Permalänk
Medlem

LOL- högre divison

Hejsan, jag har spelat LOL i ett tag nu. Kan ej gå ut från bronze varje gång jag spelare så hamnar jag alltid med feeders, AFK och trolls. Jag försöker spela bra men när mina allies feedar så påverkas det på mig också (jag börja dö mer och mer) poängen med allt är att som det finns någon som kan hjälpa mig med att spela och carrya mig ut från bronze så skulle det vara jätte tacksam. Om ni har ett annat smurf konto elr ngt liknannde. Är just nu i bronze 3. Adda mig ibra971 kör på west. Brukar annars maina support och top.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Hejsan, jag har spelat LOL i ett tag nu. Kan ej gå ut från bronze varje gång jag spelare så hamnar jag alltid med feeders, AFK och trolls. Jag försöker spela bra men när mina allies feedar så påverkas det på mig också (jag börja dö mer och mer) poängen med allt är att som det finns någon som kan hjälpa mig med att spela och carrya mig ut från bronze så skulle det vara jätte tacksam. Om ni har ett annat smurf konto elr ngt liknannde. Är just nu i bronze 3. Adda mig ibra971 kör på west. Brukar annars maina support och top.

Kolla på youtube och försök lära dig genom det, man förtjänar sin rating. Är du bättre kommer du gå upp i rank

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Hejsan, jag har spelat LOL i ett tag nu. Kan ej gå ut från bronze varje gång jag spelare så hamnar jag alltid med feeders, AFK och trolls. Jag försöker spela bra men när mina allies feedar så påverkas det på mig också (jag börja dö mer och mer) poängen med allt är att som det finns någon som kan hjälpa mig med att spela och carrya mig ut från bronze så skulle det vara jätte tacksam. Om ni har ett annat smurf konto elr ngt liknannde. Är just nu i bronze 3. Adda mig ibra971 kör på west. Brukar annars maina support och top.

Du är placerad i brons av en anledning. Det spelar ingen roll om du går upp i silver eller guld, alla divisioner är desamma. Mitt tipps är att du drar mute på alla spelare när matchen börjar och sedan fokuserar på dig själv. Kolla upp guider på vilka items du ska köpa, vilka runor/talents du ska bygga och vilka spells du rankar först.

Probuilds.net är en riktigt bra hemsida som visar hur proffsen bygger.

Lycka till!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Bli en bättre spelare, att gnälla på att du enbart hamnar med feeders är aningen, finns inte ord... bli så pass bra att du kan carry dem då? Det kan ju inte vara så att dem i ditt lag ska vinna spelet åt dig. Ibland krävs det att någon går och och äger skiten ur ett helt lag.

Jag var själv i bronze hur länge som helst men lalla runt för det mesta. Sedan bestämde jag mig för att försöka se hur långt jag kunde komma och ja visst hamnar man i games med dåliga spelare. Men spelarna som är i bronze är ju tammefan sämst. Man kan vinna sin lane och sedan gå och hjälpa andra lanes så dem vinner sina. Man behöver inte ens spela 5vs5, 4v5 har funkat.

Vinner du inte din lane 90% av gångerna så ser jag faktiskt inte någon anledning att gnälla på dem andra i laget. Fokusera på dig själv och se till att DU vinner. Vad spelar det egentligen för roll om du är silver guld eller whatever. Spel som spel, play to win for yourself.

Permalänk

Som ovanstående säger. Fokusera enbart på dig själv och vad du själv kan göra bättre. Försök även att spela champions som är bra solo-carry. Testa pantheon full AD/bruiser t.ex.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Nu spelar jag inte lol, men det är samma sak i HoN. Att folk alltid säger att man kan spela sig upp solo. Nej, detta går inte om du inte kör typ pyro/dampeer mid och liknande. Är du en supportive spelare så kan du givetvis inte carrya sopor som det.

Vissa är inte gankers eller carry. Så jag förstår dig TS.

Permalänk

Jag spelar inte LOL, MEn jag spelar CS samt faceit och det som hjälper är att spela med vänner.

Har man som jag inte många vänner som är online vid dom tillfällena så får man gå på plan B

Hard Carry. Du får nöta spelet som in i satan till du kan i stort sätt smiskar motståndarna.

