SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

Hämtat ut mina beställningar från Webhallen och Netonnet.
Båda kom med yttre kartong som skydd för orginalkartongen (som tydligen inte Komplett gör). Webhallen hade dock lagt i lite extra bubbelplast som skydd så dom får ett + för det

Är nöjd med konsolen, är lite längre sladd på denna. Dock hade dom kunnat förlängt den lite till hehe.

Permalänk
Medlem

Har en SNES Classic Mini bokad för upphämtning i Webbhallens butik i Göteborg (den nära Domkyrkan). PMa mig om någon vill hämta upp den, tänker köpa en från utlandet alternativt skaffa en Super EverDrive v2

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Äsch, nu stänger butiken om mindre än 3 timmar och jag har fortfarande inte fått någon SMS-avi. Ringer man deras postavdelning så lyfter de luren och lägger på lika fort, så de vill visst inte göra sitt jobb idag. Idioter.

Edit: enligt postnord och kollinumret fick butiken paketet strax före kl 15 idag, men den infon fanns inte på postnords sida förrän sms:et från utlämningsstället kom vid 19:30.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av Role_Model:

Elektronikskatten är 8 kr per kg på vitvaror och 120 kr per kg på övrig elektronik, moms om 25% tillkommer. Taket är 320 kr plus moms, alltså 400 kr för slutkonsument. Låt oss säga att skatten är uträknad på produkten inklusive dess originalkartong som väger ca 900 gram. 0,9 x 120 x 1,25 = 135 kr.

Men skit i det för en stund. Titta på NES Classics rekommenderade pris i USA: $59,99. Svenskt pris: 799 kr, en sifferökning på 13,333333...
SNES Classic rekommenderat pris i USA: $79,99. Multiplicera det med 13,333333... så blir produkten 1066,53330667 osv. Alltså 1067 kr avrundat uppåt, lägger man sedan på elektronikskatten så blir summan 1201 kr.

Priset har alltså kryddats med 300 - 400 kr om man bortser från förändringar i växelkursen. Dyrt, ja, men inte dubbelt så dyrt, utan ett påslag på ungefär 33% som ingen kan eller vill förklara. Att Bergsala skulle skulle ha ett högre inköpspris på denna produkt relativt till andra produkter tror jag inte på. Säkerligen vill de, precis som alla andra, få tag i så många de bara kan tack vare produktens popularitet. (Som tyvärr har minskat i landet p.g.a. denna prisökning.)

De ville väl börja sälja SNES Classic istället, hårdvarumässigt är det samma produkt med ett annorlunda skal.

Njaa, USD ligger nu på 8,17 SEK/1$, så 60$ blir ca 490kr. Men Reggie Aimes sade (och sajter i USA) att rek pris där är 80$, dvs ca 650 kr (8.17×80). Men du kanske räknade m skatt/moms o allt, då kanske man hamnar där.
Hursomhelst horribelt jämfört med stackars Sverige. Elskatten kan inte ha motiverat en så grov höjning (i synnerhet som annan elektronik generell sjunker i pris pga konkurrens & högkonjuktur), och momsen har vi haft sedan urminnes tider. Innehållet i SNES är identiskt m NES, så nån har gjort nåt riktigt fult i kedjan Japan-Sverige. Jag vet inte hur priserna ligger i övriga Skandinavien, bara att det är väl under 1000-lappen i resten av EU-länderna.
Bergsala hävdar de inget vet, då är frågan: är japsarna så elaka att de såg en extremt hög efterfrågan just i Sverige och valde att scalpa Bergsala först...? Mysko.

Sorgligt hursomhelst.

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk

Dagens klipp:

Retrospelsbutiken

SNES Mini Classic: 2095 kr (fraktfritt!!!)

(I förmiddags 1995 kr...)

Jag bjuder på det tipset, bara å slå till! ;-D

(Jag vill pga forumets regler och det senaste inlägget om regler förtydliga för alla att detta var ren ironi/kritik mot just scalping & osund marknadsföring, INGEN rekommendation).

