Permalänk
Medlem

Förslag på förbud 2017

Nu när Svenska polisen mer eller mindre är nedlagd så bör förbud införas istället eftersom det inte finns någon ordningsmakt som kan ta itu med de buset så vad bör förbjudas 2017?

* Nyårs raketer (redan klart då fyrverkeribranschen nått en överenskommelse att sluta sälja raketer i Sverige)

Heta förslag:

* Lastbilar
* Leksakspistoler / Soft airguns / Paintball vapen.
* Tegel- och gatstenar.

Fler förslag på vad som bör förbjudas under det nya året?

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Inaktiv

@hybris6:

Ett förbud mot idioter, det hade löst alla problem.

Permalänk
Medlem

Ser gärna ett seriöst förbud mot tiggeri och samtidigt ge rätt att som butiksägare förvisa packet med en sopkvast/stekpanna eller annat lämpligt tillhygge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Nu när Svenska polisen mer eller mindre är nedlagd så bör förbud införas istället eftersom det inte finns någon ordningsmakt som kan ta itu med de buset så vad bör förbjudas 2017?

* Nyårs raketer (redan klart då fyrverkeribranschen nått en överenskommelse att sluta sälja raketer i Sverige)

Heta förslag:

* Lastbilar
* Leksakspistoler / Soft airguns / Paintball vapen.
* Tegel- och gatstenar.

Fler förslag på vad som bör förbjudas under det nya året?

Jag är ny i ämnet och inte ett dugg insatt, men jag undrar.. Finns det någon sanningshalt i ditt inlägg? Varför skulle svenska Polisen läggas ned? Varför sjutton skulle lastbilar och nyårsraketer förbjudas?? Vad har jag missat här?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Lastbilar och tegelstenar? Nu får du förklara för mig hur sjutton du tänkt att detta skulle fungera?

Permalänk
Medlem

Märkligt att inget utav detta var ett problem när jag var i tonåren för sisådär 10 år sen. Visst förekom det skit då med, men inte alls i samma utsträckning. Undra vad som hänt? Har svensk helt plötsligt börjat gå bärsärk? Hmm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Ser gärna ett seriöst förbud mot tiggeri och samtidigt ge rätt att som butiksägare förvisa packet med en sopkvast/stekpanna eller annat lämpligt tillhygge...

Håller verkligen med angående tiggeriet. Klart att det är synd om personerna, men det är jobbigt och man har ändå inte en blekaste aning vart pengarna går.

Permalänk
Medlem

Du, det är olagligt att vara kriminell i Sverige.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hybris6:

Nu när Svenska polisen mer eller mindre är nedlagd så bör förbud införas istället eftersom det inte finns någon ordningsmakt som kan ta itu med de buset så vad bör förbjudas 2017?

* Nyårs raketer (redan klart då fyrverkeribranschen nått en överenskommelse att sluta sälja raketer i Sverige)

Heta förslag:

* Lastbilar
* Leksakspistoler / Soft airguns / Paintball vapen.
* Tegel- och gatstenar.

Fler förslag på vad som bör förbjudas under det nya året?

Hur tänker du att förbud ska hjälpa om det inte finns någon ordningsmakt som håller efter dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Förbjud Miljöpartister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

* Lastbilar

Antar att det är terrordåden du syftar på med tanke på övriga förslag.
Men hur har du tänkt att folk ska få mat och andra viktiga saker?
De dyker inte magiskt upp i butikerna.

Skrivet av anon264921:

@hybris6:

Ett förbud mot idioter, det hade löst alla problem.

Japp, instämmer.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Hur tänker du att förbud ska hjälpa om det inte finns någon ordningsmakt som håller efter dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar, som det är idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag är ny i ämnet och inte ett dugg insatt, men jag undrar.. Finns det någon sanningshalt i ditt inlägg? Varför skulle svenska Polisen läggas ned? Varför sjutton skulle lastbilar och nyårsraketer förbjudas?? Vad har jag missat här?

Är väl ganska tydligt att det är skrivet med en stor skopa ironi.

Men vad gäller nyårsraketer så pratar man varje år om att förbjuda dessa. I år lät det som att det är på G med att förbjuda pinnraketer för att de ofta används till bus.

Permalänk
Inaktiv

@lolrazz: Regeringens ansvarslösa politik och den korrupta median har bidragit till hur Sverige ser ut idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

@lolrazz: Regeringens ansvarslösa politik och den korrupta median har bidragit till hur Sverige ser ut idag.

Lite så va!