Det var så jag fick göra för att köra solo upp till LE/strax LEM och faceit rank 6

Min roll i CS när jag lirade 5 prem, var alltid lite av support/lurk för jag inte hade det råa aimet.

Det var en rätt stor ändring att gå från det till entry.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Bli en bättre spelare, att gnälla på att du enbart hamnar med feeders är aningen, finns inte ord... bli så pass bra att du kan carry dem då? Det kan ju inte vara så att dem i ditt lag ska vinna spelet åt dig. Ibland krävs det att någon går och och äger skiten ur ett helt lag.

Jag var själv i bronze hur länge som helst men lalla runt för det mesta. Men sedan bestämde jag mig för att försöka se hur långt jag kunde komma och ja visst hamnar man i games med dåliga spelare. Men spelarna som är i bronze är ju tammefan sämst. Man kan vinna sin lane och sedan gå och hjälpa andra lanes så dem vinner sina. Man behöver inte ens spela 5vs5, 4v5 har funkat.

Vinner du inte din lane 90% av gångerna så ser jag faktiskt inte någon anledning att gnälla på dem andra i laget. Fokusera på dig själv och se till att DU vinner. För vad spelar det egentligen för roll om du är silver guld eller whatever. Spel som spel, play to win for yourself.

kan förklara hur jag upplever. Jag mainar trynda top och vinner nästan alltid mitt lane sen när det kommer till säg ex att bot börja feeda så ser enemies att jag push så går kanske 3 mot mig och pushar hela top lane så att jag hamnar tillbaka vi första turret sen är det också att när vi hamnar teamfight så kanske fokuserar de på tanks och deras adc blir utan fokus och dödar oss alla. Det är många annledningar plus det värsta är att de aldrig lägger ward förstår inte varför eller så väljer de inga tanks på början och de klassiska mitt lag väljder Yasuo, yi , teemo och andra utan tänka på vilka champs de ska välja för att countra motståndare som nu sista game t.ex de gick bra för mig med lux mid lane så började bot feed och vår supp gick afk samt deras bot lane kom och pushade hela mid lane 3v1 och till slut förlorade vi.

Permalänk

Du måste bara ha rätt inställning när du går in i ett game. Oftast är det så att när det går dåligt för någon i laget så börjar man inte tänka på vad man själv ska göra för att förhindra att det ska fortsätta gå dåligt för den spelaren utan man börjar istället flamea och fokusera på den spelarens misstag. Då hamnar fokusen på annat än ditt spelande vilket påverkar i att du kommer spela dåligare och självklart skylla på att hen feedar och allt är hens fel vilket gör dig ännu mer arg och förtvivlad för du vill ju såklart vinna lika mycket som alla andra.

Här är några tips:

Spela ADC, Jungle eller mid. Jungle och Midlane är bra för dem kan påverka och hjälpa hela teamet. Om det går dåligt för någon lane så kan dem roama och hjälpa till alla andra lanes. Dock så måste du kunna spela mid eller jungle så du inte själv går 0-10-0, då påverkar du bara teamet negativt, lär dig ett par champs i dessa lanes samt hur man spelar lanesen så kommer du se att det kommer gå bättre över lag för ditt team. ADC är min favorit, tycker att om man är duktig ADC så kan du vinna otroligt många games som nästan är omöjliga, dock är detta en relativ svår lane också i mitt tycke då du verkligen måste tänka på vad du gör, hur du positionerar dig samt när du ska gå in i fighten, annars kommer det gå åt pipan och du kommer dö snabbt vilket leder till att inte teamet förlorar sin damage dealer.

Varje gång du kommer in i ett game så ska du alltid tänka att detta gamet kommer vara 1v9, så om någon feedar så förväntar du dig redan det, då blir det inte så stor negativ effekt på dig som det kanske annars skulle göra.

Ett väldigt typiskt tips är också att warda, vet att alla säger det men vision är otroligt viktigt då du kan se vad dina motståndare är och vad dem planerar att göra.

Får be om ursäkt ifall svenskan är kass, skrev detta lite snabbt samtidigt som jag spelade, detta är mina egna tips som jag har stött på själv. Skulle kunna spela något game med dig, dock inte för att carrya upp dig i rank men mer kommentera på vad du gör rätt och fel. (Notera jag påstår inte att jag är något proffs, men jag kan lite om spelet ändå)

Permalänk
Medlem

Nu borde kanske inte jag snacka så mycket med det är ganska vanligt att de på mbotlanen kommer upp till mid vid ca 15 min snåret för att ta turrets och så men jag vet inte.. Som alla sagt spela ditt GAME och fokusera på dig själv, klagar du på dem andra blir de sura och presterar ännu sämre..

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

kan förklara hur jag upplever. Jag mainar trynda top och vinner nästan alltid mitt lane sen när det kommer till säg ex att bot börja feeda så ser enemies att jag push så går kanske 3 mot mig och pushar hela top lane så att jag hamnar tillbaka vi första turret sen är det också att när vi hamnar teamfight så kanske fokuserar de på tanks och deras adc blir utan fokus och dödar oss alla. Det är många annledningar plus det värsta är att de aldrig lägger ward förstår inte varför eller så väljer de inga tanks på början och de klassiska mitt lag väljder Yasuo, yi , teemo och andra utan tänka på vilka champs de ska välja för att countra motståndare som nu sista game t.ex de gick bra för mig med lux mid lane så började bot feed och vår supp gick afk samt deras bot lane kom och pushade hela mid lane 3v1 och till slut förlorade vi.

Det är en match, så länge som du är bättre än de övriga i dina matcher är det större risk för att motståndarlaget får feeders än att ditt lag får det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det är en match, så länge som du är bättre än de övriga i dina matcher är det större risk för att motståndarlaget får feeders än att ditt lag får det.

Helt rätt.

Om vi förutsätter att TS inte själv är en feeder så betyder det att det finns fyra personer i hans lag som kan vara feeders medan det är fem personer i andra laget. Alltså utslaget på många matcher så kommer motståndarlaget ha fler feeders och TS borde gå upp i rank.

Tänk på att om du har en feeder varannan match (känns otroligt mycket) så betyder det att varje spelare på en match av tio feedar. Kan du med handen på hjärtat säga att du inte feedar var tionde match?

Det känns som det äldsta tricket i boken att skylla på att lagmedlemmarna är dåliga och att allt är deras fel. Alla gör det - betyder det att alla eller ingen är feeders?

Schrödingers feeder.

Permalänk
Medlem

Jag är platinum.
När jag spelar på min main i början på säsongen tar det mig 20-100 games att nå platinum.
Jag spelade på en smurf från bronze 3, tog 50 games att klättra till silver därifrån.
Från silver 5 till guld tog det mig 100 games.

Jag har lärt mig att det är helt olika utmaningar i olika elo brackets.
I lägsta divisionen måste man kunna carrya teams helt utan lagarbete.
I princip samma i silver.

Men det allra tydligaste är att förtjänar man att gå upp, spela vidare, så kommer du gå upp och lära dig massor på vägen! Problemen du nämner tvivlar jag inte på, men över tid kommer du definitivt klättra upp om du är värd det.
Koncentrera dig på din egen prestation och skit i vad ditt lag gör de games du märker att du inte kommer kunna vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

utan tänka på vilka champs de ska välja för att countra motståndare som nu sista game

Spela vad du tycker är roligt, är du bara frustrerad och arg så påverkar det dina vinst chanser. Sedan så är counter picks rätt så meninglösa, särskilt i bronze/silver, anledningen är att om du tror att du platsar i Plat eller högre så spelar det ingen roll vad du väljer för champion.

Jag har inte spelat LoL på kanske två år, men spelade efter betan och framåt i flera år, utifrån min erfarenhet så kan jag säga att... ja, om du är fast i Bronze 3 så är det möjligt att du är bättre än vart du sitter fast, men inte särskilt mycket bättre, t.ex så kanske din riktiga plats ligger på Silver 4 eller nåt sådant.

Den enda du kan påverka är dig själv, så fokusera på att bli bättre eller göra förändringar i ditt spelande som kan påverka om du vinner eller inte. Kanske ditt problem om du spelar top är att du spelar som en ensamvarg och sedan bara gnäller på alla andra för du bara påverkade typ 20% av kartan.

Permalänk
Medlem

Kolla youtube och ta in det dem säger och gör helt enkelt ditt bästa i gamesen och spela mycket så kommer du komma mycket längre på det