Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Medans AMD bara inventerade färgerna och spegelvände försäkringskassans logotyp då
Nästan i alla fall kan jag tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

10/5, för jäkla snyggt. Vet att du vill ha konstruktiv kritik men vet inte vad jag ska komma på... Kanske mer front arbete? Fast det är ingenting jag ens klagar på då fronten och sidan passar varandra riktigt bra som två sidor på samma mynt. En stilren och en "cool" (kommer inte ens på vad jag ska kalla skönheten) del som samspelar i harmoni. Tror mer front arbete hade löpt stor risk av att det blir överväldigande så... Jävligt snyggt vet inte ens vad som skulle gå och göra bättre. Hur ser baksidan ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Galet snyggt!

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Helt sinnessjukt! Grymt imponerad.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Entusiast

Otroligt vackert @Brodholm

Det var skoj att följa ditt bygge i tråden och slutresultatet är stört fint! Ska bli skoj att se ditt bygge på DH

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Galet snyggt bygge, men om du spenderade två år på att rita och designa en cnc fräs, kan man få lite bilder på den med? För bara det är galet coolt!

Håller med Pandan, detta bygge är fantastiskt välarbetat. Jag är för gammal för fönster och gillar mer "mekaniken" i custom builds, så den yttre estetiken är jag inte rätt person att bedöma - men jag kan förstå hyllningskören. Det som verkligen kittlar just nu är dock att få en uppföljning med fräsen. Om detta blir resultatet är det ju inget fuskbygge precis

Även imponerad av dina renderingar, mycket arbete för något som sällan får cred, så ett extra plus där med.

EDIT:

Såg den här videon efter att jag redan hade postat inlägget. Där får man se en del av skönheten

Permalänk
Medlem

Det snyggaste bygget jag sett under hela min livstid. Riktigt jävla snyggt.

Älskar hur kablarna är draget bakom glaset på baksidan, och alla andra smådetaljer som gör detta projektet till inget mindre än perfektion.

Bra jobbat

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Totalt sinnes.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Men SE-RI-ÖST!? Det där är nog det sjukaste jag sett.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Bisarrt ambitiöst!

En lär ju få ligga i om man ska knäcka detta bygge

Permalänk
Medlem

Fantastiskt snyggt kanske det bästa jag sett. Bygget är så kvalitativt och rent att man hade kunnat tro att det är ett köpt chassi som någon tillverkare hade finputsat länge innan produktion (om nu tillverkare hade kunnat tänka lika långt )

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Proffsmoddare

Vill börja med att tacka alla för de snälla orden! Tänker att det blir konstigt om jag ska tacka var och en så jag tänkte svara på lite frågor istället! Igen, tack!

Skrivet av TheMadPanda:

Galet snyggt bygge, men om du spenderade två år på att rita och designa en cnc fräs, kan man få lite bilder på den med? För bara det är galet coolt!

Har ett halvfärdigt galleri här på swec som jag inte postat. Ska försöka att få in de sista bilderna och posta det efter DHs kanske. Var lite osäker på intresset. Är det något det är värt att lägga tid på tycker ni? Är väl någon timmes arbete att få upp allt så vill inte göra det i onödan

Skrivet av tPelleplut:

Sjuukt snyggt. Hyffsad dedication å börja med att bygga sin CNC fräs och ta det därifrån.

En fråga bara, ursäkta om jag e lite torr. Men exakt hur jobbigt är det att jobba med? Säg att du skulle typ behöva byta en GPU eller sätta en M.2. på moderkortet, är det görbart? Ser lite ut som en stor monolit, kablarna dragna i individuella hål, all kylning med hard tubing. Hur jobbigt är det liksom å plocka ihop/isär?

Jobbigt. Det är inget man hotswappar direkt. Det går absolut att ta isär. Men det är mer jobb än vanligt. Skulle säga att jag river vattenblocket och det på en förmiddag typ. Men inget man vill göra. Blir mer och mer repor för varje gång etc.

Skrivet av bardbard:

Well, har kommenterat i byggloggen men lika bra att göra det här med
5/5 givetvis.
Något jag är lite nyfiken på är om det hade sett bättre/sämre ut med svarta skruv istället flr blanka på dina vattenkanaler. Antar att du har haft denna fundering med och kom fram till att blanka är snyggast. Med tanke på resten av bygget så kan man inte göra annat än att lita på ditt omdöme i denna fråga.

Gick i samma tankar men valde att gå i rostfritt för att matcha det andra som är nickelplated och silverfärgat. Testade med renderingar och kom fram till att blanka skruvar såg bättre ut (enligt mig såklart).

Skrivet av superegg:

Om du kollar min bygglogg här på swec som jag länkade till så har du hela processen där! Så det finns flera timmars läsning och tittande på bilder där för den som är nyfiken

Loggan är mina initialer A och F. Kanske inte syns så bra men är rätt nöjd med loggan. Designade den själv (som glad amatör, ska tilläggas!)

Skrivet av Chris_Kadaver:

Bara jag som tycker det här är lite väl magstarkt? Lite för erotiskt på något sätt?! x)

Inga problem, går att stänga av alla lysen eller styra det med mjukvara från datorn

Skrivet av philipborg:

10/5, för jäkla snyggt. Vet att du vill ha konstruktiv kritik men vet inte vad jag ska komma på... Kanske mer front arbete? Fast det är ingenting jag ens klagar på då fronten och sidan passar varandra riktigt bra som två sidor på samma mynt. En stilren och en "cool" (kommer inte ens på vad jag ska kalla skönheten) del som samspelar i harmoni. Tror mer front arbete hade löpt stor risk av att det blir överväldigande så... Jävligt snyggt vet inte ens vad som skulle gå och göra bättre. Hur ser baksidan ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Var ett medvetet val att hålla den så clean som möjligt. Baksidan är helt svart med ett hål i botten. Missade att få med den bilden på något vis. Vet att jag hade en i albumet. Ska försöka leta reda på den.

Hittade denna som jag postat tidigare: http://imgur.com/PWqLydP
Det ser exakt ut sådär fast helt jämnt och anodiserat då! Om du kommer på DHs kan du få kolla in baken ^^

Skrivet av serdyllon:

Håller med Pandan, detta bygge är fantastiskt välarbetat. Jag är för gammal för fönster och gillar mer "mekaniken" i custom builds, så den yttre estetiken är jag inte rätt person att bedöma - men jag kan förstå hyllningskören. Det som verkligen kittlar just nu är dock att få en uppföljning med fräsen. Om detta blir resultatet är det ju inget fuskbygge precis

Även imponerad av dina renderingar, mycket arbete för något som sällan får cred, så ett extra plus där med.

EDIT:

Såg den här videon efter att jag redan hade postat inlägget. Där får man se en del av skönheten

Trodde också jag var för gammal för fönster. Men jag gillar att kunna se direkt in och kolla på komponenterna. Dessutom är det bara att stänga av leds etc och då är den väldigt diskret. Gillar dock skarpt att ha röd belysning på under kvällarna. Väldigt behagligt ljus med rött!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Var ett medvetet val att hålla den så clean som möjligt. Baksidan är helt svart med ett hål i botten. Missade att få med den bilden på något vis. Vet att jag hade en i albumet. Ska försöka leta reda på den.

Hittade denna som jag postat tidigare: http://imgur.com/PWqLydP
Det ser exakt ut sådär fast helt jämnt och anodiserat då! Om du kommer på DHs kan du få kolla in baken ^^

Riktigt snygg baksida där, passar in utmärkt med fronten Dessvärre kommer jag inte på DH så har ingen möjlighet att se den

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Proffsmoddare

Ser ut som skit!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt

Permalänk
Medlem

Vore kul att se prestanda, temp och fps i något spel, då komponenterna är på drömnivå. Antar att ljudnivån är rätt behaglig?

EDIT: har inget konstruktivt, bygget är perfekt, och instämmer med intresset på fräsen!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av philipborg:

Riktigt snygg baksida där, passar in utmärkt med fronten Dessvärre kommer jag inte på DH så har ingen möjlighet att se den

Hittade på bilden! Den hade försvunnit ur galleriet på något vis. Fixat nu!

Skrivet av Hannes:

Ser ut som skit!

Varför kom du inte på DHs då?! Vi saknade dig där

Skrivet av Werme99:

Jäkligt snyggt

Tackar!

Skrivet av Fredag:

Vore kul att se prestanda, temp och fps i något spel, då komponenterna är på drömnivå. Antar att ljudnivån är rätt behaglig?

EDIT: har inget konstruktivt, bygget är perfekt, och instämmer med intresset på fräsen!

Ska försöka ordna det någon gång snart. 600 rpm i idle, och cpu och gpu ligger runt 31C med ca 22-24C luft in i radiatorerna

Sen är det progressiv fläktkurva som styrs av temperaturen på cpu-package och gpus. Så den rampar upp och kyler ned vätskan när det behövs.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmobbare

Detta bygget är det första svenska bygget någonsin, och det första bygget på fyra år att ingå i MDPC!

https://www.million-dollar-pc.com/systems-2017/wing-x99/wing-...

Ett stort grattis till en mycket välförtjänt plats!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Brodholm:

Varför kom du inte på DHs då?! Vi saknade dig där

Var upptagen med annat tyvärr. Hade varit roligt, såg riktigt bra ut i år

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Administrativ avgift

@Brodholm: Tvättat bort fingeravtrycken ? pedant o bygget reflekterar detta

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Vore kul att se galleriet om CNC-bygget om du orkar göra klart det. Har du nån aning om hur mycket maskinen kostade i slutändan?

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Detta bygget är det första svenska bygget någonsin, och det första bygget på fyra år att ingå i MDPC!

https://www.million-dollar-pc.com/systems-2017/wing-x99/wing-...

Ett stort grattis till en mycket välförtjänt plats!

Tackar! tycker nog att du skulle haft en plats där med något av dina byggen tidigare dock! Men det är kul att Sverige nu också representeras! Var riktigt kul och känner mig hedrad!

Skrivet av Hannes:

Var upptagen med annat tyvärr. Hade varit roligt, såg riktigt bra ut i år

Var sjukt nice med utedelen! Och massvis med nya personer jag inte träffat tidigare!

Skrivet av andra94:

@Brodholm: Tvättat bort fingeravtrycken ? pedant o bygget reflekterar detta

jaoo, fick bli en rejäl skrubbning!

Skrivet av ante84:

Vore kul att se galleriet om CNC-bygget om du orkar göra klart det. Har du nån aning om hur mycket maskinen kostade i slutändan?

Jobbar på det... ursäkta att det dröjer! Bara att tjata mer om det inte kommer snart!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Ofattbart snyggt och välgjort. Respekt.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela byggbloggen, men vad exakt är det som är CNC-fräst?

Grymt snygg förresten! 100/5!

Permalänk

Tilltalande design jäkligt stilrent utan att det blir för mycket av något. Ser ut som något design teamet på Apple eller Samsung skulle kunna ta fram.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Otroligt snyggt och vilket arbete du måste ha lagt ner! Presentationen är också omslag bar. En sådan liten sak som att du byter bilder i takt med musiken höjer intrycket. Snabba bild byten gör att man inte tröttnar samtidigt som det stillsamma ljudet gör att det inte känns stressat.

Perfekt!

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Fy fan va snyggt! Vad man hade gjort för att ha den ståendes på sitt skrivbord!

Men du ville ha konstruktiv kritik. Det enda jag kan tänka på är vattnet som sitter fast i fönstret, det blir lite svårt att se in i själva datorn. Det är ganska mycket som händer så man vet riktigt inte vart man ska kolla.

Permalänk
Medlem

GRYMT bygge !!
Synd bara att jag somnade efter halva videoklippet pga den sämsta musiken jag hör i hela mitt liv

Med den otroliga fantasin du sitter inne med bor du kunnat hitta nått bättre.

Men åter igen en STOR eloge till byggt, bästa jag sett på många år !!

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Har inte läst igenom hela byggbloggen, men vad exakt är det som är CNC-fräst?

Grymt snygg förresten! 100/5!

Kolla loggen;)
Men som svar på din fråga, typ allt

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Det bästa jag har sett!
Otroligt vackert