Bästa webbhotellet samt fråga om domän!

Permalänk

Bästa webbhotellet samt fråga om domän!

Så, jag vill skapa min egna hemsida!
Har bara använt mig av tictail innan och det är väldigt enkelt tycker jag.
Men iom tictail är för e handel och det är en hemsida jag vill ha, samt att jag inte vill hålla med kodning och sånt som jag gjort på tictail innan så behöver jag hitta en annan plattform.
Jag är ganska nybörjare med det här så ha tålamod, haha.

Så. De allra flest webbhotell erbjuder ju en egen domän via deras tjänst, men om jag köper domänen hos ett webbhotell, är det good to go sen då? Jag behöver inte registrera den nån annanstans? Eller måste jag ändå betala för att registrera den hos ex iwantmyname.com?

Kan någon rekommendera ett ENKELT, billigt webbhotell? Har nyss testat miss hosting men har bara varit massa strul hos dom.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Personligen skulle jag använt mig utav Wordpress som verktyg att bygga sin hemsida inuti. Önskas mer än standardutseendet går det att köpa väldigt billiga (ca 500kr) samt bra byggda på Themeforest. Titta gärna efter ett tema med Visual Composer, vilket är nästan branschstandard när det kommer till betalteman.

Om du är nöjd med att ha hemsidan i USA eller England, kan du för en billig peng välja Manufrog. 180:- för den billigaste i USA och 315:- i England. Personligen har jag valt England för att få kortare svarstider. Domänen har jag hos Loopia, då Manufrog är lite för dyra när det kommer till domäner.
Du får även ett gratis SSL certifikat på www. och utan www. Först månaden är gratis om du vill testa på.

Är man ute efter lite mer utrymme och även säkerhetskopiering så skulle jag rekommendera Surftown. Där får man via den billigaste 20GB och även en egen "Dropbox" med 100GB för säkerhetskopiering. Ta inte bort fel saker bara, en återställning kostar 1070(!), om du råkar radera din hemsida. Haft lite otur att ha stött på nertid på några projekt i början, men supporten (via chatten, telefon kostar extra) har varit trevlig och hjälpsam.
588:- kr kostar ett år på Surftown.

Nästa steg i prisklasser är t.ex.
One.com - 672kr
Binero - 936kr
Loopia - 1068kr
För att nämna några andra stora/mer kända aktörer.

Edit: Glömde ju fråga. Hur mycket trafik väntas du få? För det är ju livsavgörande för kunna välja rätt webbhotell.

Permalänk
Medlem

Istämmer med @jreklund om Surftown. Deras minsta paket "Starter" är otroligt snabbt i förhållande till priset. Wordpress flyter på bra även i adminpanelen. Värt att tänka på här är trafikmängden som förväntas.