Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

När jag läser den här tråden inser jag att jag än så länge verkar haft tur med min uppkoppling. Sitter sedan i höstas på Bahnhof via OpenGiga Villafiber (250/100) och har hitintills inte haft några som helst problem. Kollade bredbandskollen just för att säkerställa att det fortfarande var lugnt och fick:
http://i.imgur.com/bDjws5x.png

Jo. Jag hade också ''tur'' fram tills för några dagar sedan. Sen kan man ju diskutera om man måste ha ''tur'' för att få eller ens komma i närheten av att få vad man betalar för. Har testat ett flertal gånger nu under senaste timmen. Ena minuten ligger jag på plus 50Mbit/s för att nästa ligga under 20. Det är ju löjligt.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fweewea:

@Gaist: Problemet är ju att det inte enbart är mitt wifi som strular, utan även när jag kör kabel från PS4 så har jag upplevt både hög latens och att jag tappar kontakten. Detta har jag testat genom att koppla kabeln till min router, men även rakt in i väggen.

Nåväl. Jag får återkomma i detta ärende helt enkelt.

Det är inte så att du använde samma kabel?
väldigt ofta det är kabeln eller uttaget som strular.

Testa att köp ny kabel, anslut direkt till väggen och till datorn.
kör pingplotter. och kolla om du fortfarande får samma graf.

För er som får olika resultat på Tptest.se testa tex speedtest.net i stället, ofta jag får skit på
tptest men bra värden när jag kör speedtest.net
Tror helt enkelt att tptest ofta är väldigt belastat.

Sedan är inte Bahnhof utan problem, Det är ju därför dom bygger northern light.
Personligen får jag oftast ca: 950/950 +/-10-20mb på 1G/1G

Största problemet jag har är att jag kan tappa uppkopplingen mellan kl:23-01, händer 1-3 gånger i månaden senaste halvåret men förmodar att det har med uppbyggnaden av det nya nätet att göra.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Idag har jag haft helvetes problem. Pingen studsar upp och ner mellan 30-200, som en badboll......

Skrivet av mickel:

Jo. Jag hade också ''tur'' fram tills för några dagar sedan. Sen kan man ju diskutera om man måste ha ''tur'' för att få eller ens komma i närheten av att få vad man betalar för. Har testat ett flertal gånger nu under senaste timmen. Ena minuten ligger jag på plus 50Mbit/s för att nästa ligga under 20. Det är ju löjligt.

Haft noll problem i 5-6 års tid. Först för några dagar sedan det började strula. Hela tiden idag...

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Tjenare, som flera andra har sagt så låter det som att flaskhalsen är mellan din ISP och statsnätet. Misstänker att din ISp har snålat på kapaciteten på trunk porten och i detta fall måste dom uppgradera från 1 Gbit/s trunk till 10 Gbit/s. Varför det har fungerat tidigare kan bero på att dom flesta har nyligen uppgraderat från 100 mbit/s till 250 - 1000 mbit/s och på så sätt går 1 Gbit/s trunken full när nät belastningen är som värst. Då det är många partner inblandade i detta så behöver entreprenör och t.ex Bahnhofs thirdline driftsätta den nya trunken och då krävs konfiguration av VLAN, routing och andra konfigurationer. Då dom behöver göra allt arbete samtidigt så tar det längre tid att utföra uppgradering. För att vara på den säkra så bör du be antingen någon från 2ndline eller 3ndline kontakta dig över telefon så att du får en vettig förklaring på vars problemet är. Om problemet endast är hos Bahnhof så har du rätt till ett direkt avslut och kan sedan väljs en annan leverantör. Om felet ligger i statsnätet så får du helt enkelt avvakta. Om dom vägrar ringa dig från 2ndline eller 3ndline så begär du att få prata med en chef som sedan internt kan prata med 2ndline eller 3ndline. När gruppchefen sedan tar en intern dialog med dom som är ansvariga för uppgraderingen så kommer gruppchefen framföra den tekniska informationen till dig. Skriver på mobilen och är för trött för att fixa eventuella stavfel.

