Köpråd: Nytt gaming headset

Permalänk
Medlem

Köpråd: Nytt gaming headset

Tjena!

Är nu på jakt efter ett nytt headset (helst öppet) som ska användas till all spelade här hemma, (xbox, pc och ps4). Hade ett par Razer kraken pro, men de la ner efter ca 5 års bruk. Jag köpte ett par SteelSeries Arctis 3 för inte så längesen, otroligt bekväma men satt tok för löst på mitt huvud, och då de inte gick att justera så skickade jag tillbaka.

Jag tänkte spendera ungefär lika mycket som jag gjorde när jag köpte Razer, ca 6-800 kr. Kan kanske gå upp till 1000, men helst inte. Såg att El giganten har Hyperx cloud core för 499 kr, värt det?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

För det priset skulle jag satsat på dem. De är baserade på Takstar Pro 80 precis som Qpad qh-90. Finns massor på nätet om dem. Låter bra och är bekväma (obs. om du inte har ett stort huvud, så kan de vara lite små).

Permalänk

Har själv ett par Takstar Pro 80, fick tag från AliExpress för drygt 350kr innan, kör med Blue Snowball mic, landade kring en tusing totalt.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Permalänk
Medlem