USB skärm till raspberry pi

Permalänk
Medlem

USB skärm till raspberry pi

Jag har haft en raspberry 2 model B liggandes ett bra tag och funderar nu på att köpa en usb skärm till den. Valet står mellan HP EliteDisplay S140u och ASUS MB168B.

Jag har dock inte kunnat lista ut ifall man man använda raspberry pi med någon av de skärmarna.

Är det någon här som vet om det går? Om det går, måste man installera drivrutiner?

Permalänk
Testpilot

Har inget svar, men är nyfiken jag med så följer denna tråden i hopp om att någon kan svara!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Har inget svar, men är nyfiken jag med så följer denna tråden i hopp om att någon kan svara!

Samma här! Har en Rpi liggandes så hade vart skoj att göra något med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkar vara ganska bökigt att få det att fungera(enligt lite googlingar). Finns officiella drivisar för displaylink till Ubuntu. Fungerar det för raspbian(eller vad du nu kör) är ju frågan, kanske möjligt då båda kommer från debian men ej säkert, dyrt att prova iaf.

Det finns ju skärmar som är anpassade för Pi's, kan inte det vara ett alternativ?
Eller köra en skärm med hdmi och separat strömförsörjning.

Tror ärligt du kommer gå bet på drivrutiner här faktiskt :S
Sen har Pi inte USB 3.0 vilket en del skärmar kräver

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Verkar vara ganska bökigt att få det att fungera(enligt lite googlingar). Finns officiella drivisar för displaylink till Ubuntu. Fungerar det för raspbian(eller vad du nu kör) är ju frågan, kanske möjligt då båda kommer från debian men ej säkert, dyrt att prova iaf.

Det finns ju skärmar som är anpassade för Pi's, kan inte det vara ett alternativ?
Eller köra en skärm med hdmi och separat strömförsörjning.

Tror ärligt du kommer gå bet på drivrutiner här faktiskt :S
Sen har Pi inte USB 3.0 vilket en del skärmar kräver

Kör Raspbian i dagsläget men jag är inget fanboy så jag kan tänka mig byta.

De skärmar som är anpassade får Raspberryn är generellt för små för min smak.

Får se, det kanske är enklare att köra en "riktig" skärm istället.