Mvh Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

När jag läser den här tråden inser jag att jag än så länge verkar haft tur med min uppkoppling. Sitter sedan i höstas på Bahnhof via OpenGiga Villafiber (250/100) och har hitintills inte haft några som helst problem. Kollade bredbandskollen just för att säkerställa att det fortfarande var lugnt och fick:
http://i.imgur.com/bDjws5x.png

Du har dock inte den bästa av svarstider...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Om hen pingar från gbg till sto är det nog okej? Jag pingar sto på 1ms och gbg på 13 ms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunnargattju:

Tjenare, som flera andra har sagt så låter det som att flaskhalsen är mellan din ISP och statsnätet. Misstänker att din ISp har snålat på kapaciteten på trunk porten och i detta fall måste dom uppgradera från 1 Gbit/s trunk till 10 Gbit/s. Varför det har fungerat tidigare kan bero på att dom flesta har nyligen uppgraderat från 100 mbit/s till 250 - 1000 mbit/s och på så sätt går 1 Gbit/s trunken full när nät belastningen är som värst. Då det är många partner inblandade i detta så behöver entreprenör och t.ex Bahnhofs thirdline driftsätta den nya trunken och då krävs konfiguration av VLAN, routing och andra konfigurationer. Då dom behöver göra allt arbete samtidigt så tar det längre tid att utföra uppgradering. För att vara på den säkra så bör du be antingen någon från 2ndline eller 3ndline kontakta dig över telefon så att du får en vettig förklaring på vars problemet är. Om problemet endast är hos Bahnhof så har du rätt till ett direkt avslut och kan sedan väljs en annan leverantör. Om felet ligger i statsnätet så får du helt enkelt avvakta. Om dom vägrar ringa dig från 2ndline eller 3ndline så begär du att få prata med en chef som sedan internt kan prata med 2ndline eller 3ndline. När gruppchefen sedan tar en intern dialog med dom som är ansvariga för uppgraderingen så kommer gruppchefen framföra den tekniska informationen till dig. Skriver på mobilen och är för trött för att fixa eventuella stavfel.

Mvh Felix

Det finns inte en endaste människa på mitt stadsnät som kan teckna ett abonnemang på Bahnhof över 100/100.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

@griid: Som @ejma skriver pingar bredbandskollen andra sidan landet, av någon anledning. Jag pingade en server i Gbg mha speedtest istället och fick 2ms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@griid: Som @ejma skriver pingar bredbandskollen andra sidan landet, av någon anledning. Jag pingade en server i Gbg mha speedtest istället och fick 2ms.

jaha, då är det förståeligt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlborg:

Har också haft problem sedan i fredags med hög ping mot Bahnofs första hopp.
Det var värst på kvällstid under fredag och söndag, stundtals så dåligt att det varit total paketförlust mot slutdestination under längre stunder.

Bahnhofs support bad mig att köra pingplotter vilket inte borde tyda på att de håller på att byta ut utrustning i mitt område.

Tur att man körde igång pingplotter redan under helgen, nu ser det ju inte lika dåligt ut...

För min del verkar det vara löst för stunden.
Bahnhof ville inte godta min pingplotter eftersom jag körde den på en dator bakom min router, som dock inte visade någon latency. Jag provade självfallet att köra med dator direkt mot fiberkonverteraren medan jag felsökte vilket jag också meddelade Bahnhof men det ville de inte lyssna på och bad mig att köra pingplotter igen direkt mot fiberkonverteraren.
Jag förstår att de vill minimera antalet "det är minsann inget fel på min router" men det vore ju bra om de läste igenom vad man faktiskt gjort i sin felsökning...

Meddelade dem att då får ni vänta tills det strular på den nivån igen, det är ju ingen idé att skicka in något som inte visar på fel, och sedan dess har det fungerat bra.
Återstår att se vad som händer när det är dags för utbyte av utrustning i mitt område som är planerat till den här och nästa vecka

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser det ut för Bahnhof i Linköping? Kommer ansluta mig till Utsikt till sommaren och funderar på om det ska bli Bahnhof. Eller är det någon som rekommenderar någon annan leverantör i Linköping?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Hur ser det ut för Bahnhof i Linköping? Kommer ansluta mig till Utsikt till sommaren och funderar på om det ska bli Bahnhof. Eller är det någon som rekommenderar någon annan leverantör i Linköping?

Jag bor i Ryd i Linköping och jag må tyvärr inte använda Utsikt utan går istället via min hyresvärds stadsnät ("Graflunds Stadsnät") men jag har en god vän som går via Utsikt. Han hade BBB innan hyresvärden bestämde sig för Bahnhof istället, tror jag.
Efter kombinationen Utsikt + Bahnhof så har han väldiga problem med att det går ned då och då. Något som jag också märker av fastän jag inte har Utsikt. Den gemensamme nämnaren är just.. Bahnhof.
Små små avbrott på 5-15 minuter händer oss ganska ofta tyvärr, säg.. någon gång i månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Hur ser det ut för Bahnhof i Linköping? Kommer ansluta mig till Utsikt till sommaren och funderar på om det ska bli Bahnhof. Eller är det någon som rekommenderar någon annan leverantör i Linköping?

Skrivet av Samsite:

Jag bor i Ryd i Linköping och jag må tyvärr inte använda Utsikt utan går istället via min hyresvärds stadsnät ("Graflunds Stadsnät") men jag har en god vän som går via Utsikt. Han hade BBB innan hyresvärden bestämde sig för Bahnhof istället, tror jag.
Efter kombinationen Utsikt + Bahnhof så har han väldiga problem med att det går ned då och då. Något som jag också märker av fastän jag inte har Utsikt. Den gemensamme nämnaren är just.. Bahnhof.
Små små avbrott på 5-15 minuter händer oss ganska ofta tyvärr, säg.. någon gång i månaden?

Det här var dock intressant. Ska också flytta till nytt bygge här i stan i sommar/höst som kommer använda sig av Utsikt. Bahnhof har hittills varit ett givet val, men man bör kanske se sig om alternativa leverantörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsite:

Jag bor i Ryd i Linköping och jag må tyvärr inte använda Utsikt utan går istället via min hyresvärds stadsnät ("Graflunds Stadsnät") men jag har en god vän som går via Utsikt. Han hade BBB innan hyresvärden bestämde sig för Bahnhof istället, tror jag.
Efter kombinationen Utsikt + Bahnhof så har han väldiga problem med att det går ned då och då. Något som jag också märker av fastän jag inte har Utsikt. Den gemensamme nämnaren är just.. Bahnhof.
Små små avbrott på 5-15 minuter händer oss ganska ofta tyvärr, säg.. någon gång i månaden?

Har ni anmält detta till Bahnhof?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Har ni anmält detta till Bahnhof?

Oh ja, det var de som skickade ut tekniker båda gångerna.
Jag gick igenom mina testmetoder och resultat med teknikern som anade att jag jobbade med nätverk då jag visste mer än honom - han var i princip bara där för att mäta signalstyrkan och jittret från switchen till uttaget. Jag har hört av mig flera gånger men det har inte hänt så mycket mer än så tyvärr. För att få ersättning vid Internetbortfall så måste tiden vara över en viss gräns (1h? Minns inte, bara chansar vilt), vilket det såklart inte har varit.
Vill minnas att Bahnhofs support har varit ovanligt dum vid behandlandet utav mitt ärende då de inte har återkommit efter flera veckor då de sagt att de skulle det, eller att jag skulle ringa in lite då och då med lite tptest-resultat som jag gjorde men som ej blev antecknat i ärendet (!). Det är sådant som får mig att tappa orken litet tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag bor i Linköping och har haft Bahnhof många år nu. Tror jag började köra Bahnhof under studietiden, och har sedan dess betat av ett par bostadsflyttar (Ryd, T1, Harvestad). Alla gånger har det varit via Utsikt, och det fungerar väldigt bra!

Ytterst få gånger som det varit downtime, och senast det var strul var härom månaden när stambanan mellan Linköping och Malmö (tror jag det var) grävdes av. Fick uppenbarligen horribel ping under den kvällen, men sen fungerade det bra igen.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Har till sist fått in fibern från Fibertjänst (Zitius) i Borås och har nu läst en hel del, mycket bra om Bahnhof, tills jag nu fann denna tråd.
Är statusen fortfarande den samma för dom flesta (svajigt) ?

