Permalänk
Medlem

@maximm: Skydolch såldes också genom MD, men blev knappt av trots det (likaså royal alpha, men det hade lite kit och sånt, så det passar inte in på nästa punkt). Hade heller det inga kit. Kanske var det lite dyrare, men det låga priset är ju egentligen bara en positiv återkoppling på Carbon. Ju fler som köpte, desto billigare blev det och då köpte än fler. Apropå pris är det lite ojuste att jämföra SkiData+ post GB med Carbon under GB, men ja, SkiData+ var ovanligt dyrt (jag tvivlar starkt på att Karura gick +/- 0 ens under GB-fasen...)

Återstår gör då Carbon-myten, eller hype. Den där biten jag inte förstår mig på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@=dorf=: Jo, WoB hade inte suttit fel. Blir det inte av kommer det ju en GMK WoB på Originative till hösten. Utan stöd för svensk layout då (men det bekommer ju inte en ANSI-konverterad Khers).

@maximm: Jag tror det handlar mindre om MaNiFeX och mer om de som helt plötsligt backar ur när fakturan kommer. Visst, det är hans första GB, men jag har varit med om värre. Hans enda misstag är att han satt för stor tilltro till folk på internet som inte har några ekonomiska incitament att hålla sitt ord. Jag hoppas i alla fall att BBST blir av, även om det ser en aning dystert ut just nu. Av de GMK GB som gått av stapeln på sistone är det BBST det enda som intresserat mig det minsta...

Är det denna du menar? Den är som att klä tangentbordet i frack!
https://geekhack.org/index.php?topic=81860.0

Ett "international-kit" till den tror jag hade nått ganska nära!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

@=dorf=: Precis! WoB är helt klart bland det mest eleganta man kan klä sin bräda i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

på tal om ISO nordic, ANSI och international kits så har jag gett up på iso nordic.
flesta brädorna klär sig i US-ANSI men en bräda fick lite smak av granite international kit men i princip bara ÅÄÖ, den svenska nummerradens är helt tappad.
kör en layout väldigt lik swerty som länkades tidigare i tråden, det funkar bra men tråkigt när legenderna på tangeterna inte stämmer överens med funktionen på icke DSA tangeter.

@Khers:
WoB är så riktigt jäkla stiligt, och dom magenta mods är också riktigt fina ihop med WoB.
följt den tråden på gh sen typ dag 1 och det blir ett köp på direkten från mig

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Medlem

Coolt spherical doubleshot keyset med möjlighet för nordic!

Lägg en like på min post "We need nordic kit please" så säger han som ligger bak att om vi får 50 likes så kan det inte alls vara omöjligt.

Vi har redan 7 likes. Behöver då 43 til

Lajka:
https://www.massdrop.com/vote/SA-Dasher-and-or-Dancer-Yay-or-...

Inspirasjonen bak:

Annars är det en GB på Deskthority men det kan säkert ta ett år eller så, men dom har mycket hög kvalite på tangenterna plus massa massa kits så man kan få til lite vad man vil. Jag är med i Runda-6 för ett hoeywell-inspirerat set + numpad + att jag gjorde meg ett vitt 60% set ocskå men även detta kommer nog ta sin tid.

Permalänk
Medlem

Woho nordic kit submittat til Massdrop, men kom igjenn och lika lite mer da, vi har bara 9 likes.....så dom inte ändrar sig.

Permalänk

PBT Keycaps nordisk layout alternativt tangentbord

Går det att få tag på PBT keycaps med nordisk layout någonstans (för cherry mx switchar), eller finns det någon svensk butik som säljer typ ducky, mk, ganss, deck, leopold eller vortex tangentbord som har PBT keycaps och bruna/röda switchar?

Tänkte då typ Ducky One PBT / Ducky Premier PBT / Ducky G2 PRO PBT / MK MK2016 PBT / Deck Francium Pro PBT / Deck Hassium Pro PBT / Ganss GS-87 PBT / Leopold FC660M PBT / Leopold FC980M PBT / Leopold FC900R PBT / Leopold FC980M PBT / Vortex One PBT.

Inte helt säker hur jag ska få tag på någon av dessa, snabb koll runt på svenska butiker hittar jag inget på.

Permalänk
Medlem

Detta är de ända alternativet som jag vet med mig just nu, som erbjuder med Svensk/nordisk/tysk(eller vad det är) ISO layout
https://mekanisk.co/collections/keyboard-parts/products/dyesu...

