Jag har en gammal elite 8570p som inte startar

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal elite 8570p som inte startar

Hej.
Min dator slutade fungera efter den fått lega ett tag. Men använt den regelbundet.

Nu laddar inte batteriet men när allt är inkopplat så blinkar power indikatorn. 5 gånger.

Har tagit ut batteri testat ladda ett dygn... Vad kan ha hänt. Jag har för mig att man kan reseta allting. Någon som känner igen?

Ställ gärna frågor om jag måste utveckla något.

Tack på förhand
Mvh

Permalänk
Medlem

@tioende:

Det vi gjorde när jag jobbade med att reparera HP datorer var att ta ut batteriet, starta datorn med strömsladden i, sätta tillbaka batteriet när datorn har bootat och sen starta om igen.

Har hjälp flertalet gånger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk

Kan vara så att bios batteriet är slut. Tycker att den borde starta ändå men den kanske vägrar utan bios-batteri. Du kanske kommer åt det genom någon lucka på baksida annars får du ta bort hela baksidan. Har ingen 8570p så jag vet inte hur den är uppbyggd.

Har du provat att starta den utan batteri?

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Kan vara så att bios batteriet är slut. Tycker att den borde starta ändå men den kanske vägrar utan bios-batteri. Du kanske kommer åt det genom någon lucka på baksida annars får du ta bort hela baksidan. Har ingen 8570p så jag vet inte hur den är uppbyggd.

Har du provat att starta den utan batteri?

Jag fick igång den utan batteri. Sen dumt nog tänkte jag testa med batteriet i. Så nu är Allt kolsvart. Det verkar som man Måste använda någon form av kombination för att den ska starta.

Skickades från m.sweclockers.com