Bror med ekonomiska bekymmer
Hej!
Jag har flera syskon, varav två har bekymmer med ekonomin. En av dom fick problem för att hans fru betedde sig som en idiot och köpte grejer på faktura och gav fan i att betala, den andre, min yngre bror, har satt sig där på egen hand med hjälp av spel och gambling.
Just nu så här jag hand om min yngre brors pengar och potionerar ut dom när han behöver, vilket inte funkar nå vidare.
Han är singel men har delad vårdnad om sina två barn.
Han får ut 18000-22000 I månaden och har en hyra på 6800, lån på 3200 samt så betalar han tusentals kronor till polare som han har lånat av.
Den här månaden har han även fått betala dubbla hyror eftersom han låg efter.
Han har i skrivande stund 1700 kr kvar denna månad. Detta för bensin, mat etc.
Han har hållt på såhär i flera år och har försatt morsan i en jävla situation då hon gick i borgen för ett lån till honom.
Hon har även köpt möbler till honom på kredit som han inte har kunnat betala på flera månader.
Mig är han skyldig knappt 3000 kr sen länge.
Idag fick jag ett sms av honom, han sa att han ville prata med mig idag.
Jag är alldeles övertygad om att han vill låna mer pengar av mig.
Jag och frugan har lyckats spara undan lite pengar för att vi ska bygga nytt kök.
Vi har själva två barn som inte alltid får vad dom vill ha, även om dom har det jävligt bra med två egna hästar.
För att ge er ett hum så kostar hästarna och ridlektioner ungefär 100k varje år.
Vi åker inte på utlandssemester varje år, ej heller har vi de finaste bilarna och datorn jag har är en budgetburk med en överklockad g3258 och ett begagnat GTX 960. Vi lägger pengarna på våra barn och deras intresse.
Jag skriver väl det här för att jag vill se andras syn på saken.
Han kommer kanske att förlora vårdnaden om sina barn för eller senare, men jag vet att ger jag honom lite pengar så kommer han vara tillbaka i samma soppa om 2 månader igen.
Jag har ledsnat totalt och kommer INTE att låna ut mer pengar till honom.
Hans barn får gärna komma och
äta/sova/bo hemma hos oss.
(Fan va hemskt det låter.)
Vad finns det annat man kan göra?
Är jag en idiot som tänker på det här sättet?
Tack för att Ni läste.