Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Du har fel, ingen tull eller moms betalas från Amazon UK. Momsen är redan med i priserna.

Priset med svensk moms är med i den sista sammanställningen av priser innan man bekräftar, men inte i priset man ser när man lägger varan i korgen (på amazon.de men jag antar att det är samma för UK).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Koden funkar inte?

Provade du på Inet eller Elgiganten? Koden är bara för Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Provade du på Inet eller Elgiganten? Koden är bara för Elgiganten.

Provade på Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Provade på Elgiganten.

Mysko, funkar för mig. Du fyller i den lilla rutan med rabattkod under priset i utcheckningen? Använder du stora bokstäver på allt? Små funkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fan att man inte såg Asus ROG Swift skärmen på MM i helgen.. Är ju ute efter en bra 144hz skärm med 1440p..
Min prisbevakning på prisjakt slog inte till heller :/

Fanns jätte få i lager dock, jag såg erbjudandet tidigt och då stod det 1 kvar. Troligen ett lockerbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Köpte en smartklocka från kina för 1200kr och får betala ytterligare 175kr i efterhand.

Då har du kommit billigt unden. Momsen är 25%, så det är 300:- + att vem som än fraktade klockan, ska ha sin avgift för att administrera det hela. Jag har för mig att posten tar 120-125:- i dagsläget, men jag vågar inte svära på det. Jag hittade UPS avgift dock. 172:-. Fick du klockan med dem skrev alltså avsändaren värdet på runt 15 kr, och du har betalat 3kr moms, resten är pengar till UPS för att hantera din avgift...
Personligen tycker jag det är för jävligt med dessa avgifter, men företagen som håller på med det tjänar grova pengar på dem, så det är bara att bita ihop, och hålla god min. När jag köper småsaker, som inte motsvarar värdet på avgiften, köper jag helt enkelt en till i stället för att hämta ut den, tills de passerar utan avgift. Jag har inget emot att betala momsen, men att köpa någon liten pryl från DX i Kina, betala 20 spänn för den, och sen betalar 5-10 gånger mer i avgift när man ska hämta ut den känns inte aktuellt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Priset med svensk moms är med i den sista sammanställningen av priser innan man bekräftar, men inte i priset man ser när man lägger varan i korgen (på amazon.de men jag antar att det är samma för UK).

Jag tror du har fel men är inte säker. Tror man ska välja att betala varorna i GBP istället för SEK, i den sista sammanställningen på sista sidan. Så skall allt bli rätt.. Ibland så kanske något skickas från USA dock utan att man vet om det förräns man kommit till sista sidan. Så blir det VAT. Men annars tror ja bara det grupperas ihop VAT och postage fast det bara är postage då om allt är rätt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Mysko, funkar för mig. Du fyller i den lilla rutan med rabattkod under priset i utcheckningen? Använder du stora bokstäver på allt? Små funkar inte.

Yepp skriver med stora. Kanske inte funkar på alla erbjudanden?
Lite sugen på denna nämligen.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surfp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag tror du har fel men är inte säker. Tror man ska välja att betala varorna i GBP istället för SEK, i den sista sammanställningen på sista sidan.

Det påverkar bara vems valutaomvandlare du använder. (jag har för övrigt funnit att låta min bank sköta det ger ett aningen lägre pris än Amazons förslag)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

@Trunk: Elgigantens rabatt på G29 är ju tills på söndag, så det borde ju gå fint att vänta och se. Så länge inte deras lager tar slut

Permalänk
Medlem

@mattemaz: Koden funkade för mig på Acer XB271HU, men inte på Logitech G29. Så det verkar som det bara är vissa produkter.

Permalänk
Medlem

Va fan. Köpte Samsung galaxy tab a 10.1 0.1 32GB igår på el-g för 2790kr och idag har dom sänkt 500 kr ytterligare till 2290kr. Är det bara att åka till elgitarr och få 500kr i prisskillnad tillbaks?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Va fan. Köpte Samsung galaxy tab a 10.1 0.1 32GB igår på el-g för 2790kr och idag har dom sänkt 500 kr ytterligare till 2290kr. Är det bara att åka till elgitarr och få 500kr i prisskillnad tillbaks?

har du med kvittot så är det nog inga problem

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-:

Okej, det visst jag inte. Trodde jag skulle slippa avgifter under 1500kr. Men jag hade dock DHL som fraktbolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Det påverkar bara vems valutaomvandlare du använder. (jag har för övrigt funnit att låta min bank sköta det ger ett aningen lägre pris än Amazons förslag)

Precis man ska alltid låta banken omvandla valutan själv.
Jag vet att det dök upp en högre VAT/postage fee för mig en gång och då när jag bytte omvandling så min bank skulle sköta det istället för amazon, så försvann avgiften och blev bara postage