Vad väljer man annars om inte Bahnhof längre rekommenderas ? (Mina val : Alltele/BogalNet/Boxer/Bredband2/Bredbandsbolaget/Com Hem/Net at Once/Ownit/Riksnet/Sappa/T3/Telia/Tyfon/Uni.Telecom)

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsite:

Oh ja, det var de som skickade ut tekniker båda gångerna.
Jag gick igenom mina testmetoder och resultat med teknikern som anade att jag jobbade med nätverk då jag visste mer än honom - han var i princip bara där för att mäta signalstyrkan och jittret från switchen till uttaget. Jag har hört av mig flera gånger men det har inte hänt så mycket mer än så tyvärr. För att få ersättning vid Internetbortfall så måste tiden vara över en viss gräns (1h? Minns inte, bara chansar vilt), vilket det såklart inte har varit.
Vill minnas att Bahnhofs support har varit ovanligt dum vid behandlandet utav mitt ärende då de inte har återkommit efter flera veckor då de sagt att de skulle det, eller att jag skulle ringa in lite då och då med lite tptest-resultat som jag gjorde men som ej blev antecknat i ärendet (!). Det är sådant som får mig att tappa orken litet tyvärr.

Bahnhofs support måste vara extremt slimmad. Förmodligen noll uppföljning av ärenden om man inte personligen ringer och ser till att de jobbar med dessa. I mitt fall var det kontakten mellan Bahnhof och det lokala stadsnätet som inte funkade alls. Pissenkel grej på alla sätt, men det tog x antal mejl och 3-4 samtal till supporten med timlånga köer. Var utan fast internet i ca 1 månad pga att jag antog att de gjorde sitt jobb och hade tålamod.

När jag bad om någon slags ersättning så fick jag 50 kr avdrag på nästa faktura. Och de framställde det som att de var gentila. Har nog aldrig blivit värre pissad i ansiktet. Trots det så är jag kvar som kund...

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Olegh:

Bahnhofs support måste vara extremt slimmad.

Så är det hos de flesta. Jag hade problem med maclåsning på mina fem publika adresser för några veckor sedan, det tog 3 dagar innan jag fick ett mail som berättade att de hade låst upp en "felaktig" av de fem mac-adresser jag (berättade om, och) använder mig av.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samsite:

Jag bor i Ryd i Linköping och jag må tyvärr inte använda Utsikt utan går istället via min hyresvärds stadsnät ("Graflunds Stadsnät") men jag har en god vän som går via Utsikt. Han hade BBB innan hyresvärden bestämde sig för Bahnhof istället, tror jag.
Efter kombinationen Utsikt + Bahnhof så har han väldiga problem med att det går ned då och då. Något som jag också märker av fastän jag inte har Utsikt. Den gemensamme nämnaren är just.. Bahnhof.
Små små avbrott på 5-15 minuter händer oss ganska ofta tyvärr, säg.. någon gång i månaden?

Tack för inputen, det låter ju inte alls bra.

Skrivet av pellen:

Jag bor i Linköping och har haft Bahnhof många år nu. Tror jag började köra Bahnhof under studietiden, och har sedan dess betat av ett par bostadsflyttar (Ryd, T1, Harvestad). Alla gånger har det varit via Utsikt, och det fungerar väldigt bra!

Ytterst få gånger som det varit downtime, och senast det var strul var härom månaden när stambanan mellan Linköping och Malmö (tror jag det var) grävdes av. Fick uppenbarligen horribel ping under den kvällen, men sen fungerade det bra igen.

Tack för ditt svar! Intressant att du inte upplever några problem alls när "Samsite" upplever rätt stora problem (i min värld i alla fall). Hade ju varit lättare att välja om du också hade haft problem

Skrivet av Olegh:

Bahnhofs support måste vara extremt slimmad. Förmodligen noll uppföljning av ärenden om man inte personligen ringer och ser till att de jobbar med dessa. I mitt fall var det kontakten mellan Bahnhof och det lokala stadsnätet som inte funkade alls. Pissenkel grej på alla sätt, men det tog x antal mejl och 3-4 samtal till supporten med timlånga köer. Var utan fast internet i ca 1 månad pga att jag antog att de gjorde sitt jobb och hade tålamod.

När jag bad om någon slags ersättning så fick jag 50 kr avdrag på nästa faktura. Och de framställde det som att de var gentila. Har nog aldrig blivit värre pissad i ansiktet. Trots det så är jag kvar som kund...

Det känns som att det nästan är standardläget idag, oberoende kundtjänst eller annan stödfunktion. Vill man ha något gjort så måste man ligga på själv och lägga mycket tid/ork på att tjata.