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har en uppfattning vad de faktiskt verkar gå för på Tradera etc i slutändan?
Överväger om det är värt att lägga ut istället för att fippla med returfrakt och så (redan returnerat i fysisk butik respektive avbokat 3 st).

Skrivet av ClubT:

Hur slutade det för er andra med ordrar på ShopTo som helt plötsligt drog mer pengar?

Jag har en ticket igång och väntar på svar. För mig drog de ca 130:- extra igår vilket de informerade om i ett mail men utan mitt godkännande, inte hela världen med pengarna men jag ogillar principen. Har startat en "ticket" där jag ifrågasätter det hela i och med att de skickat en orderbekräftelse tidigare och att de inte kan dra mer pengar från kortet när de tycker att det passar (utan ett ok från min sida).

Skapade en ticket för några dagar sedan, ingen respons.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

En st leverad igår från Netonnet, en st att hämta ut på MM (personalköp ftw) imorgon. Bokade bägge samma dag som de öppnade bokningarna.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Retrospelsbutiken

SNES Mini Classic: 2095 kr (fraktfritt!!!)

(I förmiddags 1995 kr...)

Jag bjuder på det tipset, bara å slå till! ;-D

(Jag vill pga forumets regler och det senaste inlägget om regler förtydliga för alla att detta var ren ironi/kritik mot just scalping & osund marknadsföring, INGEN rekommendation).

Så tragiskt när etablerade företag sjunker till samma låga nivå som scalpers. Det värsta jag har varit med om är nog GameStop som gömde undan tusentals NES Classics och sålde dem till överpris genom sitt dotterbolag ThinkGeek. Så i stället för att sälja dem för $59.99 på GameStop, som de borde ha gjort, så såldes dem i somras för $149 på ThinkGeek.

Gissar på att Spelbutiken kan ha gjort samma sak. De lade undan några exemplar för att sälja dem till ännu högre överpris på Retrospelbutiken.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag fick min snes mini igår från ginza, fick avbeställa den jag beställt från cdon.
Jag ser den som prisvärd för 1499 kr, mycket nostalgi och bryr mig inte så mycket om allas
bråk här om priset. Köp den eller gör det inte.

Permalänk
Medlem

Någon som fått någon snes från Inet än?

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Någon som fått någon snes från Inet än?

Yes fick min idag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Min från komplett kom i ytteremballage.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

@Flutters: Kom på att jag hunnit bytt nummer och bokade min i butik så finns risk att jag ett fått ett sms fast till fel nummer hehe. Får la skicka iväg ett mail till Inet och kolla med dom.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Så tragiskt när etablerade företag sjunker till samma låga nivå som scalpers. Det värsta jag har varit med om är nog GameStop som gömde undan tusentals NES Classics och sålde dem till överpris genom sitt dotterbolag ThinkGeek. Så i stället för att sälja dem för $59.99 på GameStop, som de borde ha gjort, så såldes dem i somras för $149 på ThinkGeek.

Gissar på att Spelbutiken kan ha gjort samma sak. De lade undan några exemplar för att sälja dem till ännu högre överpris på Retrospelbutiken.

Ja vi kunde väl i alla fall fått imported by bergsala i botten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neo1:

Jag fick min snes mini igår från ginza, fick avbeställa den jag beställt från cdon.
Jag ser den som prisvärd för 1499 kr, mycket nostalgi och bryr mig inte så mycket om allas
bråk här om priset. Köp den eller gör det inte.

Ja 1500kr är enligt mig värt det, men över det så börjar värdet försvinna. 21 spel med sammanlagt hundratals timmar av spelglädje, två handkontroller och allt i en väldigt snygg och smidig låda. Man får mycket för pengarna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hur står sig kontrollerna som medföljer SNES Mini mot, säg, 8BitDo's SNES kontroller som verkar vara ett populärt alternativ för bl.a. RetroPi?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Ja 1500kr är enligt mig värt det, men över det så börjar värdet försvinna. 21 spel med sammanlagt hundratals timmar av spelglädje, två handkontroller och allt i en väldigt snygg och smidig låda. Man får mycket för pengarna.