Påminner mycket om de som finns på mitt Realforce 88UB

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holypalaswe:

Går det att få tag på PBT keycaps med nordisk layout någonstans (för cherry mx switchar), eller finns det någon svensk butik som säljer typ ducky, mk, ganss, deck, leopold eller vortex tangentbord som har PBT keycaps och bruna/röda switchar?

Tänkte då typ Ducky One PBT / Ducky Premier PBT / Ducky G2 PRO PBT / MK MK2016 PBT / Deck Francium Pro PBT / Deck Hassium Pro PBT / Ganss GS-87 PBT / Leopold FC660M PBT / Leopold FC980M PBT / Leopold FC900R PBT / Leopold FC980M PBT / Vortex One PBT.

Inte helt säker hur jag ska få tag på någon av dessa, snabb koll runt på svenska butiker hittar jag inget på.

Finns tyvärr som vanligt inte i detta land men finns Ducky One PBT med ISO/UK layout här: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_30590.html

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Hedersmedlem

@Holypalaswe *Trådar sammanfogade (§2)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av StarCroW:

Detta är de ända alternativet som jag vet med mig just nu, som erbjuder med Svensk/nordisk/tysk(eller vad det är) ISO layout
https://mekanisk.co/collections/keyboard-parts/products/dyesu...

Påminner mycket om de som finns på mitt Realforce 88UB

Tack för länken!

Det verkar som att de har haft nordic varianten av de där fast de fanns inte och välja numera. Jag kontaktade dem och fick svaret:

"Hello!
Thanks for contacting Mekanisk.
These Nordic keycaps were in stock, but were sold out extremely fast.
They will be available in stock again later this month."

Perfekt

Permalänk
Medlem

Funkar tex dessa http://www.maxgaming.se/keycaps/47d/iso-105-key-cherry-mx-key... till ett ducky one nordiskt? Är det bra kvalite jämfört med original som sitter på? Och lyser bakgrundsbelysningen igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Funkar tex dessa http://www.maxgaming.se/keycaps/47d/iso-105-key-cherry-mx-key... till ett ducky one nordiskt? Är det bra kvalite jämfört med original som sitter på? Och lyser bakgrundsbelysningen igenom?

Setet passar, gäller även Ducky (109 keys) keycaps seten på Maxgamin. Ducky Shine 2/3/4/5 RGB å Ducky One har standard botten rads mått men du kommer att fattas 4 caps i setet du länkade då Ducky One ISO/Nordic är ett 109 keys t - bord. Har själv ett 108 keys ANSI Ducky One RGB YOTG. Här är en länk som visar att Ducky har standard botten rads mått (gäller både Ducky One ISO/Nordic å Ducky One ANSI layouten) : http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

EDIT: Du ska alltså välja ett set som har Spacebars mått 1x6.25 eller 6.25 som det står i texten i Maxgamin länken.

Ändring i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Keykaps till razer blackwidow chroma

Hej!
Jag har kollat lite på keykaps för att få tangentbordet att se lite trevligare ut, så min fråga är var man hittar keykaps som passar razer bw chroma?
Dom skall Hällst ha genomskinliga bokstäver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Hej!
Jag har kollat lite på keykaps för att få tangentbordet att se lite trevligare ut, så min fråga är var man hittar keykaps som passar razer bw chroma?
Dom skall Hällst ha genomskinliga bokstäver.

Finns tyvärr inga sets (om det nu är ett helt ISO/Nordic 105/109 set du vill ha) i Sverige, det finns knapp någon keycapstillverkare som tillverkar keycaps sets till razor, corsair t - borden p.g.a dom inte har standard botten rads mått. Dessa mått är standard: Spacebar mått 1x6.25, Ctrl, Win, Alt, FN/Menu 1x1.25. Vilket ditt t - bord inte har. Om man skulle hitta passade sets får man importera dessa från t.ex USA, Kina. Ett annat problem är det är svårt att hitta ISO/Nordic (Svensk/Nordisk layout) keycaps sets utomlands, då keycaps seten till 99,9% är ANSI (USA layout) keycaps sets.

Om du kollar i länken (rad 2: Ducky, Das, Deck medmera), så har dessa t - bord standard botten rads mått. http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

EDIT: Jag antar att du vill ha ett keycaps set (inte den vita färgen) liknade detta när du talar om genomskinliga bokstäver:

Sorry för dålig bild. Denna bild är på mitt ANSI (USA) Ducky One RGB YOTG.

