Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

"Leksak" I guess. Amatörradio för att kommunicera.

Tack. Jag var bara lite nyfiken på vad man har en komradio till och det var inte alls menat att vara nedlåtande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Seat Leon ST 1,4 TSI 125 X-Perience -17

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Mini HDMI -> HDMI till vänster till min GPD WIN och en Eye Toy Camera till PS2 för Police 24/7.

Till PSP GO och PS2.

Terapi i drygt 3 timmar, bästa var att jag slapp limma (måla) och det är en Action Figur i slutändan

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Köpte en S8 för typ några veckor sedan, fast tyckte att bilden såg så himla bra ut

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Årets hittills enda och felaktiga inköp.

Skulle köpt USB varianten men förivrigade mig på jobbet och drog iväg en beställning utan att riktigt kolla efter, är ju till original-konsolen 👎
Var ju iofs bara en hundring så det får väl bli en liten läxa. Håller på och sneglar över en Hyperkin (ironiskt nog samma märke som denna, så det vart ju rätt i alla fall) USB variant som sägs vara den bästa för Genesis. Svider dock då den inte verkar gå att få tag på för under 250:- typ. Vill dock ha så mycket original-känsla som möjligt så det får nog bli en sån i vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu har min 2600k fått vila, väntar bara på mitt AM4 noctua mounting kit så jag kan börja klocka

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockee86:

Nu dök impulsköpet upp och de ska bli otroligt kul o testa detta!
http://i.imgur.com/w9rimVu.jpg

Skrivet av anon5930:

Vad jag önskar att min hade levererats idag. Ser ut som det blir nästa vecka ändå.

Hoppas du har kul med din!

Skrivet av Jockee86:

@anon5930: Enligt ups skulle min komma på måndag men de blev en glad överraskning när dom ringde idag o ville leverera Har bara hunnit testa lite än så länge och jag är väldigt nöjd! Har inte provat nåt liknande förut och fick nästan lite gåshud under de första demot som startade efter setupen Nu ska de spelas!

Gah... Har en sådan beslutsångest över om jag ska köpa det eller inte med det här lägre priset. Jag hade egentligen tänkt vänta till nästa generation men nu säger rykten att det troligtvis dröjer ett bra tag till innan de kommer.

Fanns alternativet att få det ännu billigare genom att inte köpa kontrollerna så skulle valet vara enkelt. Känner jag mig rätt kommer jag bara spela racingsim med den och då är kontrollerna bara en onödig kostnad...

Aja, vi får se hur rik och vilken impulskontroll man har någon kväll framöver.

Permalänk
Jubileumsmästare

Audi A6 2.0TDI Quattro S-line -17 och Nilfisk 145.3.

Ett 1080Ti och vattenblock.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Tack. Jag var bara lite nyfiken på vad man har en komradio till och det var inte alls menat att vara nedlåtande.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså, det är ingen "walkietalkie" om det var det du trodde typ. Den används för kommunikation över amatörradiobanden. Bland annat, har lite fräsiga funktioner som jag inte utforskat än.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Laddtryck till midnatt?

Ja jag vet att dem är alldeles för stora för en volvo 4:a men va så bra pris så kunde inte motstå..

Permalänk
Medlem

Lastade in det här köttstycket i datorn idag.

Planen var egentligen att köra vidare med mitt GTX970 ett tag till, men när man har allt annat nytt så kändes det så förbannat torrftigt att inte bränna på lite till.
Spelar i 1080p 144Hz och nog är det lite overkill förutom i BF1 och Witcher 3 där det faktiskt rullar på i 100% load för att orka hålla över 144fps, men planerar en 1440p skärm frammåt vintern och då lär det hamna lite mer i sin rätt i fler spel

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Zowie EC2-A

Masterkeys Pro S RGB

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Vill tack Elgigantens felaktiga lagersaldo för detta fyndet, som skulle vara slut i det lokala varuhuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Provat tangentbordet än? Funderat på samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Provat tangentbordet än? Funderat på samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det har jag, gillar det starkt!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Ja det har jag, gillar det starkt!

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svaniis:

Audi A6 2.0TDI Quattro S-line -17 och Nilfisk 145.3.

http://i.imgur.com/OKtEiCO.jpg

Ett 1080Ti och vattenblock.

http://i.imgur.com/witP4Me.jpg

Vågat att köpa en diesel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av trollhattan:

Vågat att köpa en diesel

Skickades från m.sweclockers.com

Köper alltid diesel, fördelen med ny bil är att man slipper bry sig om dieselskandaler.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

@sander00se: Jisses vilka gigantiska "sniglar". Ska du in med bägge på samma motor?!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@sander00se: Jisses vilka gigantiska "sniglar". Ska du in med bägge på samma motor?!

Nej de blir den mindre utav dem "bara" fick med den andra på köpet

Permalänk
Medlem

Fläktar och kylare till nya datorn, allt för att passa i ett Ncase M1.

Köpte först en NH-U9S, har även beställt en NH-L12, ska pröva båda två för att se vilken som ger bäst temperaturer.

Fläktarna är två st NF-F12x15 som insug i botten, och en NF-A9 för att fästa på NH-U9S, och en NF-A9x14 som utblås i bak.

Även filter från DEMCifilter för alla tänkbara platser på chassit.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeig:

Fläktar och kylare till nya datorn, allt för att passa i ett Ncase M1.

Köpte först en NH-U9S, har även beställt en NH-L12, ska pröva båda två för att se vilken som ger bäst temperaturer.

Fläktarna är två st NF-F12x15 som insug i botten, och en NF-A9 för att fästa på NH-U9S, och en NF-A9x14 som utblås i bak.

Även filter från DEMCfilter för alla tänkbara platser på chassit.

http://i235.photobucket.com/albums/ee142/Paldjin/ncase22.jpg

Mvh

Jag kör en U9S i min Ncase M1 med min 2700K. Fungerar fint faktiskt. Formatet på kylaren gör den till en av få vettiga luftkylare som fungerar med mittmoderkort, CPU-sockeln sitter alldeles bredvid PCI-e x16-sloten.

Hoppas det går bra med bygget, riktigt kul chassi detta.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Kul att du har ett Ncase, är du nöjd?

Jag tänkte att detta ska bli ett Ryzen/Vega system med 8 kärnor 16 trådar, full Vega, 32GB DDR4 mm. Valde ursprungligen NH-U9S för det verkade vara den bästa lösningen, precis som du säger. Dock har moderkortet som jag köpt relativt höga VRM temps, därav eventuellt byte till NH-L12 då den även kyler VRM, och jag får isåfall plats med en NF-F12x15 på sidan som ytterligare kyler moderkortet.

Ska sätta ihop den i slutet av juli så får kanske köra en bygglogg : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

(Ber om ursäkt för dålig bild såg inte så hemsk ut på mobilens skärm)

Köpte dessa delar igår. Kan varna folk (Edit inget att bry sig om längre läs sista stycket) från att köpa kylaren ihop med AM4 den ligger inte mot processorn med tillräckligt tryck med delarna som kommer med i kartongen. Trots att det står på kartongen och på inets hemsida och deras personal påstår det. Var tvungen att fixa distanser mellan backplaten på moderkortet för att blocket skulle ligga med okej tryck mot processorn.
Men när man väl gjort det så fungerade allt bra. Då blev det en temperatursänkning från 96c max till 53c max efter två omgångar Cinebench.
Antingen har de inte testat att montera kylaren på AM4 eller så är det något konstigt med min kombination av moderkort och kylare.

Edit Var nog inget fel på kylaren egentligen. Det står i instruktionerna att man ska använda de svarta delarna för AMD, men såg nu när jag kikade på skruvarna att det finns 4 st skruv som är i intelfärgen (Brungrå) men som passar AMD sockeln och är kortare än de svarta jag använt antagligen de jag skulle kört med.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

(Ber om ursäkt för dålig bild såg inte så hemsk ut på mobilens skärm)
http://imgur.com/Nfyzluj.jpg

Köpte dessa delar igår. Kan varna folk från att köpa kylaren ihop med AM4 den ligger inte mot processorn med tillräckligt tryck med delarna som kommer med i kartongen. Trots att det står på kartongen och på inets hemsida och deras personal påstår det. Var tvungen att fixa distanser mellan backplaten på moderkortet för att blocket skulle ligga med okej tryck mot processorn.
Men när man väl gjort det så fungerade allt bra. Då blev det en temperatursänkning från 96c max till 53c max efter två omgångar Cinebench.
Antingen har de inte testat att montera kylaren på AM4 eller så är det något konstigt med min kombination av moderkort och kylare.

Det är inte så att du missade gummipackningar vid backplaten ? folk hade just samma problem med h60 och h100i mins jag. Då dubblade man till och med upp med packningar och man halverade sin temp.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

Det är inte så att du missade gummipackningar vid backplaten ? folk hade just samma problem med h60 och h100i mins jag. Då dubblade man till och med upp med packningar och man halverade sin temp.

Fanns inga med i kartongen?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

(Ber om ursäkt för dålig bild såg inte så hemsk ut på mobilens skärm)
http://imgur.com/Nfyzluj.jpg

Köpte dessa delar igår. Kan varna folk från att köpa kylaren ihop med AM4 den ligger inte mot processorn med tillräckligt tryck med delarna som kommer med i kartongen. Trots att det står på kartongen och på inets hemsida och deras personal påstår det. Var tvungen att fixa distanser mellan backplaten på moderkortet för att blocket skulle ligga med okej tryck mot processorn.
Men när man väl gjort det så fungerade allt bra. Då blev det en temperatursänkning från 96c max till 53c max efter två omgångar Cinebench.
Antingen har de inte testat att montera kylaren på AM4 eller så är det något konstigt med min kombination av moderkort och kylare.

Vad säger Fractal Design själva om detta, har du påpekat det för dom? Låter ju ganska allvarligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fanns inga med i kartongen?

Då kanske det inte är samma, jag minns att jag missade dom med då det inte alls ser ut som något man ska ha till fästena då det är packningar i gummi.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av RVX:

Vad säger Fractal Design själva om detta, har du påpekat det för dom? Låter ju ganska allvarligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av hakd:

Då kanske det inte är samma, jag minns att jag missade dom med då det inte alls ser ut som något man ska ha till fästena då det är packningar i gummi.

Tog och kikade idag när jag var lite piggare i huvudet och det verkar som 4st av skruven som är färgade som intelskruvarna (Brungrå för intel och Svart för AMD) verkar vara anpassade för amd trots allt och de är lite kortare så är nog de jag skulle kört med istället.
Har redigerat första inlägget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tog och kikade idag när jag var lite piggare i huvudet och det verkar som 4st av skruven som är färgade som intelskruvarna (Brungrå för intel och Svart för AMD) verkar vara anpassade för amd trots allt och de är lite kortare så är nog de jag skulle kört med istället.
Har redigerat första inlägget.

Sneaky värre
Att det inte bara packas i en blå och en röd påse så hade man ett det direkt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället