Permalänk
Medlem

Corsair tangentbord handledsstöd

Clipsen som håller fast handleddstödet i tangentbordet är riktigt underkonstruerade kan man tycka. Dem spricker extremt lätt.
Är nog inte bara jag som blivit less att stödet har lossnat och glider omkring under händerna. Nu är det slut med det.

Konstruerade ett par nya clips och printade dom med en 3d printer. Förhoppningsvis håller dessa bättre.

Någon input på dessa?

Tangentbordet är ett Corsair k75

Permalänk

If it fits it sits? Behövs väll inte sägas något mer än grattis om du lyckas laga/förbättra produkten.
Jag själv hade lagt radier mot hålen och in mot U:et för lite mer förstärkning.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk
Medlem

@TenaciousD: Den passar perfa, ska testa med din ide. tanken är också att den skall kunna flexa lite när man trycker dit den. Något som är svårt är också när man printar den nedre delen av hakarna som greppar tag i tangentbordet. Det blir ju som att printa ett U i luften och det blir inte perfekt.

Permalänk

@1Mecke1: jag hade provat att skriva ut den liggandes istället, känns som att ska man skriva ut den så som du gjort så är det lättare att lagren bryter isär än om man gör så som jag föreslog. Så kan du använda support upp till ändarna på "U:et".

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340