Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Den här diskussionen har hamnat i fel tråd, men vad gäller det pantetet har jag sett det:)

Bra att du orkade gräva fram det. Lite av det jag beskrev ovan, men för att citera texten från patentet:

Citat:

In another example, assume that a wavefront includes 16 threads to be scheduled to a 16 thread wide SIMD unit, and only four of the threads are executing (the remaining 12 threads are not executing). So there are 12 threads doing “useless” work, but they are also filling up pipeline cycles, thereby wasting energy and power. By using smaller (and different) sizes of SIMD units (or vector pipelines), the wavefronts can be dynamically scheduled to the appropriate width SIMD units, and the other SIMD units may be powered off (e.g., power gated off or otherwise deactivated). By doing so, the saved power may be diverted to the active SIMD units to clock them at higher frequencies to boost their performance.

The smaller width SIMD units may be, for example, one, two, four, or eight threads wide. When a larger thread width SIMD unit is needed, any available smaller thread width SIMD units may be combined to achieve the same result. There is no performance penalty if, for example, the wavefront needs a 16 thread wide SIMD unit, but the hardware only includes smaller thread width SIMD units.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har analyserat RyZen så är det Intel. Och därmed finns det en anledning till varför de plötsligt släpper en i3K, vilken ju är en propp för gamers. Det är där RyZen kommer att hamna vad gäller den mesta formen av gaming.

i3K blir vidare en fantastisk propp för gaming: Bara priset hamnar rätt. i3:an är på tok för förbisedd redan som det är och med överklockningspotential blir den ännu bättre.

Så tyvärr har vi gamers nog svaret vad gäller RyZen: För det mesta spelandet blir den i nivå med Kaby Lake i3 med "K". Kom ihåg var ni läste det

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

@SweMerlin: i3 7350k eller vad den nu hette e inte för gamers. fick ju spö av gamla 4c cpuer från intel när den va klockad högt som bara den. Priset ska ju vara för högt för att det ens ska vara motiverat köp.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

@SweMerlin: i3 7350k eller vad den nu hette e inte för gamers. fick ju spö av gamla 4c cpuer från intel när den va klockad högt som bara den. Priset ska ju vara för högt för att det ens ska vara motiverat köp.

Och vem, om inte gamers, menar du att Intel har tänkt den för då? Men jag har sett tester där den står sig väldigt väl mot i5 med mera. Nå, allting hänger på priset, som jag initialt nämnde. Men hyperthreadingen ersätter de förlorade två kärnorna fantastiskt bra

Och oavsett: Det finns en anledning till att Intel plötsligt släpper en i3: som går att överklocka och den anledningen heter RyZen. Det är där RyZen hamnar, sanna mina ord.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Och vem, om inte gamers, menar du att Intel har tänkt den för då? Men jag har sett tester där den står sig väldigt väl mot i5 med mera. Nå, allting hänger på priset, som jag initialt nämnde. Men hyperthreadingen ersätter de förlorade två kärnorna fantastiskt bra

Och oavsett: Det finns en anledning till att Intel plötsligt släpper en i3: som går att överklocka och den anledningen heter RyZen. Det är där RyZen hamnar, sanna mina ord.

.

Det tror jag med men frågan är om det är mot en 2kärning RYZEN eller en 4 kärning? AMDs Nya CPUER med GPU där har inte I3 något att hämta.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

.

En gamer köper såklart en cpu för 200-300kr mer med 4kärnor så klart. En Ocer kanske nöjer sig med en upplåst i3a.
Jag tvivlar att Ryzen hamnar prestandamässigt som en 2c/4t intel cpu när det vi har sett är att ryzen verkar iaf stå sig rätt bra mot en 6900k cpu.
Sr3 var la 4c, sr5 6c och sr7 8c. hmm har svårt att se att ens sr3 får det svårt med en i3a när en i3a inte ens når till en i5a i prestanda.

Å då tänker jag tom på att Ryzen kanske inte ens har samma höga ipc som kabylake/skylake. eftersom just i3an i 4.8 inte rådde på en standard i5a, minns inte riktigt om den va stock dock

kollade på testet, va faktiskt bättre än en 2500k iaf. dock så e det ju 4.2ghz stock mot 3.7ghz max för 2500k å 2600k boostar ju max 3.8 standard. så vad händer om man klockar de gamla godingarna? bye bye upplåst i3a....

https://www.youtube.com/watch?v=zqihmsDj9Uo

no way att zen får spö av denna lille krabat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Finns det någon som har analyserat RyZen så är det Intel. Och därmed finns det en anledning till varför de plötsligt släpper en i3K, vilken ju är en propp för gamers. Det är där RyZen kommer att hamna vad gäller den mesta formen av gaming.

i3K blir vidare en fantastisk propp för gaming: Bara priset hamnar rätt. i3:an är på tok för förbisedd redan som det är och med överklockningspotential blir den ännu bättre.

Så tyvärr har vi gamers nog svaret vad gäller RyZen: För det mesta spelandet blir den i nivå med Kaby Lake i3 med "K". Kom ihåg var ni läste det

Skrivet av SweMerlin:

.

Intel's lansering utav en upplåst i3 har ingenting med Zen att göra överhuvudtaget, utan är ett sätt naturligt sätt att öka sin marknad. Sen är en gammal i5 2500K snabbare i spel än en i3 sålänge det inte är enkel eller trådar för dualcore. Dom flesta spel idag om inte alla skalar med quad idag och många skalar redan till hex och octacores. Välkommen till verkligheten. Zen's enkeltrådade prestanda är något vi försökt analysera rejält och spekulerat om tidigare i tråden, men det kanske också undgått herrn som vet allt utan att presentera en teknisk argumentation för det.

Vart är din analys förresten mer än testerna du sett på wccftech med en i3 på 4.8Ghz? Med dessa hårt bestämda ord som att du vet allt så förväntar man sig lite mer om du inte ska framstå som en jöns i en tråd där många lagt ner så mycket energi kring detta.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Han säger iaf att den inte har nån coldbug, alltid nått

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SweMerlin:

Det är ju just priset som ej verkar hamna rätt på $150-180.
Då hamnar i3 7350K i en väldigt awkward sits eftersom spel använder 4 kärnor så pass väl att billigare, oupplåsbara i5'or presterar väldigt likt en klockad i3 7350K.

i3 7350K är absolut inte Intels svar på Ryzen...

Skrivet av Flopper:

Ifall folk inte skulle se på videon så är det väldigt viktigt att poängtera att det ungefär är gränsen för Intels dito idag med Broadwell-E också på grund av att vi talar om 8 kärnor och 16 trådar.

Med färre kärnor/trådar så kan högre klockfrekvenser nås... men det återstår såklart att se
Det som däremot står säkert om ryktet stämmer är ju att 8C/16T-varianten (SR7?) kommer vara en riktig utmanare till Broadwell-E!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Å då tänker jag tom på att Ryzen kanske inte ens har samma höga ipc som kabylake/skylake. eftersom just i3an i 4.8 inte rådde på en standard i5a, minns inte riktigt om den va stock dock

Varför skulle Zen ha samma ipc som Kaby lake? För att Communityt vill det? Den nivån av prestanda fanns inte ens på ritbordet när Zen designades. Att förvänta sig den typen av prestanda är att bädda för att bli besviken. Deras uttalade målsättning var 40%, inte att få bäst ipc på marknaden. Har de lyckats få till ett chip som klockar bättre än väntat, så har de möjligen prestanda att bjuda på, men det är i så fall en Bonus för AMD.

Edit: Nu har jag tittat på videon och excavator/piledriver + 40% ipc ger prestanda i stil med sandy/ivy bridge. I3 7350k är definitivt ett direkt svar på Zen. Inget snack om den saken. Kanske inte toppmoderna pga multitrådningskapaciteten, men definitivt modellerna under.

