Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

@Zvikte: Buildbyggandet är inte lika komplext i GW2 som i GW1, finns mindre skills och så. Det börjar dock utvecklas mer och mer nu när nästa expansion kommer och nästa generation elite specs kommer. Elitespecsen är menat att fungera som ett sätt att byta din karraktärs profession nästan.

Och nej, speccandet är helt flytande och kan ändras när som helst i princip. Vill man drastiskt ändra sin build så måste man dock byta/ha flera armor sets.

Skulle rekommendera Youtube. Dit jag går så fort det är någon info jag vill ha. För alla items du har i inventoryn rekommenderar jag att bara googla på namnen och läsa i Wikin vad de är till för och om de har någon användning eller är helt värdelösa (händer ofta)
*Tips* Trophys som inte går att sälja kan du kasta allihopa.

Från början skulle jag rekommendera att springa omkring och göra lite allt möjligt, Hjärtan (quests) events och döda allt möjligt. Skaffa map-completion (upptäck hela mappen du är i och gör alla hjärtan) tycker jag är rätt kul när man ska levla) Är du intresserad av Storyn så gör den med! När du kommer till lvl 80 rör du dig mot Expansions mapsen och gör roliga Meta-events med stora grupper
Är lite tomt i Vanilla mapsen nu kan jag tänka mig då det går rätt fort att komma till lvl 80 och då går alla till expansionsmapsen.

Är en learning curve i GW2 som är lite dryg, spelet introducerar inte nya spelare särskilt väl.

Lägg till mig in-game så lägger jag till dig i vår Sweclockersguild så hjälper vi dig!

namn:
Merakk

Annorlunda är det, jag får se vad jag tycker efter lite spelande!

Jag ska spela en kortis idag, men sen ska jag flytta i helgen så jag får se när det blir spel. Lägger till dig.

Att GW2 är mer öppet håller jag absolut med om! Mer fritt är det säkerligen också. GW1s begränsningar passade mig perfekt

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Kul att se så mycket fart i tråden! Snart bara månaden kvar innan det är expansionsdags! Banken är upprensad, konverterat en del guld till 8000 gems som bör räcka till en del smått och gott i gem store framöver. XP boosters är förberedda. Klar med Heart of Thorns map completion, dock väldigt mycket achievements kvar samt ett par masteries Tänkte försöka köra en del hero point trains på några alts så att jag kan låsa upp de nya elite specsen relativt fort sen

Hur förbereder ni er inför Path of Fire?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Kul att se så mycket fart i tråden! Snart bara månaden kvar innan det är expansionsdags! Banken är upprensad, konverterat en del guld till 8000 gems som bör räcka till en del smått och gott i gem store framöver. XP boosters är förberedda. Klar med Heart of Thorns map completion, dock väldigt mycket achievements kvar samt ett par masteries Tänkte försöka köra en del hero point trains på några alts så att jag kan låsa upp de nya elite specsen relativt fort sen

Hur förbereder ni er inför Path of Fire?

Skickades från m.sweclockers.com

Försöker ta mig in i raiding scenen, men jäkligt omständligt med pugs. Utöver det känner jag mig hyfsat redo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

Försöker ta mig in i raiding scenen, men jäkligt omständligt med pugs. Utöver det känner jag mig hyfsat redo!

Skulle också vilja komma igång med raids. Har bara kört Vale Guardian under något preview event innan första raiden släpptes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

@Vym: Ska vi göra ett gemensamt försök i helgen tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

@ilsken: Ska vi göra ett gemensamt försök i helgen tro?

Jag är på landet med tjejen över helgen, men nästa vecka vore nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

@Vym: Ah I see, ingen dålig helg det heller. Aa vi får försöka klämma in det. Har inte supermycket tid att lira på vardagar tyvärr men annars på helgen!

Permalänk

Vad skall man använda för skärm när man spelar det här ? Är det 21:9 som gäller , eller duger en gammal skruttig 1080p skärm ? Vad kör ni på ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Vad skall man använda för skärm när man spelar det här ? Är det 21:9 som gäller , eller duger en gammal skruttig 1080p skärm ? Vad kör ni på ?

Jag sitter på 21:9 1440p just nu och hade 1080p innan det. Båda fungerar bra, men föredrar högre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Vad skall man använda för skärm när man spelar det här ? Är det 21:9 som gäller , eller duger en gammal skruttig 1080p skärm ? Vad kör ni på ?

Har kört på 1080 i 5år och inte dött än så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hur sjutton väljer man vart man ska installera det här spelet? jag har inte plats på SSDn men den envisas ändå likt ett jävla virus att installera sig där även om jag fullständigt raderar alla filer som någonsin var om guild wars 2 på ssdn så installerar den där när jag har lagt allt allt allt på HDDn men nej installerar på ssdn igen.

jag blir galen!!!!!!!!#"Q¤%&/

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

@Kethsi: Hmm. Funderar på om det automatiskt går in under "hämtade filer" när du laddar ner det. I så fall måste du ändra vart "Hämtade Filer" läggs någonstans

Permalänk
Medlem

Sjukaste "tabben" man gjorde nu då.. Bokade precis en Weekend i Bryssel för flickvännen och mig som en överraskningspresent. När tror ni jag bokade den? Jo på release date för PoF... RiP :'(