Det är bara att resten av världen får 21 spel med sammanlagt hundratals timmar av spelglädje, två handkontroller och allt i en väldigt snygg och smidig låda till halva priset.
I vissa fall till en tredjedel av priset.

Du betalar inte extra till Nintendo - utan till ockare i mellanleden.
Precis samma sorts mellanled som i övriga världen säljer dessa för bråkdelen av vad många i norden fått betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hur står sig kontrollerna som medföljer SNES Mini mot, säg, 8BitDo's SNES kontroller som verkar vara ett populärt alternativ för bl.a. RetroPi?

Mycket bättre de har ju en fungerande dpad den är ju på gränsen till usel när det gäller vissa av 8bitdo:s kontroller.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats spåra sitt paket från ShopTo? Man har ju ett tracking nr där men jag får inte upp något på dpd när jag söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evian:

Är det någon som har lyckats spåra sitt paket från ShopTo? Man har ju ett tracking nr där men jag får inte upp något på dpd när jag söker.

Prova hos postnord funkade för mig..

Permalänk
Medlem

Har inte spelat super punch out på över 20 år, och gillar det. Dock gick jag fan bet på 6 gubben.
kommer inte ihåg alla trix.Och började spela super metroid, super.

Inte helt bet, men barnen tjatade om att spela donkey kong country.
Men förut slog man ju alla gubbar under 20 sekunder, men nu kommer jag inte ihåg trixen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evian:

Om du klickar från shopto sidan så får du upp en pdp länk som funkar. Men jag fick in det automatiskt i postnords app

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Mycket bättre de har ju en fungerande dpad den är ju på gränsen till usel när det gäller vissa av 8bitdo:s kontroller.

Finns det någon kopia som är lika bra/bättre på något sätt, eller är denna kontroller "den bästa SNES kontrollern efter originala SNES kontrollern"?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Finns det någon kopia som är lika bra/bättre på något sätt, eller är denna kontroller "den bästa SNES kontrollern efter originala SNES kontrollern"?

Trådlöst vet jag inte om det finns bättre men ds4 och xbone kontrollen är bättre men de ser ju inte ut som en snes kontroller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evian:

Jadå, det går bra för mig. OM du kollar i mailet du fick som meddelar att ShopTo har skickat iväg paketet så hittar du ett tiosiffrigt trackingnummret tillsammans med en röd knapp med texten "Check Details". Den tar dig till DPDs sida där du får skriva in ditt svenska postnummer. När jag gör det får jag fram att paketet har lämnat England och är påväg mot Sverige. Samt att beräknad ankomstdag är torsdag den 5e Oktober. På samma sida lite ovanför så finns texten "Your Shopto parcel number" följt av ett 14 siffrigt nummer. Detta nummer kan du ange på postnords hemsida för att tracka paketet i Sverige.

https://www.pixeltopic.com/files/2017/9/trptbfgobjpxayb.png

Permalänk
Medlem

Jag har beställt SNES på komplett, men dom släpper det tydligen inte förens i slutet av oktober... har sett här i tråden att några har hämtat ut från komplett redan, eller har jag fel? Är det någon annan som också beställt från komplett och måste vänta också?7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nuzomi:

Jag har beställt SNES på komplett, men dom släpper det tydligen inte förens i slutet av oktober... har sett här i tråden att några har hämtat ut från komplett redan, eller har jag fel? Är det någon annan som också beställt från komplett och måste vänta också?7

Jag fick en från Komplett för några dagar sedan, jag chansar på att du missade "ursprungliga" förbokningsperioden och kom med deras nästa släpp.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon i Uppsala som vill ha en upphämtning hos Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Det är bara att resten av världen får 21 spel med sammanlagt hundratals timmar av spelglädje, två handkontroller och allt i en väldigt snygg och smidig låda till halva priset.
I vissa fall till en tredjedel av priset.

Eftersom priset på den svenska marknaden är 1499:-
Var hittar du den för 750:-, eller 500:- ?
Som tidige nämnts, priset här är för högt. Men vi pratar i storleksordningen ett par hundralappar, 4 som mest, och till det priset går det faktiskt att köpa den från resten av Europa, och få den hemskickad.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.