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: Tror också den kan bli vass mot Broadwell-E. Särskilt om man kan få tag på moderkort under 1000kr. Drygast enligt mig är inte priset på 2011-3 CPUer utan att man måste betala 2-3000kr för moderkortet.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

"Zen will be very cheap". Han säger att han vet men kan inte säga hur billigt, så det låter ju jävligt bra! Nyfiken på vad very cheap är. Ser ingen direkt anledning till att han ska hypa upp Zen utan anledning heller.

Dom borde väl säga mer om Zen nu under CES?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det har ju pratas om i3 7350k i denna tråd, enligt nordichardware ryktas det om att den bli försenad http://www.nordichardware.se/nyheter/rykte-lansering-av-overk...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Det har ju pratas om i3 7350k i denna tråd, enligt nordichardware ryktas det om att den bli försenad http://www.nordichardware.se/nyheter/rykte-lansering-av-overk...

1800 för en 2C, 6600 går för 2.3k, gissningsvis krossar 6600 den också.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Hjälpsam

@Bewise: Ett par år för sent, en klockbar i3 med HT, hade varit mumma för många för ett par år sedan, nu har den nog passerat bäst före datum, fler kärnor har börjat användas.

edit
Jag tror att Ryzen kommer att slå undan benen för i3k, kan mycket väl vara så att i3k kom fram innan man visste vad Ryzen kommer att prestera.
Intel väljer att vänta till dessa att Ryzen släppts och justera sina priser efteråt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Men allvarligt talat hur kan man ens börja tro att en i3 med K suffix är tänkt att konkurrera med Ryzen? de större kommer att ha 8 kärnor med 16 trådar i minst 3.4GHz, en sketen i3 har ingenting att hämta här oavsett hur hårt du klockar den. Min gamla 2600K i 4.5GHz är betydligt snabbare än i3an i 4.8GHz i en ansenlig mängd spel.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av tellus82:

Men allvarligt talat hur kan man ens börja tro att en i3 med K suffix är tänkt att konkurrera med Ryzen? de större kommer att ha 8 kärnor med 16 trådar i minst 3.4GHz, en sketen i3 har ingenting att hämta här oavsett hur hårt du klockar den. Min gamla 2600K i 4.5GHz är betydligt snabbare än i3an i 4.8GHz i en ansenlig mängd spel.

Jag är inne på att de billigare varianterna av Ryzen, tvingar ned i3k i pris, den åttakärniga spelar i en helt annan division.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag är inne på att de billigare varianterna av Ryzen, tvingar ned i3k i pris, den åttakärniga spelar i en helt annan division.

Precis, de allra minsta Ryzen chippen kommer säkert hamna i samma division som i3an.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@Bewise: Ett par år för sent, en klockbar i3 med HT, hade varit mumma för många för ett par år sedan, nu har den nog passerat bäst före datum, fler kärnor har börjat användas.

edit
Jag tror att Ryzen kommer att slå undan benen för i3k, kan mycket väl vara så att i3k kom fram innan man visste vad Ryzen kommer att prestera.
Intel väljer att vänta till dessa att Ryzen släppts och justera sina priser efteråt.

Önskar att AMD kunde göra det mot Nvidia också så att Nvidia inte kan ta såna vidriga priser på sina grafikkort

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vi vet ännu för lite.
Det skiljer fortfarande mycket mellan olika spel vad gäller hur bra dom svarar på att ha mer än två kärnor med HT. (Många är förresten i förnekelse beträffande hur långt en högt klockad i3a faktiskt räcker)
Beroende på Ryzens IPC och faktiska frekvenser samt priserna på både Ryzen och i3K så kan det faktiskt uppstå konkurrens. Jag kan inte se hur vi skulle kunna utesluta det redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

1800 för en 2C, 6600 går för 2.3k, gissningsvis krossar 6600 den också.