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@Tdoll: Elgigantens rabatt på G29 är ju tills på söndag, så det borde ju gå fint att vänta och se. Så länge inte deras lager tar slut

Både jag och brorsan köpte en varsin som vi ska ha till Farming Simulator.
Vågade inte vänta ifall lagret skulle ta slut. Ser att 2st beg g27 finns på tradera men dom brukar hamna på ca 2000kr.
Tänkte att det är bättre om jag får hem en nyare modell + att den är ny för samma pengar.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

@Quon: oki tack. Typiskt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Precis man ska alltid låta banken omvandla valutan själv.
Jag vet att det dök upp en högre VAT/postage fee för mig en gång och då när jag bytte omvandling så min bank skulle sköta det istället för amazon, så försvann avgiften och blev bara postage

Ska prova det på Amazon UK nästa gång! På tyska Amazon är det tyvärr inte så :/ Köpte en Kindle idag och fick betala 104 EUR istället för 99 trots att jag valde att betala i euro.

Permalänk
Medlem

Ser att både Elgiganten och MM har G430 för 444 kr. Så billiga har de aldrig varit.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1783615

Är det ett bra erbjudande för prislappen?

Permalänk
Medlem

Elgiganten har New Nintendo 3DS XL för 1290:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2842430

står inget om rea, så det har kanske blivit fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

@-=Mr_B=-:

Okej, det visst jag inte. Trodde jag skulle slippa avgifter under 1500kr. Men jag hade dock DHL som fraktbolag.

DHL tar 62.50:- upp till 300 kr i avgift. Ska de påföra mer moms & tull än så, stiger deras avgift i två steg. Det i sin tur betyder att du har betalat 112-113kr i moms. Så om jag räknar rätt har du betalat moms som om telefonen kostade 450:- ungefär. Ta det och var tacksam.
Man får anta att säljaren skrev ett lägre värde än köpesumman på förpackningen. Det får man egentligen inte, men det är de och inte du som begått felet, och är därför inte riktigt ditt problem. Är sjukt vanligt att de skriver ner värdet på varor från Asien.
Det kan bli ett problem om varan inte kommer fram, eftersom försäkringen bara täcker det deklarerade värdet, men det är återigen avsändarens problem inte köparens, så länge köparen inte begärt att det ska göras.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-:

Förvisso är 1200 det totala summan med express frakten pålagt samt en mindre försäkringsavgift från butiken. Så kanske jämnar ut sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Både jag och brorsan köpte en varsin som vi ska ha till Farming Simulator.
Vågade inte vänta ifall lagret skulle ta slut. Ser att 2st beg g27 finns på tradera men dom brukar hamna på ca 2000kr.
Tänkte att det är bättre om jag får hem en nyare modell + att den är ny för samma pengar.

Tänk på att växelspak ej ingår.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Elgiganten har New Nintendo 3DS XL för 1290:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2842430

står inget om rea, så det har kanske blivit fel?

Spännande! Beställde en orange.

Permalänk
Medlem

funderar på starkt att skaffa en 3DS XL nu, sålde min inför Londonresa i Mars + alla spel (extra respengar då jag aldrig rest så njöt ) Samt det var en vanlig XL Modell

Nu har man saknat att spela lite så ja..vetifan, nackdelen är att man fyller år inom en månad och jag får inte lov att köpa något av vännerna (då jag inte vet vad jag får), får helt enkelt fråga så dom inte skaffat nåt sådant till en.

Jag hade gärna velat ha en gul modell (hade Pikachu XL innan), men vilken färg ska man ta nu? Orange ser lite lockande ut

Permalänk
Medlem

@Elgiganten: Är priset på New 3DS XL korrekt? "Tidig black friday"-grej?

Permalänk
Medlem

Mkt fint pris på n3DSXL. Synd att man inser att jag egentligen inte har ett behov å att den nog hade blivit liggare. Kan ju inte lägga mer pengar på en spelkonsoll än vad jg gett för min mobiltelefon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Spännande! Beställde en orange.

Såg att webblagret kommer den 10nde December så den som väntar på något gott.. får den till ett bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Såg att webblagret kommer den 10nde December så den som väntar på något gott.. får den till ett bra pris

Mjo, men dom andra färgerna är inget jag vill ha

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av hultron:

@Elgiganten: Är priset på New 3DS XL korrekt? "Tidig black friday"-grej?

Tjena,

Yes, tomten kom tidigt detta året Dock lämnde tomten snabbt igen och priset höjdes nu på morgonen. Hoppas att ni hann köpa..

//Alex

Visa signatur