Permalänk
Medlem

@The Notorious - Jo det hade löst en hel del

@YamahaDGX630 - Jag vet inte... tycker du Polisen verkar fungera? Prova o gå dit och anmäl ett inbrott och se hur det går... Om de ens noterar något så åker pappret i papperskorgen så fort du går ut genom stationsdörren. Fyrverkeribranschen har sagt att de kommer sluta sälja raketer (med pinne) dock kommer de fortfarande sälja "tårtor" osv
Lastbilar är ju nästa naturliga steg om du läst om det senaste årets terrordåd.

@Dozen Polisen klarar ju uppenbarligen inte att uppräthålla lag och ordning så istället bör vi förbjuda allt som kan missbrukas i fel händer. Vet du vilka otäcka skador du kan få om du träffas av en tegelsten i huvudet?

Andreaz1 Ja går det inte att få tag på så behövs ingen ordningsmakt.. Får lägga till
* Knivar
* Basebollträn
* Träd (eftersom någon kan såga av en gren o slå folk i huvudet med den).
* Sågar

@Otori Jo viss ironi/sarkasm är inkluderad

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Nu när Svenska polisen mer eller mindre är nedlagd så bör förbud införas istället eftersom det inte finns någon ordningsmakt som kan ta itu med de buset så vad bör förbjudas 2017?

* Nyårs raketer (redan klart då fyrverkeribranschen nått en överenskommelse att sluta sälja raketer i Sverige)

Heta förslag:

* Lastbilar
* Leksakspistoler / Soft airguns / Paintball vapen.
* Tegel- och gatstenar.

Fler förslag på vad som bör förbjudas under det nya året?

Den som förbjuder lastbilar är ju gravt mentalt efterbliven.
Hur tycker man annars att affärer och industrier skall få sina varor.
Eller sjukhusen sina mediciner och andra livsviktiga produkter.
Tåg är bra men när rälsen inte går längre så är det STOPP!
Posten skulle också lida av att behöva skicka iväg 20st VW caddys istället för en enda lastbil.
För att inte tala om hur sjukt enormt mycket utsläppen skulle öka. Detta eftersom att lastbilstillverkarna lever under diamanthårda utsläppsregler. Så dom är redan så effektiviserade vi nästan kan få dom.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Den som förbjuder lastbilar är ju gravt mentalt efterbliven.
Hur tycker man annars att affärer och industrier skall få sina varor.
Eller sjukhusen sina mediciner och andra livsviktiga produkter.
Tåg är bra men när rälsen inte går längre så är det STOPP!
Posten skulle också lida av att behöva skicka iväg 20st VW caddys istället för en enda lastbil.
För att inte tala om hur sjukt enormt mycket utsläppen skulle öka. Detta eftersom att lastbilstillverkarna lever under diamanthårda utsläppsregler. Så dom är redan så effektiviserade vi nästan kan få dom.

/Lifooz

Du är inte så bra på att snappa upp sarkasm, va?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

@Lifooz enkelt, man kör ut varorna med häst o vagn. Fungerade ypperligt för farfars far... och dessa havremopeder är dessutom miljövänliga.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Du är inte så bra på att snappa upp sarkasm, va?

Tyvärr är det svårt på nätet.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Bitter och korkad. Värsta sortens människor :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Märkligt att inget utav detta var ett problem när jag var i tonåren för sisådär 10 år sen. Visst förekom det skit då med, men inte alls i samma utsträckning. Undra vad som hänt? Har svensk helt plötsligt börjat gå bärsärk? Hmm!

Vi kanske bodde under en sten i tonåren, eller så finns det ett par stora skillnader i samhället nu mot då.

Skrivet av Lodisen:

Du är inte så bra på att snappa upp sarkasm, va?

uppenbarligen inte.

OT: Norge har väl redan förbjudit raketer? och de verkar klarar av att fira nyår ändå.

Tråkigt att vettigt folk ska lida för att idioter springer runt på våra gator..

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

@Lifooz enkelt, man kör ut varorna med häst o vagn. Fungerade ypperligt för farfars far... och dessa havremopeder är dessutom miljövänliga.

Enligt massa miljökramare (MP?) så fiser kor och hästar på tok för mycket och orsakar global warming, så kan vi ju inte ha det

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Eftersom vi verkar röra oss i sarkasmens rike så kanske vi ska passa på att inkludera järnrör på den där listan?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte någon kommer lyfta på ögonbrynen och slänga in en i sinkabirum om man som laglydig medborgare importerar lite raketer.

Anledningen till att de ska förbjudas är för att alla våra pensionsräddare skjuter raketer och annat sattyg mot folk, in i lokaler osv. Inte att Svensson vill skjuta lite raketer på nyår.
Tycker de som håller på så får utvisning istället, eller fängelse för mordförsök. Man blir garanterat blind om en raket smäller av i ansiktet, om man inte dör.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Märkligt att inget utav detta var ett problem när jag var i tonåren för sisådär 10 år sen. Visst förekom det skit då med, men inte alls i samma utsträckning. Undra vad som hänt? Har svensk helt plötsligt börjat gå bärsärk? Hmm!

Du menar att brottsligheten har ökat? Ganska mycket? Har du på fötterna när det gäller det, eller läser du bara diverse bloggar och andra "sanningssägare"?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

POK / åsiktskorridor / röstfiske borde förbjudas (politiskt korrekt) för Media och politiker, rakt svar på frågan.

Alkohol och Tobak, alternativt en legalisering av medecinsk mariujana

fyrverkerier och annat skit typ djur -för att människor är mentalt handikappade -> licens

Fallskärmar för politiker se reinfeldt och company som plockar in miljonbelopp av skattepengar / omställnigsförsälring samtidigt som dom har företag som dom omsätter mycket pengar.

lex maria då det är tandlöst, bara pok skit -> kan ersättas med maria lex där något verkligen händer

religioner för att det är skit, vill man tro på något andligt visst men jag vill varken ha en kyrka eller moske, bort med alla jävla kyrgogårdar som tar plats också. Kan passa på att stämma påven för alla brott mot mänskligheten som har begåtts i hans namn

vissa pok regler i skolan där eleven får göra vad fan man vill läraren kan bara titta på, tillrättavisar läraren så är det lärarens fel. Föräldrar kan ju tydligen inte uppfosra sina barn men dom är väll knappt uppfostrade själv så fram med piskan

vetenskap och folkbildning vof och ponten/antipiratbyrån borde bannlysas till någon håla och fängslas

demokrati då vi uppenbarligen inte kan hantera det

EDIT: viss sarkasm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag tror inte någon kommer lyfta på ögonbrynen och slänga in en i sinkabirum om man som laglydig medborgare importerar lite raketer.

Anledningen till att de ska förbjudas är för att alla våra pensionsräddare skjuter raketer och annat sattyg mot folk, in i lokaler osv. Inte att Svensson vill skjuta lite raketer på nyår.
Tycker de som håller på så får utvisning istället, eller fängelse för mordförsök. Man blir garanterat blind om en raket smäller av i ansiktet, om man inte dör.

Nu verkar det som att Norge förbjöd detta för flera år sedan...varför gjorde man detta? Rent generellt så tycker jag att man brukar höra från den invandringskritiska sidan att Norge är ett föregångsland som är restriktivt med invandringen. Intressant då att de förbjöd det för flera år sedan medan här blir det en stor grej först när invandrare uppfattas missköta sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Nu verkar det som att Norge förbjöd detta för flera år sedan...varför gjorde man detta? Rent generellt så tycker jag att man brukar höra från den invandringskritiska sidan att Norge är ett föregångsland som är restriktivt med invandringen. Intressant då att de förbjöd det för flera år sedan medan här blir det en stor grej först när invandrare uppfattas missköta sig?

Kan väl inte tänka mig annat än att norrmännen var för dumma för att rikta raketerna uppåt.

Edit: "UPPFATTAS" missköta sig? https://www.youtube.com/watch?v=d1KzCa7E7hk
Nu kanske jag trampar dig lite på tårna genom att påpeka vilka som ligger bakom det. Ingen vinklad åsikt, utan som du själv ser, fakta.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Kan väl inte tänka mig annat än att norrmännen var för dumma för att rikta raketerna uppåt.

Edit: "UPPFATTAS" missköta sig? https://www.youtube.com/watch?v=d1KzCa7E7hk
Nu kanske jag trampar dig lite på tårna genom att påpeka vilka som ligger bakom det. Ingen vinklad åsikt, utan som du själv ser, fakta.

[/quote]

Jo, ska väl vara det då...något måste det ju ligga bakom alla norgehistorier!

Edit: Ja, uppfattas...av flera anledningar så är det inte fakta. Om vi börjar med de mer undanglidande men ändå helt korrekta synpunkterna på "fakta" så vet du inte vem som skjuter. Du vet heller inte var de som skjuter kommer ifrån. Du vet inte heller vad de har för nuvarande nationalitet. Kort sagt kan du baserat på filmen varken hävda att de som skjuter är invandrare eller att det endast är invandrare som skjuter. Så...fakta? Njae...starka indicier som tyder på att personer med utländsk bakgrund deltog i skjutandet? Ja!

Sedan var jag själv på Möllevångstorget på nyårsafton för lite drygt 10 år sedan (dålig ide), såg ut ungefär likadant då med raketer som åkte kors och tvärs. Då var det i alla fall en hel drös med mer eller mindre fulla studenter som deltog i skjutandet.