Jo helt klart så verkar valen du nämnde vara ett bättre val.

Skrivet av Ratatosk:

@Bewise: Ett par år för sent, en klockbar i3 med HT, hade varit mumma för många för ett par år sedan, nu har den nog passerat bäst före datum, flerkärnor har börjat användas.

edit

Jo det känns lite försent absolut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

edit

Om minsta Ryzen hade varit Excavator + 40% ipc så skulle denna legat precis rätt i prestanda för att helt slå undan benen på AMDs parad, men nu verkar ju minsta Ryzen bli 4C8T och ev med bättre ipc därtill, så då blir ju frågan vad en i3 har att komma med. Kanske får vi till slut se i3 ta sin plats som det billiga alternativet och slå ut celeron/pentium?

Det är en annan sak som gör att jag blir fundersam över prisnivån på Ryzen. Om AMD med sin minsta modell slår allt motstånd under i5 i prestanda, vad har de för incitament att ta mindre än 2000:- betalt för den billigaste och sedan fortsätta uppåt? Enda sättet att tvätta bort budgetstämpeln är ju att vara bäst och sätta priset därefter med självförtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Vi vet ännu för lite.
Det skiljer fortfarande mycket mellan olika spel vad gäller hur bra dom svarar på att ha mer än två kärnor med HT. (Många är förresten i förnekelse beträffande hur långt en högt klockad i3a faktiskt räcker)
Beroende på Ryzens IPC och faktiska frekvenser samt priserna på både Ryzen och i3K så kan det faktiskt uppstå konkurrens. Jag kan inte se hur vi skulle kunna utesluta det redan nu.

Att en i3 räcker långt är det nog ingen som argumenterar emot, men att inbilla sig att den kan mäta sig med långt kraftigare chip är bara dumt, visst sitter du och spelar många äldre spel med ett halvdant grafikkort i 30-60fps så funkar en klockad i3K säkert bra, skruva upp fps över 100 och kör nyare spel så får vi se hur bra i3an fungerar. Skulle Ryzen få en frekvens över 4GHz så skulle den 8 kärniga modellen prestera bättre än en 6900K, en processor som nu säljs för över 10000. Alltså Hur du än vänder på argumenten så kommer topp modeller av Ryzen konkurrera i en helt annan liga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Alltså Hur du än vänder på argumenten så kommer topp modeller av Ryzen konkurrera i en helt annan liga.

Under förutsättning att ipc i övrigt blir lika bra som det verkar i de demos som AMD givit, så finns det ingen på det här forumet som inte håller med om det.

Jag ser fram emot att chippen lanseras. Om AMD spelar korten rätt kommer vi få en dubbellansering av både Ryzen och Vega (vi har fått ungefär lika många demos av dem båda) och då kommer det att stå AMD överallt på alla techsidor överallt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Under förutsättning att ipc i övrigt blir lika bra som det verkar i de demos som AMD givit, så finns det ingen på det här forumet som inte håller med om det.

Jag ser fram emot att chippen lanseras. Om AMD spelar korten rätt kommer vi få en dubbellansering av både Ryzen och Vega (vi har fått ungefär lika många demos av dem båda) och då kommer det att stå AMD överallt på alla techsidor överallt:)

Absolut, skulle det visa sig att den information som kommit ut är grovt felaktig så blir det en helt annan historia naturligtvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Varför skulle Zen ha samma ipc som Kaby lake? För att Communityt vill det? Den nivån av prestanda fanns inte ens på ritbordet när Zen designades. Att förvänta sig den typen av prestanda är att bädda för att bli besviken. Deras uttalade målsättning var 40%, inte att få bäst ipc på marknaden. Har de lyckats få till ett chip som klockar bättre än väntat, så har de möjligen prestanda att bjuda på, men det är i så fall en Bonus för AMD.

Edit: Nu har jag tittat på videon och excavator/piledriver + 40% ipc ger prestanda i stil med sandy/ivy bridge. I3 7350k är definitivt ett direkt svar på Zen. Inget snack om den saken. Kanske inte toppmoderna pga multitrådningskapaciteten, men definitivt modellerna under.

nä jag tror inte alls det e ett svar på Zen, 7350k@4.8 går förbi 2500k i stock, å närmar sig 2600k. men får spö av standard i5 4650k.
Zen sägs ju iaf vara typ som broadwell, men vi nöjer oss med en haswell prestanda då. så hur kan en upplåst kabylake i3a ens konkurrera med en 4c/8t Ryzen?
I stock ska dvs 4.2ghz verkar ju den t.o.m uppvisa stuttering..
Tror inte ens intel tror att 7350k är någon slags motreaktion mot Sr3 Ryzen.

Jag säger inte att jag tror att Zen ska ha samma ipc som kaby/skylake men tar upp att även om den inte skulle ha det, dvs räcker att den har ipc med haswell/broadwell så kommer det soppa mattan med i3an. More cores matters now.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Jo.

Skrivet av DST:

Jag säger inte att jag tror att Zen ska ha samma ipc som kaby/skylake men tar upp att även om den inte skulle ha det, dvs räcker att den har ipc med haswell/broadwell så kommer det soppa mattan med i3an. More cores matters now.

Intel inside måste vara bättre snabbare eller hur oavsett antal kärnor?
oh nej är reklam typ en suggestion som ofta inte stämmer?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Jo.

Intel inside måste vara bättre snabbare eller hur oavsett antal kärnor?
oh nej är reklam typ en suggestion som ofta inte stämmer?

wut, dont follow
antar att du e sarkastisk till att folk tror att bara det e intel så e det snabbast, elelr?
för mycket kaffe

Skrivet av ClintBeastwood:

"Zen will be very cheap". Han säger att han vet men kan inte säga hur billigt, så det låter ju jävligt bra! Nyfiken på vad very cheap är. Ser ingen direkt anledning till att han ska hypa upp Zen utan anledning heller.

E oxå väldigt tveksam till det påståendet.
Alla mobos som finns nu till både amd å intel borde ju vara super duper billiga när de saknar nordbryggor men så e inte fallet. dyrare än det någonsin varit. Även om det blir billigare för tillverkarna så kommer det nog inte bli så för oss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

Intel's lansering utav en upplåst i3 har ingenting med Zen att göra överhuvudtaget, utan är ett sätt naturligt sätt att öka sin marknad. Sen är en gammal i5 2500K snabbare i spel än en i3 sålänge det inte är enkel eller trådar för dualcore. Dom flesta spel idag om inte alla skalar med quad idag och många skalar redan till hex och octacores. Välkommen till verkligheten. Zen's enkeltrådade prestanda är något vi försökt analysera rejält och spekulerat om tidigare i tråden, men det kanske också undgått herrn som vet allt utan att presentera en teknisk argumentation för det.

Vart är din analys förresten mer än testerna du sett på wccftech med en i3 på 4.8Ghz? Med dessa hårt bestämda ord som att du vet allt så förväntar man sig lite mer om du inte ska framstå som en jöns i en tråd där många lagt ner så mycket energi kring detta.

Det där var fantastiskt otrevligt skrivet. Jag har gjort en marknadsanalys där jag utgår från att Intels tekniker vet mer än både du och jag och att den nya i3K är Intels svar på RyZen för gaming marknaden. Du vet säkert mer än Intels ingenjörer och mer än alla på forumet och tycker att endast teknisk analys är värt något, men med en enkel marknadsanalys kan man få många svar - och svaret jag har kommit fram till är framtaget av Intels ingenjörer och det är därför de lanserar i3K. Det är väl kanske du som framstår som en jöns? Var lite ödmjuk och försök se saker från andra vinklar så lever du längre och säkert gladare också

.

Visa signatur