Ändring i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Finns tyvärr inga sets (om det nu är ett helt ISO/Nordic 105/109 set du vill ha) i Sverige, det finns knapp någon keycapstillverkare som tillverkar keycaps sets till razor, corsair t - borden p.g.a dom inte har standard botten rads mått. Dessa mått är standard: Spacebar mått 1x6.25, Ctrl, Win, Alt, FN/Menu 1x1.25. Vilket ditt t - bord inte har. Om man skulle hitta passade sets får man importera dessa från t.ex USA, Kina. Ett annat problem är det är svårt att hitta ISO/Nordic (Svensk/Nordisk layout) keycaps sets utomlands, då keycaps seten till 99,9% är ANSI (USA layout) keycaps sets.
J

Om du kollar i länken (rad 2: Ducky, Das, Deck medmera), så har dessa t - bord standard botten rads mått. http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

EDIT: Jag antar att du vill ha ett keycaps set (inte den vita färgen) liknade detta när du talar om genomskinliga bokstäver: http://i.imgur.com/s50sS4o.jpg
Sorry för dålig bild. Denna bild är på mitt ANSI (USA) Ducky One RGB YOTG.

Ja, ditt ser nice ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Klicka på "Specifikation" och se om du kan hitta din layout där. Det finns flera olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Klicka på "Specifikation" och se om du kan hitta din layout där. Det finns flera olika.

Vad, det fanns i både 6u 6.5u och 6.25.
Dom säger skälv att 6u är till razer så det borde funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Vad, det fanns i både 6u 6.5u och 6.25.
Dom säger skälv att 6u är till razer så det borde funka

Det funkar bara du väljer rätt Spacebar storlek 6.0, glöm inte att välja rätt antal keycaps (105 eller vad du har) .

Har för mig att jag har ett ANSI/ISO front side print set från Max som jag köpte på en GB på Massdrop för några år sen. http://www.maxkeyboard.com/max-universal-cherry-mx-translucen... å fick med 3 Spacebars i storlekarna 6.0, 6.5 å 6.25.

Ändring i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Var skickar dom olika hemsidorna ifrån, undviker gärna USA.

Permalänk
Medlem

Corsair keycaps?

Så jag har ett corsair gaming strafe rgb tangentbord.. finns det någon vettig sida där man kan beställa custom keycaps med olika färger? Nonstandard layout på raden längst ner Vill ju även ha nordic layout så..

Permalänk
Medlem

Max Keyboard tillverkar tangenter som passar raden längst ner, men de verkar annars inte vara så speciella.

Jag misstänker att det är deras blanka tangenter som maxgaming.se säljer i olika färger, för deras produktbilder verkar stämma överrens. De ska stödja raden längst fram med en mellanslagstangent som är 6.5 enheter i bredd.
De finns fler olika sorter på Max Keyboard's egen website. De postar tydligen till Sverige också.

Om du köper andra slags tangenter så kan du kanske få tangenter som är både 1.5, 1.25 och 1 enheter stora för raden längst ner och behöver kanske bara komplettera med mellanslag från Max Keyboard.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Var skickar dom olika hemsidorna ifrån, undviker gärna USA.

Tyvärr så är det mesta från USA. Maxkeyboard = USA.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Hedersmedlem

@76FELIX @ariasias *Inlägg flyttade (§2)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kan ngn nån hemsida som e från Europa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holypalaswe:

"Hello!
Thanks for contacting Mekanisk.
These Nordic keycaps were in stock, but were sold out extremely fast.
They will be available in stock again later this month."

Ja, det tog mindre än 30 minuter från att LeandreN postat på olika forum att de fanns till att de var slutsålda ...

Killen har det fortfarande på sidan i liten skala. Han verkar inte ens ha registrerat det som ett företag ännu.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Kan ngn nån hemsida som e från Europa?

Problemet är om du nu hittar ett keycaps set som passar till ditt t - bord i t.ex i England så får du ISO/UK layout (om inget annat står i texten), alltså utan Ö, Å å Ä på capsen. Jag har ett engelskt ISO t - bord med standard botten rads mått å 2st Ducky ISO/Nordic keycaps sets (standard botten rads mått på capsen). I detta fall kunde jag använda dom 2 Nordiska keycaps seten på det engelska t - bordet.

Ändring i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Keycaps till Ducky shine 5?

Tjena, letar efter keycaps till mitt ducky shine 5 RGB, det sitter gateron black på det men borde vara samma.

Tror jag vill ha vanliga svarta typ, men vet inte riktigt vad som är snyggt så om ni vet några andra så bara kom med förslag

Så var köper jag keycaps?

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk