Tar gärna emot synpunkter på tilltänkt Mini-ITX-bygge

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot synpunkter på tilltänkt Mini-ITX-bygge

Hej alla glada och snälla!

Jag har nu en burk som börjar bli något till åren och det börjar klia lite i fingrarna för att bygga något nytt som är betydligt mindre än mitt nuvarande corsair obsidian 800D med fokus på tysthet.
Jag har plockat ihop följande komponenter på prisjakt och skulle uppskatta om någon har någon synpunkt på delarna eller bygget i övrigt. https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3152609&view=c

Permalänk
Medlem

Det viktigaste för mITX är att välja ett bra chassi.
Många chassin är för trånga och blir lätt för varma.
Jag är inte säker på att Silverstone Fortress är det du ska ta .....

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem

Om du ska ha 7700K ska du köpa ett Z270 Moderkort, jag har ett Asus Z270i som funkat bra än så länge. Finns även en variant från MSI med samma namn.

Min brorsa har det där chassit och det har fungerat bra för honom. Visst kan man köpa jättechassin till mITX men det förtar själva idéen tycker jag. Jag har själv ett Jonsbo UMX1 Plus.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Det viktigaste för mITX är att välja ett bra chassi.
Många chassin är för trånga och blir lätt för varma.
Jag är inte säker på att Silverstone Fortress är det du ska ta .....

Tackar!
Men jag vill gärna ha det så litet som möjligt men samtidigt har jag tänkt sätta ett 1070 eller VEGA kort i burken så småningom så luftflöde kommer absolut att behövas. Men jag kanske behöver överväga fler chassin, dock gillar jag desktopmodellerna av någon dum anledning.

Skrivet av phlopydisk:

Om du ska ha 7700K ska du köpa ett Z270 Moderkort, jag har ett Asus Z270i som funkat bra än så länge. Finns även en variant från MSI med samma namn.

Min brorsa har det där chassit och det har fungerat bra för honom. Visst kan man köpa jättechassin till mITX men det förtar själva idéen tycker jag. Jag har själv ett Jonsbo UMX1 Plus.

Kul att din bror har just det chassit. Ännu bättre om det fungerat bra för honom. Vet du om han haft problem med värme eller ljudnivå i chassit? Jag ska absolut kolla in Jonsbo lite mer. Kanske får överge desktop om det finns andra som ger bättre prestanda. Stort tack för feedback.