Startproblem efter försök att åtgärda 100 % diskanvändning
Mitt problem började med att diskanvändningen visade 100 % i aktivitetshanteraren och datorn var därmed slö. Efter googling hittade jag detta:
"Open up a run dialog by holding down the Windows Key and pressing R. In the "Open" field, enter "services.msc". Look for "Windows Search" and "Superfetch."
Go to each of these entries. Right click on one and select "Properties." In the dropdown box labeled "Startup type," choose Disabled. After leaving the properties window, press "Stop" in the upper left corner. Do this for both."
Jag gjorde det, men inget blev bättre. Jag hittade därefter följande tips:
"From the Windows Menu, go to Settings, then go to System and then go to Notifications and Actions. Turn off "Show Me Tips About Windows". That's it. It takes maybe a minute or two to lower the disk usage and I would recommend ending any process in task manager that's making the disk usage go up in the meantime. Usage percentage should go down and stay around 1-2%."
Mycket riktigt gick det ner till de siffrorna, men kort därefter steg det igen och stannade på 100 procent igen. Så jag fortsatte söka och hittade detta:
"After trying stopping and disabling WSearch, superfetch and BIT all worked temporarily. the real culprit seemed to be the pagefile settings. go to control panel/system and security/system/advanced system settings under performance click settings, advanced tab click change, set min to 1024 x your ram to convert to MB and set max to 2 x the min. click set, OK and apply. requires a restart. Stopped my 100% disk usage and windows now loads faster hope this helps."
Jag gjorde det och omstarten tog väldigt lång tid att göra, men jag lät det jobba. Till slut var det klart, men allt jag fick var en blank skärm där endast muspekaren syns. Det har jag fått flera gånger nu och att starten tar väldigt länge, den står på "Acer-skärmen" en god stund innan hjulet börjar snurra och så snurrar det länge.
I ett skede idag fick jag upp min bakgrundsbild på "låsskärmen" och kunde sedan skriva in min kod och det stod också välkommen som det brukar, men därefter blev skärmen svart och endast muspekaren syntes igen. Jag lyckades även en gång genom Ctrl+Alt+Del komma till den menyn, men att klicka på något gav inget annat än en blank skärm med muspekaren som enda detalj.
Har någon något förslag på vad jag ska göra?