Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

@Aleshi:

Alla former av energieffektivitetsförbättringar är välkomna för GCN. De har legat värre till på den punkten än ren prestanda gentemot Nvidias arkitekturer sedan Kepler. Sedan är det såklart ett problem att AMD för att matcha Nvidia inte kan designa GPU:er med liknande antal transistorer, det blir dyrt i längden att inte kunna konkurrera på lika villkor. Även där måste det till en rejäl förbättring.

Det blir spännande att se vad de kan krysta ut denna gång.

Fast energieffektivitetsförbättringar betyder ingenting. Polaris är fullproppad med dem och är på mindre och snålare tillverkningsprocess än tidigare kort. Men inte är den energieffektivare än Nano för det? Finns det inte skäl att tro att en lägre klockat Hawaii på 14nm hade haft bättre energieffektivitet?
Det finns mycket teoretiskt flum som kan kallas energieffektivitetsförbättringar som inte ger så mycket i praktiken.
Men nej, Kepler är inte energieffektivare än GCN. Och Fury kan stå rätt ok mot Maxwell överlag.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Aleshi:

Vad är din tolkning av patentet? Kan vi få se ökad prestanda per shader och Hz? Marknadsföring leder en gärna att tro att den ökade effektiviteten tillåter en att köra fler beräkningar på samma antal SIMDs eftersom färre blir låsta till en specifik uträkning. Samtidigt visar AMDs egna slides upp till dubbelt så mycket beräkningar per Hz. Men jag får intrycket av att den ökade effektiviteten ändå mest är ökad energieffektivitet och frekvens eftersom att de kan stänga av en del SIMDs som inte används.

Finns några exempel i patentet på hur man kan utnyttja en smalare SIMD. De två huvudpunkterna är

• bättre perf/W, det då även om vissa trådar inte används i en wavefront (en wavefront har idag 64 trådar) så görs ändå en beräkning fast man slänger bort resultatet för "maskade" trådar. Gör man själva SIMD-enheten smalare blir det i genomsnitt färre beräkningar som bara kastas bort. Detta känns ju väldigt rättfram att implementera!

• lägre latens för "smala" wavefronts. Patentet pratar om att viss ineffektivitet kommer av att någon/några få trådar i en wavefront "stallar" på t.ex. en minnesoperation. Detta betyder då att alla andra trådar i samma wavefront måste vänta in den långsammaste tråden. Man pratar om att en smalare SIMD kommer dra mindre ström, detta skulle då kunna utnyttjas till att köra de smalare SIMD-enheterna i högre frekvens.

Andra exemplet känns väldigt komplicerat givet att dagens GCN har en front-end per CU. Varje CU har 4 st SIMD-enheter som är 16-breda. Tänkte tidigare: verkar ju logiskt, 16 * 4 = 64 så blir ju en wavefront...

Så fungerar inte GCN. I stället så väljer front-end en wavefront varje cykel. Varje specifik wavefront körs sedan på SAMMA SIMD, detta tar 4 cykler då man kan ta hand om 16 trådar per cykel. Då det finns 4 SIMD-enheter blir det då så att front-end hoppar mellan dessa varje cykel, efter fyra cykler börjar man om igen. Känns inte självklart hur man får till detta om vissa SIMD kör på en annan frekvens.

Notera att även om ovan står i patentet så står det i beskrivningen, inte under "claims". Det betyder att det ska ses som exempel, det är inte del av vad som skyddas av patentet.

Min gissning är att Vega kommer se ut ungefär så här. Varje CU kommer bestå av 3 st "gamla" SIMD, d.v.s. statisk bredd på 16 lanes och de tar en 64 trådars bred wavefront per 4 cykler.

Gissar sedan att den 4:e SIMD-enheten ersätts av endera 2 st 8 lanes bred SIMD alt. 3 st där en är 8 lanes och två st 4 lanes.

Gissar att alla SIMD kommer köra på samma frekvens, d.v.s. man går i första hand på att förbättra perf/W. Till viss det kan ju denna perf/W förbättring utnyttjas till högre turbofrekvens (fast då kör SIMD på den högre frekvensen).

Front-end kommer fortfarande lägga ut en wavefront per cykel, skillnaden är nu att bredden kan vara 64 (körs i någon av 16-lanes SIMD), 32 (körs i 8-lanes) eller 16 (körs i 4-lanes) breda som även framöver behöver 4 cykler för att hantera alla trådar i en viss wavefront.

Vad baserar jag dessa gissningar på? Tja, kan inget om kretsdesign men känns ändå som en lösning som kan återanvända det mesta av dagens design och AMD har inte jättemycket resurser till FoU. Det skulle också vara en lösning som får ungefär samma prestanda/teoretisk GLOPS som dagens Fury (vilket stämmer med läckta resultat) men det som inte syns i de läckta resultaten är att prestanda/W är ändå bättre (och det använder man till högre frekvens).

Men kan självklart ha TOTALT fel här, är en ren gissning

Edit:
Tror tyvärr inte att detta räcker för att matcha Pascal i faktiskt prestanda / teoretisk prestanda kvot. Nvidias design har bättre möjligheter att hantera "stalls", det då front-end har högre kapacitet då den kan schemalägga två "warps" per cykel (Nvidias namn på wavefront, en warp består av 32 trådar) och Nvidias design kör en hel warp per cykel. Så man har högre granulatet på att ducka "stalls".

Pascal kan också ha fler warp "in-flight" per SM (64 st) än GCN kan ha aktiva wavefronts (40 st per CU, 10 per SIMD). Detta är en form av SMT, schemaläggaren väljer hela tiden en warp/wavefront som är redo att köra, så ju fler warps/wavefronts man har "in-flight" ju längre "stalls" kan man effektivt hantera. (Räknat i trådar är dock GCN "bredare" än Maxwell/Pascal vilket är en stor orsak till högre teoretisk GFOPS kapacitet).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

[...]
Vad har man konkret lovat när man säger "very very competitive"? Det är en ren floskel.

Det skrivet. Tycker ändå patentet kring variabel bredd på SIMD-enheterna som ska finnas med i Vega känns som helt rätt väg för att höja effektiviteten på GCN, ska bli väldigt spännande att se hur pass mycket det ger!

Har läst det patentet ett par gånger nu, förstår vad man vill göra och varför det kommer öka effektiviteten. Känns ändå som att det finns en hel del tekniska svårigheter att implementera det på ett bra sätt givet hur dagens GCN fungerar, finns en väldigt hård koppling mellan dagens kretsars front-end och att det just är 4 SIMD enheter per CU som har samma kapacitet.

Det är inte en floskel https://youtu.be/z9ZpRXOv8cM?t=10m6s
Originalartikeln finns här http://seekingalpha.com/article/4027392-advanced-micro-device...
Det krävs dock registrering för att läsa.

Tillägg: ser nu att jag missförstod dig en aning. Inget konkret har lovats med det uttalandet, så i den bemärkelsen är det en floskel. Min poäng är dock att man inte drar till med flosker till affärsfolk utan att ha substans bakom. I affärsvärlden är flosker i regel kodord för saker som verkligen har betydelse.

Skrivet av Skrutto:

Nej, nu rör du ihop det.
Ja, Tesla P100 baserat på storkretsen GP100 är inget gamingkort.
Däremot kan man ta GP100 och göra t.ex. ett nytt Titan Black.
Finns inget som talar emot att det låter sig göras.
Titan Xp är inte pascals värsta kort. Det är bara det värsta de har släppt.
Nvidia kan göra ett värre om de bestämmer sig för att gå all out.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, men en massa kisel är ju avsatt för FP64, NVlink och annat som är onödigt för grafik och bara drar upp priset. Även om GP100 skulle vara bättre för grafik så är den betydligt dyrare i tillverkning.

citat redigerat och missförstånd utrett
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@Aleshi:

Jag menade givetvis efter Kepler.

Låt mig omformulera, om dessa effektiviseringar innebär att AMD kan lyckas klocka korten högt nog utan att effekten springer iväg så är det en stor framgång. Som du säger är en underklockad GCN på en snål strömbudget enormt energieffektiv, men det betyder inte att AMD kan konkurrera prestandamässigt med samma transistorbudget.

Nano är ett fantastiskt fint kort, men dyrare än vad det smakar rent prestandamässigt. Med det sagt så köpte jag ett Nano när det kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Originalartikeln finns här http://seekingalpha.com/article/4027392-advanced-micro-device...

Ja, men en massa kisel är ju avsatt för FP64, NVlink och annat som är onödigt för grafik och bara drar upp priset. Även om GP100 skulle vara bättre för grafik så är den betydligt dyrare i tillverkning.

Hej,
Ja, du har en poäng här. Det skulle bli för dyrt att sälja detta kort som ett Titan Black.
The gains wouldn't justify the cost.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Hur får du det till att AMD sandbaggade kring Ryzen? De benchmark som "läckte" var nästan garanterat sanktionerande av AMD, hur förklarar man annars att det endast var Ryzens "best-case" som läckte (program som främst använder skalära flyttal)?

Visst var det Ryzen "best-case" som visades upp (även om man maskerade energieffektiviteten genom att köra en last som körde full last på alla kärnor hela tiden att visa upp), men om inte mitt minne sviker så var det både en och annan diskussion i Zen-tråden om hur lite information detta faktiskt gav för det var bara skalära flyttal och vi visste ingenting om någon annan typ av last. Prestandan för den här typen av last gick ju faktiskt att räkna ut på förhand eftersom arkitekturen ser ut som den gör. Dessutom är det ju program som går att nära nog parallellisera perfekt , vilket är ett stort undantag om man saken på saken i ljuset av Amdahls lag.

Hade Ryzen varit ett hus talade AMD om hur många våningar det skulle ha och hur stort det skulle bli i kvadratmeter, men sade inget om vad huset faktiskt skulle användas till. De läckte det som var uppenbart på förhand och höll resten för sig själva.

Skrivet av Skrutto:

Nej, nu rör du ihop det.
Ja, Tesla P100 baserat på storkretsen GP100 är inget gamingkort.
Däremot kan man ta GP100 och göra t.ex. ett nytt Titan Black.
Finns inget som talar emot att det låter sig göras.
Titan Xp är inte pascals värsta kort. Det är bara det värsta de har släppt.
Nvidia kan göra ett värre om de bestämmer sig för att gå all out.

Du är medveten om att GP100 har sämre beräkningskraft i FP32 än GP102? Det är för att istället för att göra två olika stora kretsar som båda skulle klara av både FP32 och FP64, så valde man att skräddarsy en krets gör FP32 (GP102) och en krets för FP64 (GP100).

Kortet du funderar över, grafikkortet med en GP100, har precis släppts i Quadroserien och du kan läsa om Anandtechs funderingar om det kortet här.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av GilbertG:

Så vad konkret har AMD förbundit sig att leverera när man säger "very very competitive"? Man säger inte mot vad eller ens vilken egenskap som ska vara konkurrenskraftig.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Hjälpsam

Vi hoppas givetvis på det bästa, men för mig behöver inte Vega slå Pascal, det räcker om det kommer tillräckligt nära.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: FÖr mig med Vill byta ut mina Furys nuuuuuuuuu

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Så vad konkret har AMD förbundit sig att leverera när man säger "very very competitive"? Man säger inte mot vad eller ens vilken egenskap som ska vara konkurrenskraftig.

Såg att jag missförstod dig en aning. Inget konkret har lovats med det uttalandet, så i den bemärkelsen är det en floskel. Min poäng är dock att man inte drar till med flosker till affärsfolk utan att ha substans bakom. I affärsvärlden är flosker i regel kodord för saker som verkligen har betydelse.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@Hymer: Det där förstår jag dock inte, jag är själv väldigt nyfiken på Vega och ser fram emot det, men upplever att mitt Pro Duo är tillräckligt kraftfullt för 1440P osv, som två Fury, för mig känns inte 1080ti prestanda som en given uppgradering?

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig: Kraften räcker absolut mer jag som vill spendera pengar Var längesedan jag uppgraderade nått nu och tänkte byta hela datorn mot ryzen och vega

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Hymer: Haha, tro mig när jag säger att jag förstår den känslan, gillar själv AMD och hade med glädje bytt, men sitter på en 6950X, jag har inte bestämt mig ännu dock så det är fullt möjligt : )

Ryzen 5 eller 7 med stora Vega vore härligt, ser mest fram emot Pinnacle Ridge dock och X390, blir grymt.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Aeig: Kraften räcker absolut mer jag som vill spendera pengar Var längesedan jag uppgraderade nått nu och tänkte byta hela datorn mot ryzen och vega

känner samma sak här, behöver väl egentligen inte byta ut nått då det fortfarande finns massa kraft i min rigg. Buuuut reasons right?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Såg precis på reddit att en snubbe säger att han har lite info om Vega som han så klart delar med sig:

RX Vega "Core" - RRP: $399.99 (1070 perf or better)

RX Vega "Eclipse" - RRP: $499.99 (1080 perf or better)

RX Vega "Nova" - RRP: $599.99 (1080TI perf or better)

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DST:

Såg precis på reddit att en snubbe säger att han har lite info om Vega som han så klart delar med sig:

Alldeles för höga priser på Core och Eclipse om det skulle visa sig vara sant. Nova är den enda vettiga i uppställningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

Vilken fantastisk källa! Jag kan också dela med mig av lite info?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Rykte!

Hello, I am here to bring you some important information about Vega. Yes I know many people here have been waiting patiently for some substantial information about Vega from AMD. Well I am happy to say your wait has finally come to an end.Today I will reveal the full Vega lineup and release date!

The RX Vega lineup will come in 3 flavors to cater for different price points. The stated aim is to contend directly against the GTX 10 series.

Please note: The RX Vega subnames were still being finalized by the board at the time so they may change. The alternative was "Dwarf" "Super" "Hyper" based on the Hertzsprung–Russell diagram.

And now for the grand finally... DATES!

[spoiler]The Vega teaser is May 16.

The full Vega reveal is May 30 - June 3.

The official release of Vega is June 5.](/spoiler)"

P.S Do not ask me for my source. If I told you my friend could be fired. Let's just say it is rather "Sunny" where he works...

P.S.S Let the downvotes begin. I am expect that I will be flamed for revealing this info despite being from a legit source. If you don't believe me feel free to come back to this post in 3 weeks.

So are you ready to join the RadeonRebellion? Which Vega are you most interested in and why?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

ifall det stämmer, en av orsakerna Novideo börjar prata Volta redan.
saltkar laddat, snart vet vi

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vilken fantastisk källa! Jag kan också dela med mig av lite info?

Okey? rykte e ju ett rykte. Svårt att gå in på reddit å läsa mer om intresset finnes hos läsaren?
Tyckte inte det var nått mer än det som jag postat som var viktigt i den tråden då det ändå e ju ett rykte.
Förstår inte vad du gnäller om, ville du att jag skulle hitta på en massa så att du skulle bli nöjd?
men men...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Om det stämmer känns RX Vega "Nova" som det mest intressanta grafikkortet, förutsatt att de kan hålla det priset. Övriga känns som direkta konkurrenter i ungefär samma prisklass som Nvidias motsvarigheter, med andra ord inte lika intressant.

Sedan återstår det självklara med hur bra korten presterar. AMD har många ögon på sig och jag hoppas verkligen att de kan leverera något riktigt bra nu!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Om det stämmer känns RX Vega "Nova" som det mest intressanta grafikkortet, förutsatt att de kan hålla det priset. Övriga känns som direkta konkurrenter i ungefär samma prisklass som Nvidias motsvarigheter, med andra ord inte lika intressant.

