Permalänk
Medlem

Qnap 459+pro

Qnap 459+pro har jag med 4 hd platser jag hittar inte hur stora diskar jag kan ha i den tänkte ha 4 x 3 TB diskar om det går.
WD Intern Hårddisk Red 3TB SATA III (IntelliPower / 64MB Cache / WD30EFRX)

Någon som kan detta hade jag varit tacksam för så jag kan beställa ikväll .

Permalänk
Permalänk
Medlem

@hasenfrasen: hej jo hittade den sidan men hittar inte hur mycket just min qnap om den bara klarar ett antal gb

Permalänk
Medlem

@swag: 16TB max är vad jag hittar då jag googlar

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

X59 maskinerna hade till en början ett max på 2TB men senare modeller (inte helt tydligt att se, de äldre saknade hål för 2,5" diskar) klarade 3TB.

Jag tror att + modellen skall klara 3TB diskar. Kolla vaggorna om de har hål för 2,5".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av swag:

@hasenfrasen: hej jo hittade den sidan men hittar inte hur mycket just min qnap om den bara klarar ett antal gb

Den länkade sidan är ju en lista med diskar som är kompatibla med din Qnap.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet:ja diskarna jag hade tänkt ha fanns med där tycker den borde klara 12 tb tillsammans någon hade googlat 16 tb så det borde vara ok hittar inget i boken heller

Permalänk
Medlem

@Celebmir: hej ja dom har det står att här skruvar du 2,5 och sen hål för 3,5

Permalänk
Medlem

@swag: Då tippar jag att det är en senare modell med uppgraderad bios.

Kollade QNAP forumet och hittade detta (gammal tråd) 3TB diskar skall den klara (om inte du kör väldigt gammal firmware) Kan inte hitta bekräftelse på om den klarar 4TB. Skulle den klara det så kommer den inte att kunna skapa över 16TB partitioner men kan skapa tex. två 8TB.

https://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=26376

Permalänk
Medlem

@Celebmir: firmware 4.2.3.senaste

Permalänk
Medlem

@swag: det är bios som sätter begränsning på diskarnas storlek inte firmware.

Kan du låna en 4TB så sätt in den och se om den visas som en 4TB eller mindre.

Permalänk
Medlem

@Celebmir: hej fick svar från qnap 12 gb ska gå med rätt diskar köpt 4 st 3tb wd red som var med på deras lista över diskar