Hur kommer det sig att du är kvar som kund? Fungerar det bra annars?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Fungerar bra med här.
Samma resultat dygnet runt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Och även för mig som har några inlägg om hög latency i tråden så är min totala upplevelse med Bahnhof bra.
När det fungerar så är hastigheten hög och latencyn låg!

Det är när det strular som man blir gråhårig, supporten lyssnar inte till vad man gjort eller vad man kommit fram till utan tittar endast på ärenden som felsökts exakt enligt deras rutiner, som jag skrivit tidigare kan man ju förstå detta då det troligtvis finns väldigt mycket problem därute som är relaterat till kunders utrustning och det är klart att jag inte kan förvänta mig en gräddfil bara för att jag anser mig ha koll på mina prylar.

Man kan helt enkelt inte förvänta sig företags SLA:er när man betalar en spottstyver, bara att gilla läget eller hosta upp mer pengar.

Under de dryga två år som jag haft Bahnhof har jag bara haft problem två gånger, dock har jag lackat ur båda dessa gånger och tänkt att det borde vara enklare att byta leverantör än att fortsätta felsökningen med Bahnhof. Senaste gången var för ca 1 månad sedan och de problem jag hade verkar ha varit i samband med deras uppgradering av utrustning "Northern Light", ingenting som bekräftats av supporten dock eftersom de som sagt inte tittar på ärendet förrän man skickat 24 h pingplotterdata från dator kopplad direkt till fiberomvandlaren...

Nu rullar allt på bra igen och jag är på det stora hela nöjd

Permalänk
Medlem

Jag har haft full kräm utan problem de senaste månaderna nu. Har 1000/1000 med Zitius som KO.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde fiber rakt in i lägenheten. Efter något initialt fel så blev jag kopplad rätt och allt fungerade klockrent. Nu två månader senare slutade saker funka. Fick inga dhcp-paket längre. Jag kunde se trafik på linan. Supporten tyckte jag skulle byta kabel. Efter en vecka mailar supporten och säger att de har "lagat" det men vet inte hur. Jag får dhcp-paket, men linan är helt trasig.. får paketloss vid ping. Vid högre last dör linan helt.

Snekonf alltså.. snyggt. Får se när de löser det. Två veckor än så länge. Jag är lite trött. Men det är fortfarande bättre att sitta utan internet än att ha Combort, hah!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag har haft fiber från Bahnhof via Falu stadsnät i 4-5 år nu, inte en enda gång har jag haft problem som legat utanför mitt hus. De få gångerna det strular har det berott på min egna utrustning. Får full hastighet 109/107 med 2 ms till stockholm.

Drog in fiber i min andra kåk i samma stadsnät för ett halvår sedan, även där har det fungerat ypperligt med hastigheter på 107/12. Så det verkar bero helt på vilket stadsnät man är inkopplad i.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin_nerf:

Har till sist fått in fibern från Fibertjänst (Zitius) i Borås och har nu läst en hel del, mycket bra om Bahnhof, tills jag nu fann denna tråd.
Är statusen fortfarande den samma för dom flesta (svajigt) ?

Vad väljer man annars om inte Bahnhof längre rekommenderas ? (Mina val : Alltele/BogalNet/Boxer/Bredband2/Bredbandsbolaget/Com Hem/Net at Once/Ownit/Riksnet/Sappa/T3/Telia/Tyfon/Uni.Telecom)

Vi kör comhem på fibertjänst fiber i Borås och det funkar mycket bra med 250/100 internet, TV och telefoni. Enda nackdelen är att comhem inte har snabbare än 100 Mbit upload. Bahnhof har jag inte testat men du få gärna återkomma i tråden och berätta om det funkat bra om du väljer dem.

Permalänk

@robin_nerf: jag kör bogal net och är nöjd har 100 100 och ligger stadigt på 98 98

Permalänk
Medlem

Finns det fortfarande kapacitetsproblem? Isf, vart?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

@Guestah:
Hur gick det, blev det Bahnhof och hur har du upplevt prestandan och stabiliteten?
Har precis tecknat själv i Örebro också.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Finns det fortfarande kapacitetsproblem? Isf, vart?

Det bör inte finnas några kapacitetsproblem alls, och ifall det finns, så ligger det inte hos Bahnhof/i core-nätet