Sedan återstår det självklara med hur bra korten presterar. AMD har många ögon på sig och jag hoppas verkligen att de kan leverera något riktigt bra nu!

Jag håller med. För mig blir det ett "Nova" om det här stämmer. Jag tror dock att om det är sant så kommer priset på Nova att rusa uppåt rätt kraftigt från RRP om det stämmer som de andra ryktena sa att det bara kommer 20000 Vega...

Permalänk
Medlem

Vega "Core" känns väldigt dyrt för att gå emot 1070 GTX som släpptes 12 månader tidigare och finns för ~$350 (och uppåt).

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Digital fyndjägare

Vad kommer priset hamna på i Sverige är ändå den viktigaste frågan.
@DST: Kan du ställa frågan där du hänger så vi kanske får en "sann" vink här i Sverige också.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Så med tanke på begrænsad upplaga, moms, skatter och diverse kan vi alltså førvænta oss att betala runt 5000 spænn før 1070-prestanda - ca. ett år efter att det kortet blev lanserat. Tråkigt om det stæmmer.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Vad kommer priset hamna på i Sverige är ändå den viktigaste frågan.
@DST: Kan du ställa frågan där du hänger så vi kanske får en "sann" vink här i Sverige också.

e la som alltid x10+ lite till

e la bara att gå till tråden å fråga @Bl4ckIce

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/6aeat3/full_vega_lineup...

Visa signatur

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av DST:

e la som alltid x10+ lite till

e la bara att gå till tråden å fråga @Bl4ckIce

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/6aeat3/full_vega_lineup...

Verkar stämma som du säger +1000 SEK... hur som så har jag redan kort som jag är nöjd med...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Frustration av en på reddit:

"They been teasing Vega since the RoadMap they released early October or so, maybe even before that. Which showed Vega early 2017.

Then they decided to release a hype video with drums in it in December, making us hold back and think it's right around the corner. Poor Volta

It's early May, no release date and rumors of bad availability/paper lunch."

Gällande ryktena längre upp i tråden så hoppas jag prestandan är högre än vad det har skrivits om.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av xorce:

Rykte!

Hello, I am here to bring you some important information about Vega. Yes I know many people here have been waiting patiently for some substantial information about Vega from AMD. Well I am happy to say your wait has finally come to an end.Today I will reveal the full Vega lineup and release date!

The RX Vega lineup will come in 3 flavors to cater for different price points. The stated aim is to contend directly against the GTX 10 series.

Please note: The RX Vega subnames were still being finalized by the board at the time so they may change. The alternative was "Dwarf" "Super" "Hyper" based on the Hertzsprung–Russell diagram.

And now for the grand finally... DATES!

[spoiler]The Vega teaser is May 16.

The full Vega reveal is May 30 - June 3.

The official release of Vega is June 5.](/spoiler)"

P.S Do not ask me for my source. If I told you my friend could be fired. Let's just say it is rather "Sunny" where he works...

P.S.S Let the downvotes begin. I am expect that I will be flamed for revealing this info despite being from a legit source. If you don't believe me feel free to come back to this post in 3 weeks.

So are you ready to join the RadeonRebellion? Which Vega are you most interested in and why?

Det här köper jag inte alls. Mindre än en månad från reveal och de har inte bestämt sig för namnet? Marknadsföringsmaterial och dokumentation har rejäla ledtider. De måste ju ha allt producerat och klart vid det här laget. Finns inte en chans att de fortfarande velar på namnen nu

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

Okey? rykte e ju ett rykte. Svårt att gå in på reddit å läsa mer om intresset finnes hos läsaren?
Tyckte inte det var nått mer än det som jag postat som var viktigt i den tråden då det ändå e ju ett rykte.
Förstår inte vad du gnäller om, ville du att jag skulle hitta på en massa så att du skulle bli nöjd?
men men...

Tanken är att vara lite källkritisk, det är ett rykte från någon random person på internet utan kredibilitet eller bevis. Det hjälper ju inte att du inte ens har med en länk till inlägget så man kan läsa det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB