Alphacool lanserar Eisbaer 420 – världens största slutna vattenkylare

Permalänk
Melding Plague

Alphacool lanserar Eisbaer 420 – världens största slutna vattenkylare

För den som kräver mycket kylningsprestanda lanserar nu Alphacool Eisbaer 420, ett slutet vattenkylningssystem med en radiator på hela 420 mm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur kan inte AM4 vara kompatibel?
Hur sjutton tänkte Alphacool här?

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutto:

Hur kan inte AM4 vara kompatibel?
Hur sjutton tänkte Alphacool här?

ThreadRipper är inte heller med i listan

Permalänk
Medlem

VAVAVAVA???? Ingen AM4 kompatibilitet!! Hur är det ens möjligt?

Visserligen... Om det är så att de inte vill få sin produkt såld så visst... Bra beslut i så fall. Kanon...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Ändå glad att TR4 inte är supportrad med tanke på den lilla ytan blocket har. Vill se fullt stöd för TR!
Någon som vet var tmna kan hitta en riktig kylare till TR? Nu menar jag som täcker hela cpu ytan.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

@Ozzed: blev lite förvånad jag med, borde finnas nån form av adapter med tanke på modellen är så pass ny?
ThreadRipper kan jag förstå med tanke på kontaktytan men, AM4 :/

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

VAVAVAVA???? Ingen AM4 kompatibilitet!! Hur är det ens möjligt?

Visserligen... Om det är så att de inte vill få sin produkt såld så visst... Bra beslut i så fall. Kanon...

Ja kollar du på blocket är det nog en bra idé den ej är supportad.

https://www.alphacool.com/shop/cpu-kuehler/cpu-halterungen/cp...
https://www.alphacool.com/detail/index/sArticle/22200
Gjorde lite reserch innan jag slängde in handduken.

Så innan folk blir tvär arga på 1 sekund så kan man kolla hemsidan.

Detta känns som ej existerar längre på folk, "Okej den supportar ej AM4 eller Thread hmmm varför?... kollar hemsidan se om dom har något som löser det, INNAN jag skriver på swec."

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja kollar du på blocket är det nog en bra idé den ej är supportad.

https://www.alphacool.com/shop/cpu-kuehler/cpu-halterungen/cp...
https://www.alphacool.com/detail/index/sArticle/22200
Gjorde lite reserch innan jag slängde in handduken.

Så innan folk blir tvär arga på 1 sekund så kan man kolla hemsidan.

Detta känns som ej existerar längre på folk, "Okej den supportar ej AM4 eller Thread hmmm varför?... kollar hemsidan se om dom har något som löser det, INNAN jag skriver på swec."

Betala 80 spänn extra för att få monteringsdelar till sin sockel känns ju ändå lite konstigt. Varför kunde de inte inkludera det på en gång i paketet?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Svajmon:

Betala 80 spänn extra för att få monteringsdelar till sin sockel känns ju ändå lite konstigt. Varför kunde de inte inkludera det på en gång i paketet?

Ja du det är den delen som är sämst håller jag med om.
Anledning ja gratis pengar?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja kollar du på blocket är det nog en bra idé den ej är supportad.

https://www.alphacool.com/shop/cpu-kuehler/cpu-halterungen/cp...
https://www.alphacool.com/detail/index/sArticle/22200
Gjorde lite reserch innan jag slängde in handduken.

Så innan folk blir tvär arga på 1 sekund så kan man kolla hemsidan.

Detta känns som ej existerar längre på folk, "Okej den supportar ej AM4 eller Thread hmmm varför?... kollar hemsidan se om dom har något som löser det, INNAN jag skriver på swec."

Att TR inte är supportad ur kartong kan jag köpa då IHS på den helt enkelt är för stor, men att monteringskit för AM4 inte följer med vid köp är rent kasst. Att det finns att köpa separat gör det bara värre då det känns som de vill straffa Ryzen-ägare med en extra avgift, så jag står fortfarande för det jag skrev i mitt första inlägg, till 100%. Det här är skit, helt enkelt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

VAVAVAVA???? Ingen AM4 kompatibilitet!! Hur är det ens möjligt?

Visserligen... Om det är så att de inte vill få sin produkt såld så visst... Bra beslut i så fall. Kanon...

Det är inget nytt, AM4 brackets har nästan alltid sålts separat, även med custom bygge. Dem är inte dyra alls.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scimanyD:

Det är inget nytt, AM4 brackets har nästan alltid sålts separat, även med custom bygge. Dem är inte dyra alls.

Jo fast tidigare så har det ju varit ytterst få som haft dem. Det har ju bara varit till APU:er, men nu när AMD är med och tävlar i det övre prestandasegmentet och AM4-sockeln blivit betydligt vanligare så tycker jag att man kan förvänta sig att det ska med från kartong.

Skulle vilja se minerna hos folk om man var tvungen att köpa Intel-brackets separat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Perfekt till min Define R5 (hoppas den passar iaf) Bara lägga till bracket för AM4 på hemsidan.
Totalt 1547kr å lite frakt på det inte så dumt pris men vill se tester hur den presterar/låter.

film https://www.youtube.com/watch?v=0vvZNhSkYF4

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Jo fast tidigare så har det ju varit ytterst få som haft dem. Det har ju bara varit till APU:er, men nu när AMD är med och tävlar i det övre prestandasegmentet och AM4-sockeln blivit betydligt vanligare så tycker jag att man kan förvänta sig att det ska med från kartong.

Skulle vilja se minerna hos folk om man var tvungen att köpa Intel-brackets separat.

Det behöver man också ibland.
Även på vattenblock förut väldigt ofta.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo fast tidigare så har det ju varit ytterst få som haft dem. Det har ju bara varit till APU:er, men nu när AMD är med och tävlar i det övre prestandasegmentet och AM4-sockeln blivit betydligt vanligare så tycker jag att man kan förvänta sig att det ska med från kartong.

Skulle vilja se minerna hos folk om man var tvungen att köpa Intel-brackets separat.

Jadu, dem har just kommit med i matchen, kan inte påstå att dem har varit i prestandasegmentet särskilt länge, sen är det irrelevant om det skulle vara orsaken till att AM4 bracket inte följer med. Samma sak med EKs produkter, AM4 bracket separat, kostar 6kr och är inte rocket science att lägga till den i en kundvagn. Hade nog inte varit ett problem om det var så med någon intel bracket, köp till bara, inte svårare än så.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scimanyD:

Jadu, dem har just kommit med i matchen, kan inte påstå att dem har varit i prestandasegmentet särskilt länge, sen är det irrelevant om det skulle vara orsaken till att AM4 bracket inte följer med. Samma sak med EKs produkter, AM4 bracket separat, kostar 6kr och är inte rocket science att lägga till den i en kundvagn. Hade nog inte varit ett problem om det var så med någon intel bracket, köp till bara, inte svårare än så.

Handlar inte om att det är svårt eller inte utan det är en principsak. OK om monteringskit för 1151 inte heller följt med, men nu gör det ju det så då blir resultatet att det blir en slags "straffavgift" om man har AM4, och det gillar jag inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Bra att den har AM2 och AM3 ivarjefall, jag menar vem skulle inte köpa en kylare för 1400 som sitter med den sockeln

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Handlar inte om att det är svårt eller inte utan det är en principsak. OK om monteringskit för 1151 inte heller följt med, men nu gör det ju det så då blir resultatet att det blir en slags "straffavgift" om man har AM4, och det gillar jag inte.

om de hade med AM4 då skulle de behöva höja priset på produkten.
OCH VARFÖR SKULLE MAN DÅ BEHÖVA STRAFFA ALLA INTELÄGARE FÖR DET?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

om de hade med AM4 då skulle de behöva höja priset på produkten.
OCH VARFÖR SKULLE MAN DÅ BEHÖVA STRAFFA ALLA INTELÄGARE FÖR DET?

Med det resonemanget så borde de i så fall inte ha med något montteringskit alls då det ju höjer priset på produkten oavset.

Det skall vara lika för alla. Handlar inte om att gynna eller missgynna någon. Både AM4 och 1151 är socklar som används av moderna processorer så det finns ingen som helst anledning att ha med den ena men inte den andra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

@Ozzed:

Det gäller inte att straffa någon. Det gäller att göra business. De har säkert en lång erfarenhet och har utvärderat frågan
vad produkten ska innehålla. De valde detta. Varför?

Varför inte maila dem och fråga dem själva som vet då?

Själv tycker jag att det är bra. 98%+++ av de som köper kommer säkert att inte ha AM4 även om den skulle passa. De i företaget har säkert en bättre siffra och med fakta i hand så var det bäst att inte ta med AM4.

Vad jag tycker? De gör rätt. Varför skräpa en massa onödig metall som inte kommer att användas.
Dessutom så är det ju möjligt att skaffa monteringskit för AM4 ganska lätt.
Så bra gjort tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

@Ozzed:

Det gäller inte att straffa någon. Det gäller att göra business. De har säkert en lång erfarenhet och har utvärderat frågan
vad produkten ska innehålla. De valde detta. Varför?

Varför inte maila dem och fråga dem själva som vet då?

Själv tycker jag att det är bra. 98%+++ av de som köper kommer säkert att inte ha AM4 även om den skulle passa. De i företaget har säkert en bättre siffra och med fakta i hand så var det bäst att inte ta med AM4.

Vad jag tycker? De gör rätt. Varför skräpa en massa onödig metall som inte kommer att användas.
Dessutom så är det ju möjligt att skaffa monteringskit för AM4 ganska lätt.
Så bra gjort tycker jag.

Är du på riktigt? Den här produkten riktar sig ju mot personer som bygger ihop sina datorer själva, och du tror att 90+++% av de som kan tänkas köpa produkten inte har en Ryzen-processor?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Äre inte så att den inte är så bra på Ryzen för man kan inte extrem klocka den?

Iaf har ja för mig det, att ja läst och folk nämnt att du når ett tak rätt snabbt,
och isf kan ja förstå hur dom statiskiskt sätt inte tar med det.

Gillar jag det?
inte direkt, priset hade höjts minimalt om det bundlats.
Men om företaget valde det ifrån sina siffror för vinst, kan ja inte säga nåt om det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Handlar inte om att det är svårt eller inte utan det är en principsak. OK om monteringskit för 1151 inte heller följt med, men nu gör det ju det så då blir resultatet att det blir en slags "straffavgift" om man har AM4, och det gillar jag inte.

Men det är väl ingen "straff"avgift? Tror du verkligen att alpha och EK vill på något sätt straffa am4? Med 6kr? :S

Om man börjar fundera över om det är en principsak eller inte i själva handlandet, då har man problem, sorry. Jag vet att det finns folk som vill ha allt serverat på ett diamantfat (nej silver duger inte).

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk

@Ozzed:

Jag hade jag fel. Jag trodde att AM4 var den förra generationen. Såklart borde det finnas AM4 med.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Ozzed:

Är du på riktigt? Den här produkten riktar sig ju mot personer som bygger ihop sina datorer själva, och du tror att 90+++% av de som kan tänkas köpa produkten inte har en Ryzen-processor?

Det är nog tyvärr inte alls en orimlig förväntning. Tro mig, till skillnad från dig och mig har nog Alphacool rejält med underlag till sitt beslut. Inte alla som köper ny kylare gör det till en helt ny dator. Vissa uppgraderar även befintliga. Du får tänka på att monteringskittet till 115x socketen från intel passar SAMTLIGA intel s processorer sen i5 750. Dvs september 2009. AM4 kom i år...

De som köper en 420mm rad är en försvinnande liten niche. De har helt enkelt räknat på det och kommit fram till att mest förtjänst görs på produkten utan ett inkluderat AM4 monteringsbracket. Det kostar mer att göra det än vad de tjänar på eventuell ökad försäljning. Samma princip som varför det inte finns en Bentley försäljare i varenda liten by.

Sen är det såklart drygt om man sitter på AM4. Men det handlar knappast om illvilja, sånt kan småbarn hålla på med. Det här är bara ett sunt affärsmässigt beslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

alltså, sannolikheten för att jag i min extradator har en plats för denna bjässe och sitter på en 115X sockel från 2009 är ju faktiskt 100% !

sen att jag skulle vilja mosa in en ryzen 7a eller TR och då gärna hade haft möjligheten men då ska man spara på mounting kit.. suck.. bättre att enkelt kunna köpa löst när man bestämt sig för TR eller AM sockel..

fast, jag brukar vilja bygga custom loop.. så vem bryr sig?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

@Ozzed:

Jag hade jag fel. Jag trodde att AM4 var den förra generationen. Såklart borde det finnas AM4 med.

OK, det förklarar saken!

Jag hade också tyckt det vart rimligt om AM3+ och bakåt inte funnits med för det är en så liten del som köper så det blir mest "metallskrot". Men nu är ju AM4 den nuvarande generationen som används av AMD's högpresterande processorer, och blocket i sig passar, så det är dumsnålt av dem att inte ha AM4-kittet inkluderat, tycker jag.

De lär få utstå en hel del kritik för den här tokigheten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Rekordmedlem

Den passar dåligt i m-itx lådor, finns det monteringskit som löser det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara lite enkelt hur vattenkylning fungerar med ett fläktsystem? Vore intressant att förstå principen, vart tar överskottvärmen ivägen t ex?

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av shabik:

Kan någon förklara lite enkelt hur vattenkylning fungerar med ett fläktsystem? Vore intressant att förstå principen, vart tar överskottvärmen ivägen t ex?

Vattnet flyttar värmen till en plats där det är lättare/bättre att den hamnar, oftast är det en radiator med större area än en kylare som har radiatorn direkt vid det som ska kylas, den större arean gör att man får bättre självdrag och inte behöver köra lika hårt med fläktar och man kan få systemet kallare och tystare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.