.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Något annat vore väl dumt?

Idag så har ju PS4 och Xbone "PC hårdvara" så det är bara att skala ner ögongodiset från PC versionen.
Skillnad var det med PS3 och Xbox 360 och deras lustiga processorer.

Med Nintendo Switch borde det gå lätt att porta spelen till android mobiler sen (ARM CPU)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

SLI och Crossfire bör väl höra ihop med bra support för PC

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Läste du inte mitt inlägg? I Singleplayer kör han med medium inställningar minst och 1080p, inga drops och nej det är ingen kass dator. Uppenbarligen är detta en bugg i spelet som triggats just för honom, kanske ett par andra. Spelar ingen roll hur bra optimerat ett spel är om det är en bugg som orsakar att vissa får prestandaproblem.

8GB är mer än tillräckligt, sen så kanske man har väldigt mycket saker i bakgrunden som tuggar och då behövs mer minne, men spelen i sig behöver inte så speciellt mycket.

PS: Hur gammalt ett grafikkort är spelar ingen roll, utan det är prestandan. 980Ti är inget antikt kort heller och är fortfarande high-end.

Dålig attityd. Om du seriöst tror att du kommer ha samma prestanda i singleplayer som i multiplayer tror jag du får tänka om.
Är en hel del extra kod när det är multiplayer.

8GB ram 2016 är inte tillräckligt.

I min mening så är 980Ti på tok för dåligt för att driva spel på max i 2560x1440p 60fps+ vilket jag dock inte har problem med i BF1

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Dålig attityd. Om du seriöst tror att du kommer ha samma prestanda i singleplayer som i multiplayer tror jag du får tänka om.
Är en hel del extra kod när det är multiplayer.

8GB ram 2016 är inte tillräckligt.

I min mening så är 980Ti på tok för dåligt för att driva spel på max i 2560x1440p 60fps+ vilket jag dock inte har problem med i BF1

Vadå dålig attityd? Du verkade totalt ignorera delar av vad jag skrev och jag poängterade det. Nej SP och MP kräver inte samma prestanda men så stor skillnad är det inte. Jag förstår om din kunskap i ämnet inte sträcker sig så långt men du kan för allt i världen läsa vad jag skriver innan du svarar.

För mer info så har min vän ett GTX660, vilket är tillräckligt för att spela i 1080p med hyfsade inställningar, bara att kolla tester. Och då även i MP, att han då får kass prestanda i just BF1 tyder på att det är något fel med spelet, som jag sa, en bugg.

Att nämna årtal säger inte någonting, använd argument istället. 8GB är fullt tillräckligt, och mer än så eftersom ett flertal datorer hemma har det och spelar senaste titlar utan några som helst problem, kommer inte i närheten av att använda allt minne, dessutom finns tester som visar hur mycket minne som används, och om du inte har massor av program som körs i bakgrunden så kan du t.o.m klara dig på 4GB RAM utan några drops.

Varför är det enligt din mening ett på tok för dåligt kort för spel i 1440p? Det är ett kompetent kort och tittar vi på speltester så klarar 980Ti sig fint i 1440p 60fps. Sen så droppar man lite under 60fps i en del spel om du kör med allra högsta inställningar i 1440p. Men det finns ingenting som tyder på att det skulle vara så dåligt som du får det att verka.

Permalänk
Medlem

Tycker det är viktigt att marknaden för PC prioriteras. Dock har jag mina reserveringar numera när det är något EA säger. Spelar inte längre deras spel på påverkar inte mig alls men är alltid trevligt att folk "vill" prioritera PC marknaden.

Skrivet av SCORPIUS:

Det är precis detta som behövs. PC först, sen konsol.

Men Electronic Arts... Don't get me started..

Isn't someone gonna get me started?

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Vadå dålig attityd? Du verkade totalt ignorera delar av vad jag skrev och jag poängterade det. Nej SP och MP kräver inte samma prestanda men så stor skillnad är det inte. Jag förstår om din kunskap i ämnet inte sträcker sig så långt men du kan för allt i världen läsa vad jag skriver innan du svarar.

För mer info så har min vän ett GTX660, vilket är tillräckligt för att spela i 1080p med hyfsade inställningar, bara att kolla tester. Och då även i MP, att han då får kass prestanda i just BF1 tyder på att det är något fel med spelet, som jag sa, en bugg.

Att nämna årtal säger inte någonting, använd argument istället. 8GB är fullt tillräckligt, och mer än så eftersom ett flertal datorer hemma har det och spelar senaste titlar utan några som helst problem, kommer inte i närheten av att använda allt minne, dessutom finns tester som visar hur mycket minne som används, och om du inte har massor av program som körs i bakgrunden så kan du t.o.m klara dig på 4GB RAM utan några drops.

Varför är det enligt din mening ett på tok för dåligt kort för spel i 1440p? Det är ett kompetent kort och tittar vi på speltester så klarar 980Ti sig fint i 1440p 60fps. Sen så droppar man lite under 60fps i en del spel om du kör med allra högsta inställningar i 1440p. Men det finns ingenting som tyder på att det skulle vara så dåligt som du får det att verka.

Vad har jag totalt ignorerat?

Angående mitt kort 980Ti så tycker jag absolut inte det är lämpat för gaming i 2560x1440p när man vill ha allt på ultra. 60fps för mig är minimum då dropp under det inte är acceptabelt för mig, jag har även en 144hz skärm skulle jag vilja ligga där

Efter att ha kollat lite tester med GTX660 (hittade knappt några dem flesta var GTX660TI) så ser jag rätt snabbt att 660 modellen knappast hänger med varken i multiplayer eller singleplayer. ligger ofta runt 50 även nera på 40 flertal gånger såg även drops till 20.

Resultatet är nog spelbart för många men man kan ju inte vara förvånad om man får drops med ett GTX660 och sen skylla på spelet.

+ kan garantera dig att om din polare stoppar i 8GB ram till så kommer han få bättre fps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Vad har jag totalt ignorerat?

Angående mitt kort 980Ti så tycker jag absolut inte det är lämpat för gaming i 2560x1440p när man vill ha allt på ultra. 60fps för mig är minimum då dropp under det inte är acceptabelt för mig, jag har även en 144hz skärm skulle jag vilja ligga där

Efter att ha kollat lite tester med GTX660 (hittade knappt några dem flesta var GTX660TI) så ser jag rätt snabbt att 660 modellen knappast hänger med varken i multiplayer eller singleplayer. ligger ofta runt 50 även nera på 40 flertal gånger såg även drops till 20.

Resultatet är nog spelbart för många men man kan ju inte vara förvånad om man får drops med ett GTX660 och sen skylla på spelet.

+ kan garantera dig att om din polare stoppar i 8GB ram till så kommer han få bättre fps.

Att jag säger att det har med en bugg att göra och inte att spelet skulle vara dåligt optimerat, du pratade om optimering när jag sa att det antagligen handlar om en bugg. Dessutom så ignorerar du fakta. 660 är fullt kapabel till 1080p i medel inställningar utan stora drops, det som min vän får är väldigt låg fps även med ALLT på lägsta och lägre än 1080p upplösning, det ska inte hända med det kortet han har, det klarar betydligt mer än så. Drops ner till 20 ska man inte få när man kör i så låg upplösning och inställning, utan det ska bara hända om man spelar i höga inställningar. Jovisst kan man skylla på spelet när man inte får ut den prestandan som man skall få, hur svårt ska det vara att fatta detta?

Nej mer minne kommer inte hjälpa, uppenbarligen har du ingen koll alls på hur det här fungerar, och uppenbarligen så skiter du fullständigt i fakta. Detta är närmast trollfasoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

_Alla_ spel utvecklas på PC, sen nerfas de ner så att konsolerna kan hantera spelet..därför spel oftast är dåligt optimerade till PC när man fläskar på med inställningar över medium settings...

Ja, så är det väl, det är antagligen inte så vanligt att man programmerar med handkontroll. Det kanske handlar om "target platform" mest; det är väl det som avses. Om man ska vara sån...

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 32 GB (2x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Samsung 970 EVO 1 TB m. m. || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Att jag säger att det har med en bugg att göra och inte att spelet skulle vara dåligt optimerat, du pratade om optimering när jag sa att det antagligen handlar om en bugg. Dessutom så ignorerar du fakta. 660 är fullt kapabel till 1080p i medel inställningar utan stora drops, det som min vän får är väldigt låg fps även med ALLT på lägsta och lägre än 1080p upplösning, det ska inte hända med det kortet han har, det klarar betydligt mer än så. Drops ner till 20 ska man inte få när man kör i så låg upplösning och inställning, utan det ska bara hända om man spelar i höga inställningar. Jovisst kan man skylla på spelet när man inte får ut den prestandan som man skall få, hur svårt ska det vara att fatta detta?

Nej mer minne kommer inte hjälpa, uppenbarligen har du ingen koll alls på hur det här fungerar, och uppenbarligen så skiter du fullständigt i fakta. Detta är närmast trollfasoner.

Driver du? Mera ram hjälper visste och har inget med troll att göra. Som sagt en kompis som körde med 8GB ram, i5 och ett 970 fick kanske ~50 fps average samt sjukt långa laddnings tider. Jag köpte då 8GB mera ram till han för att bevisa att 8GB mera ram visste hjälper i det här spelet. Då han som du inte trodde mig.

Vips så fick han cirka 14 fps mera i average och laddnings tiderna blev betydligt bättre. Han hade inte häller lika ofta stora FPS drops. Tror du mig inte så googla men sitt inte här och släng ur dig saker som inte är sanna och sen anklaga mig för skit.

EDIT: här har du ett test https://www.youtube.com/watch?v=Es8qmr_o-SY

Nu var snäll och sluta slänga skit på mig om något du uppenbarligen inte vet vad du pratar om.

Kan du vara snäll och visa vart man får 60fps med 660 (Inte TI) i 1080p medium?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Driver du? Mera ram hjälper visste och har inget med troll att göra. Som sagt en kompis som körde med 8GB ram, i5 och ett 970 fick kanske ~50 fps average samt sjukt långa laddnings tider. Jag köpte då 8GB mera ram till han för att bevisa att 8GB mera ram visste hjälper i det här spelet. Då han som du inte trodde mig.

Vips så fick han cirka 14 fps mera i average och laddnings tiderna blev betydligt bättre. Han hade inte häller lika ofta stora FPS drops. Tror du mig inte så googla men sitt inte här och släng ur dig saker som inte är sanna och sen anklaga mig för skit.

Nej mera minne hjälper inte om man inte behöver det, fattar du inte vad jag säger? Din kompis fick en prestandaboost av mer minne för att han hade massa annat i bakgrunden, punkt. Finns inget spel som använder så mycket minne och om du tittar på tester så ser du att du kan ha 4GB, 8GB eller 16GB men det är noll skillnad i fps när det bara är spelet som körs. Hade jag haft massa flikar i chrome och mängder med andra program i bakgrunden samtidigt som jag spelade så hade mitt minne också blivit fyllt. Jag har t.o.m länkat fakta som styrker mitt påstående, det enda du har är att din kompis körde in mer RAM i datorn och så fick han bättre fps, du har inte kollat vilka program som han kör i bakgrunden, troligen som han inte vet om. Det är helt felaktigt att påstå att mer minne löser problemet och att 8GB skulle vara för lite när alla situationer ser olika ut. I just din kompis fall så krävdes mer minne eftersom hans minne tog slut, det gör det inte för mig och det gör det inte för dom flesta. Allting jag har sagt är 100% sant uppbackat med fakta, du baserar dig på ett exempel, en person, alltså inga konstigheter att jag säger emot dig.

Edit: Det testet du länkar till är för det första gjort i Betan, alltså inte relevant för fem öre. För det andra så är detta ett korkat test då han jämför 8GB i single channel mot 16GB i dual channel. Att bara googla fram något och ta det första bästa man kan hitta utan att ta reda på tillförlitligheten för testet säger en hel del.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Nej mera minne hjälper inte om man inte behöver det, fattar du inte vad jag säger? Din kompis fick en prestandaboost av mer minne för att han hade massa annat i bakgrunden, punkt. Finns inget spel som använder så mycket minne och om du tittar på tester så ser du att du kan ha 4GB, 8GB eller 16GB men det är noll skillnad i fps när det bara är spelet som körs. Hade jag haft massa flikar i chrome och mängder med andra program i bakgrunden samtidigt som jag spelade så hade mitt minne också blivit fyllt. Jag har t.o.m länkat fakta som styrker mitt påstående, det enda du har är att din kompis körde in mer RAM i datorn och så fick han bättre fps, du har inte kollat vilka program som han kör i bakgrunden, troligen som han inte vet om. Det är helt felaktigt att påstå att mer minne löser problemet och att 8GB skulle vara för lite när alla situationer ser olika ut. I just din kompis fall så krävdes mer minne eftersom hans minne tog slut, det gör det inte för mig och det gör det inte för dom flesta. Allting jag har sagt är 100% sant uppbackat med fakta, du baserar dig på ett exempel, en person, alltså inga konstigheter att jag säger emot dig.

Edit: Det testet du länkar till är för det första gjort i Betan, alltså inte relevant för fem öre. För det andra så är detta ett korkat test då han jämför 8GB i single channel mot 16GB i dual channel. Att bara googla fram något och ta det första bästa man kan hitta utan att ta reda på tillförlitligheten för testet säger en hel del.

Återigen så slänger du ur dig massa ord utan att komma med fakta och på peka att du har fakta bakom det du säger..

I vanliga fall absolut kanske kan hålla med dig, om man vill sitta och stänga ner allt bara för man ska spela räcker 8GB. Men Battlefield 1, nej tyvärr inte.
Han körde Battlefield 1, Origin samt Discord inge annat och fick en sån sjukt prestanda boost av mera RAM, det betyder ju bara att 8GB inte räcker.

Visst skulle kunna varit något bakgrunds program som jag missade kolla men sjukt skeptiskt till det.

Vänligen visa mig vart en rig med 660 (Inte TI) och 8GB ram klarar 1080p 60fps.
Allt jag hittar är att det fungerar helt okej i SP men inte i MP Källa skillnaden mellan dig och mig är dock att du påstår att det är en bugg medans jag påstår att MP drar mera.

Videon jag länkade tidigare är från Betan ja men vi spelade det färdiga spelet och upplevde samma sak.
Om du tar dig tiden att googla så ser du att väldigt många får en FPS ökning i Battlefield 1 om du har över 8Gb ram.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Återigen så slänger du ur dig massa ord utan att komma med fakta och på peka att du har fakta bakom det du säger..

I vanliga fall absolut kanske kan hålla med dig, om man vill sitta och stänga ner allt bara för man ska spela räcker 8GB. Men Battlefield 1, nej tyvärr inte.
Han körde Battlefield 1, Origin samt Discord inge annat och fick en sån sjukt prestanda boost av mera RAM, det betyder ju bara att 8GB inte räcker.

Visst skulle kunna varit något bakgrunds program som jag missade kolla men sjukt skeptiskt till det.

Vänligen visa mig vart en rig med 660 (Inte TI) och 8GB ram klarar 1080p 60fps.
Allt jag hittar är att det fungerar helt okej i SP men inte i MP Källa skillnaden mellan dig och mig är dock att du påstår att det är en bugg medans jag påstår att MP drar mera.

Videon jag länkade tidigare är från Betan ja men vi spelade det färdiga spelet och upplevde samma sak.
Om du tar dig tiden att googla så ser du att väldigt många får en FPS ökning i Battlefield 1 om du har över 8Gb ram.

Jag har kommit med fakta men du har helt totalt ignorerat den, så vad är poängen egentligen?

Herregud detta är helt otroligt, jag sa att det måste vara en bugg, titta bara på hur betydligt högre prestanda 660 fick i Betan vilket är riktigt sjukt: https://www.youtube.com/watch?v=piMuctd-em0

Hur går man från att ha bättre prestanda i en Beta till ett officiellt släpp? Svaret är som redan sagt, enkelt, det måste vara en bugg. Kanske drivrutin om det nu inte är spelet.

Och angående RAM igen så kan du även se i videon som du själv länkar att det ligger mellan 5.5GB-6.5GB i användning. Alltså skulle ökad mängd minne inte betyda ett piss.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Jag har kommit med fakta men du har helt totalt ignorerat den, så vad är poängen egentligen?

Herregud detta är helt otroligt, jag sa att det måste vara en bugg, titta bara på hur betydligt högre prestanda 660 fick i Betan vilket är riktigt sjukt: https://www.youtube.com/watch?v=piMuctd-em0

Hur går man från att ha bättre prestanda i en Beta till ett officiellt släpp? Svaret är som redan sagt, enkelt, det måste vara en bugg. Kanske drivrutin om det nu inte är spelet.

Och angående RAM igen så kan du även se i videon som du själv länkar att det ligger mellan 5.5GB-6.5GB i användning. Alltså skulle ökad mängd minne inte betyda ett piss.

40-50 fps med drops ner på 30fps är kass prestanda för mig och är inget exempel på "kolla det här ska fungera", men vi kanske har olika syn på sånt bara.

Nej för mer Ram finns inte att ge. Du kan inte äta mat ur en tom tallrik. Nåväl kan väl hålla med om att det är lite konstigt att han får sämre fps än 40-50 om det gick att få i Betan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Sant.

Vi lär oss aldrig att inte förboka heller... eller att ge fan i polisen/postens virus. Man undrar om det är apor som använder datorerna eller?

Förstår dock varför konsoler fungerar, för även apor kan använda dem

Vi? Från att ha förbokat minst 1 spel per månad har jag gått till att inte förboka ett enda spel på 8 år. Klart man kan lära sig om man vill. Är man dum dock så lär man sig inget och då får plånboken svida

Du låter som en typisk PC-spelare från 80-talet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rapidact:

BF1 klarar ju inte SLI längre, hmm känns som PC inte alls är prioriterat.

Nvidia har nästan slutat stödja SLI, ska man köra flera grafikkort är det AMD som gäller.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

Jag förbokar aldrig spel och köper dom endast efter man sett några reviews och dom fått ett par patchar så man inte får något trasigt skit som förstör hela upplevelsen och har jag bara 45fps+ bryr jag mig inte om prestandan för då är det mesta rätt ok och bryr mig mer om innehåll än grafiska saker

Med det sagt så det som gör mig mer förbannad är alla dess skit dlc´s och extras med innehåll som skulle tagits med i spelet för med många spel köper man bara halva spelet och man mjölkar på "extra saker" så jag köper inte halva spel nå mer och är en sak om det är en riktigt dlc med stort innehåll men ofta är inte det fallet eller scenariot är online shooter skit dlc med extra bra vapen och för att matcha andra spelare på samma nivå måste man ha dlc´n för vapnet i fråga

Sen alla dessa jävla program från alla bolag och tillverkare är en jävla skabb då man för att spela måste ha en hel bunt med skit program liggande som inte används och ofta krånglar och är irriterande och är saker jag irriterar mig på lika mycket som dåligt portade spel

Poängen är att även om EA siktar på pc kommer produkter stressas fram vara buggiga och p.g.a girighet styckas upp och försöka sälja så mycket det går igenom dlc och samtidigt för att hålla spelmarknaden glad på tv spel sidan ändå få lov att kompromissa en del för pc marknaden och kommer fortsätta pissa på konsumenterna med fördummade spel där man siktar på kvantitet i stället för kvalitet på samma sätt dom arbetat under alla dessa år

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Nämen va kul ser med stor förväntan fram på PC släppet av NHL 2018, vi har väntat sedan 2009 eller nåt.

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Håller med till fullo, riktigt bra exempel. Men GTA IV var en total katastrof. Antagligen lärde de sig av sina misstag där.

I och för sig var det en helt ny motor. MEN det var väldigt dåligt optimerat vid releasen.
Jag fick bara sämre och sämre flyt ju bättre dator jag skaffade. Det känns inte optimalt ;p

Skrivet av TheSlicker:

Du verkar missförstå den grammatiska skillnaden mellan 'utvecklas pc' gentemot 'utvecklas för pc'. Såklart utvecklas spel vanligtvis på PC (långt ifrån alla däremot eftersom man måste utveckla på mac för iOS) men när man säger att något är utvecklat för pc menar man att problemen du beskriver undviks.

Du kan fortfarande skriva koden på en pc och testa den på en Mac eller emulator, har för mig att Virtual Box har viss möjlighet att köra Mac OS men jag har inte testat detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den där lögnen har vi hört förr. Gör reklam för spel med "pc first" och först efter släppet när alla kan se att det är en konsollport så går man ut med
"- Vi ändrade fokus halvvägs in i utvecklingen.... "

När DICE/EA använder stora ord så är det "foul play" på gång.