För det första så tycker jag att du är väldigt otrevlig i din ton!
Du kanske ska tänka lite på hur du svarar och formulerar dig när du svarar på något inlägg.
Sen har du mycket fel i det du skriver.
Du skriver väldigt mycket hur man ska förvara bläckpatroner, för att dom inte skall torka igen.
Men om man "förvarar" bläckpatroner I skrivaren och skriver ut sällan, så torkar dom igen.
Och man måste hålla på med underhåll som rengöring av munstycken etc etc
För det är så jag förvarar mina bläckpatroner, eller du menar att man skall förvara dom på annan plats, och ta ut o in dom när det är dags att skriva ut
Skriver man ut rätt sällan, men det väl är dags att skriva ut många 100tals dokument/text så är en laserskrivare oslagbar.
Du kan låta en laserskrivare stå ostört i flera år, för att sen bara köra på.
Nej laser är inte alls oslagbar. Bara för att laser torkas aldrig innebär inte det att det är bättre och smartare än bläckstråle.
Jag sa inget om att förvara patronerna i skrivaren utan tvärtom. Det är smartare att förvara patronerna med locket på än i skrivaren eftersom locken isolerar bläcket mycket bättre än cad skrivaren gör så det gör att bläcken kan hållas flera år och det har funkats flertals gånger då jag har fått patroner som förvarrats sedan 1995 som är knappt torkad och funkar utmärkt på min gamla skrivare.
Så ja, att ta ut patroner från skrivaren och förvara de till näata utskrift är mycket smartare än att låta de bara sitta kvar.
Skickades från m.sweclockers.com