Permalänk
Medlem

Har beställt ny dator och ska ta upp GW igen tänkte jag! Finns det någon stor svensk guild på nån server? Eller rent av ett swec guild?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus: Vet icke hur det är ställt med det men jag drog igång en SweC guild med några här från formumet, tror vi är runt 10st. Du är varmt välkommen att hoppa in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

@Marticus: Vet icke hur det är ställt med det men jag drog igång en SweC guild med några här från formumet, tror vi är runt 10st. Du är varmt välkommen att hoppa in!

gött! Server? Faction?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

hur sjutton väljer man vart man ska installera det här spelet? jag har inte plats på SSDn men den envisas ändå likt ett jävla virus att installera sig där även om jag fullständigt raderar alla filer som någonsin var om guild wars 2 på ssdn så installerar den där när jag har lagt allt allt allt på HDDn men nej installerar på ssdn igen.

jag blir galen!!!!!!!!#"Q¤%&/

koppla ur alla diskar som spelet inte ska installeras på? kanske finns nån inställning i launchern vart filer ska installeras, jag vet inte, var ett par år sen jag spelade GW

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus: Man kan vara på vilken server som helst, spelar ingen roll förutom i WvWvW (vilket jag själv aldrig spelar, tror inte vi har nån i guilden som kör mycket av det). Vad menar du med Faction?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

@Marticus: Man kan vara på vilken server som helst, spelar ingen roll förutom i WvWvW (vilket jag själv aldrig spelar, tror inte vi har nån i guilden som kör mycket av det). Vad menar du med Faction?

Ahh då är jag med, vilken server är mest befolkad generellt? Finns inte factions? Har inte spelat GW sen Citadel of Flame var the go-to place för att farma gear haha

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Har beställt ny dator och ska ta upp GW igen tänkte jag! Finns det någon stor svensk guild på nån server? Eller rent av ett swec guild?

Det fanns en SweC som hade många medlemmar typ 300+ men den finns nog inte längre (har guild leader på friendlist). Flesta svenskar hittar du på Far Shiverpeaks, Gandara och Underworld. De största svenska guildierna är nog Ruthless och Friskyttarna.

Själv har jag en internationell guild som heter Mistforged Heroes på cirka 200 personer om någon är intresserad. https://gw2community.com/hero (kräver inloggning för att visa) eller skicka mig ett meddelande till KRUSSIDULL.6845

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

@Marticus: Jadu, det vet jag faktiskt inte. Googla lite på WvWvW-servrar om du är intresserad av det, annars spelar det ingen roll då folk från alla servrar blandas ute i Open World ändå. Näe Factions finns det icke Raser kanske du tänker på? Spelar heller ingen stor roll vilken du väljer, ta den du tycker är coolast

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

@Kethsi: Hmm. Funderar på om det automatiskt går in under "hämtade filer" när du laddar ner det. I så fall måste du ändra vart "Hämtade Filer" läggs någonstans

ja det gör det jag testade att ta den därifrån sen ta bort den ifrån hämtade filer och eventuella andra kopior på C disken.

hur ändrar jag vart hämtade filer hamnar då?

Skrivet av Marticus:

koppla ur alla diskar som spelet inte ska installeras på? kanske finns nån inställning i launchern vart filer ska installeras, jag vet inte, var ett par år sen jag spelade GW

C är ju ssdn jag har windows på så det vore nog problematiskt om jag inte kommer in i windows och ska installera spelet.

och i launchern hittade jag inte några alternativ för det heller.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Köpte 100st nycklar nu när det var rea Black Lion Chest Keys :D.

Permalänk
Medlem

@PWR-RST: Haha wow, återkoppla om du får nått skoj!

Permalänk
Medlem

Började lira för inte allt för längesen och tycker det är sjukt roligt, enda jag ångrar är att jag inte började spela för några år sen när en vän först föreslog spelet

Läser i tråden om någon SweC-guild men det verkar lite luddigt vem det egentligen är man ska kontakta, vore roligt att vara del av den och kanske hitta på något

katt.6391 på Aurora Glade

@Kethsi Går det inte att börja installationen och låta den skapa filerna (tar la nån sekund bara) och sen flytta filerna dit du vill ha spelet för att sedan fortsätta installationen?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Började lira för inte allt för längesen och tycker det är sjukt roligt, enda jag ångrar är att jag inte började spela för några år sen när en vän först föreslog spelet

Läser i tråden om någon SweC-guild men det verkar lite luddigt vem det egentligen är man ska kontakta, vore roligt att vara del av den och kanske hitta på något

katt.6391 på Aurora Glade

@Kethsi Går det inte att börja installationen och låta den skapa filerna (tar la nån sekund bara) och sen flytta filerna dit du vill ha spelet för att sedan fortsätta installationen?

Kul att du gillar det! Slänger över en invite imorgon:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Började lira för inte allt för längesen och tycker det är sjukt roligt, enda jag ångrar är att jag inte började spela för några år sen när en vän först föreslog spelet

Läser i tråden om någon SweC-guild men det verkar lite luddigt vem det egentligen är man ska kontakta, vore roligt att vara del av den och kanske hitta på något

katt.6391 på Aurora Glade

@Kethsi Går det inte att börja installationen och låta den skapa filerna (tar la nån sekund bara) och sen flytta filerna dit du vill ha spelet för att sedan fortsätta installationen?

jo tack jag löste det efter några ilskna timmar.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Provade spelet igen efter 5 års uppehåll,men fastnade ej för det....

Permalänk
Medlem

@r3flex: Nya expansionen ser ju nice ut dock