HyperX Cloud 2 Mic problem?

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud 2 Mic problem?

Hejsan!

Jag skulle precis sitta och spela lite med min kompis som sitter i ts3 med mig och då började han påpeka att min mic var väldigt konstig och han beskrev det som att det lät väldigt robotiskt. Mina headset är HyperX Cloud 2 och dem köpte jag för ungefär 1 månad sedan från Media Markt och jag har inte gjort något speciellt med dem. Jag har inte kastat dem i golvet eller slagit på dem utan jag har varit väldigt försiktig med dem så som jag alltid är med nya prylar, så jag undrar vad problemet kan vara? Det är liksom som ett "robotic aftersound", det är så jag kan förklara det. Enligt honom så hör man mig som vanligt men sen att man hör det lilla aftersoundet efter. Har kollat runt lite och har inte hittat någon annan som haft samma problem som mig.

Permalänk
Medlem

@dmFT: Hur länge har det hållit på?

Permalänk
Medlem

@dmFT: Kolla så att micken sitter i ordentligt, den är ju löstagbar.
Men ärligt tror jag inte problemet ligger där utan snarare i ljudinställningarna för antingen TS eller windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimeN 43:

@dmFT: Hur länge har det hållit på?

Dem funkade jättebra igår kväll. Dem började hålla på nyss för 10-15 minuter sen när jag började snacka med min kompis.

Permalänk
Medlem

@dmFT: haru testat att starta om datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@dmFT: Kolla så att micken sitter i ordentligt, den är ju löstagbar.
Men ärligt tror jag inte problemet ligger där utan snarare i ljudinställningarna för antingen TS eller windows.

Jag har haft samma inställningar hela tiden, och dem funkade hur bra som helst igår kväll. Micken sitter också i ordentligt och den är också bra inkopplad i den usb adapter grejen som man också får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimeN 43:

@dmFT: haru testat att starta om datorn

Ja, jag har testat att koppla ut allt och sen starta om allting också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

Dem funkade jättebra igår kväll. Dem började hålla på nyss för 10-15 minuter sen när jag började snacka med min kompis.

Har du installerat något nytt efter dom funkade sist?
Som jag förstår dig är det ett eko som kommer efter du pratat och att det inte är något konstigt med ditt tal under tiden?
Dom sakerna brukar sällan vara hårdvara utan något mjukvarurelaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Har du installerat något nytt efter dom funkade sist?
Som jag förstår dig är det ett eko som kommer efter du pratat och att det inte är något konstigt med ditt tal under tiden?
Dom sakerna brukar sällan vara hårdvara utan något mjukvarurelaterat.

Har inte gjort något alls. Kom in på teamspeak med kompisen så var micen bara konstig