Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Antar moms är inkluderat och kortet kostade mindre då.

Iaf, någon som vet hur man får sista 5% bonuset utan att handla något?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Entusiast

Är det inte lite konstigt att priset exklusive moms på GTX 1080 Ti't är likadant som priset inkl. moms om man går till checkout? Märkte det nu när jag provade med det nya priset.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: Jag fick två olika pris när jag gick vidare till slutförning

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Står det någonstans att Wish/säljaren har rätt till att avbryta ordern ifall det uppkommit fel eller diverse?

Permalänk

Har 50% + 5% från 100 poäng men hur fan får man sista 5?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Baarry:

@Uzanar: Jag fick två olika pris när jag gick vidare till slutförning

Jaså? Fick du alltså runt 12K vid slutförningen?
Eller är priset lägre än 10K exklusive moms på kortet för dig?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Vet inte hur mycket detta säger, men ser ut enligt följande efter ha kört 3DMark:

Kan inte säga att jag hörde fläktarna något särskilt (även om sambon visserligen säger att jag hör dåligt och att grabben spelade Fifa i rummet utanför).

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

tror ni denna är något att ha för cirka tusenlappen? lol https://imgur.com/a/nVm0F

Permalänk
Medlem

@Helllodar: Gå till rewards i menyn på första sidan i appen och claima 5%, du behöver inte köpa något.
@banana12345: Gå ut och in i din kundkorg och de kommer fråga dig att göra köpet nu för att få 5% rabatt.

Permalänk
Medlem

Noterade att det är bara på detta kortet som klarna lägger på en massa pengar. Testade att lägga in det andra kortet som dyker upp på 1080. Inte ett öre påslag i checkout. Är det klarna som gör sig en hacka här?

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: Jag fick total summa av 5645 kr

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Baarry:

@Uzanar: Jag fick total summa av 5645 kr

Aokej, jag har beställt förut idag men jag tänkte bara om man lägger i kortet och går till checkout utan rabatterna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: Antar jag var försent med detta :(?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan att man ska vara så trendkänslig, blev ett gtx 1070 för ~2045:- och lite 18650 extra branfarliga batterier för 12:-st.

Antingen är det någon jättebugg eller så har de en sjuk reklamkampanj för att få folk att handla.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Är det inte lite konstigt att priset exklusive moms på GTX 1080 Ti't är likadant som priset inkl. moms om man går till checkout? Märkte det nu när jag provade med det nya priset.

Verkar vara så i IOS-appen.

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag var i kontakt med klarna och de hade det priset jag fick vid checkout, så det verkar stämma, dock är man fortfarande osäker på tullen.

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av headphoneninja:

@Helllodar: Gå till rewards i menyn på första sidan i appen och claima 5%, du behöver inte köpa något.
@Uikutoru: Gå ut och in i din kundkorg och de kommer fråga dig att göra köpet nu för att få 5% rabatt.

Provat 50ggr funkar inte:(

Permalänk
Medlem

Har ni aldrig handlat via klarna förut? Dom fakturerarvaldrig innan varan är levererad

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

De som inte fick momspåslag vid checkout är väl de som kommer få mail där de är tillfrågade om ni är villiga att betala tull. Kör android appen och fick moms påslaget.

Permalänk

La just en beställning på Colorful GTX 1080 Ti. Använde en 50% kod + 5% checka nu rabatt vilket slutade med en kostnad på 4711 SEK. För mig så var det exkl. moms. Hur lyckades ni andra med inkl. moms ?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lilu:

Verkar vara så i IOS-appen.

Nja, det här händer både via Chrome på Windows och Android-appen på min telefon.

Skrivet av EddAa:

Jag var i kontakt med klarna och de hade det priset jag fick vid checkout, så det verkar stämma, dock är man fortfarande osäker på tullen.

Okej, vad bra då!
Blev nästan lite osäker på om det slutgiltiga priset var med moms eller inte.

Skrivet av headphoneninja:

De som inte fick momspåslag vid checkout är väl de som kommer få mail där de är tillfrågade om ni är villiga att betala tull. Kör android appen och fick moms påslaget.

Det ligger nog något i det. Jag har inte fått det mailet efter flera timmar nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså, det står i appen att man ska få 10% rabatt om man skickar en kod (WISH) till ett nummer men jag får inte något meddelande gå iväg mot det numret. Någon som lyckats fixa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

La just en beställning på Colorful GTX 1080 Ti. Använde en 50% kod + 5% checka nu rabatt vilket slutade med en kostnad på 4711 SEK. För mig så var det exkl. moms. Hur lyckades ni andra med inkl. moms ?

Min moms hoppade fram och tillbaks i varukorgen, gick bakåt från kassan till varukorg försvann momsen, men vid varje kassabesök kom momsen tillbaks.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skrock:

Asså, det står i appen att man ska få 10% rabatt om man skickar en kod (WISH) till ett nummer men jag får inte något meddelande gå iväg mot det numret. Någon som lyckats fixa det?

Samma här fick inget sms! Säkert någon bugg eller hög belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Skrivet av banana12345:

Funkar bara i usa

Acha! Skumt endå att det kommer som ett svenskt meddelande via den svenska appen men man ska inte vara för girig kanske

Permalänk
Medlem

Fick detta meddelande

Thank you for your patience regarding this matter.

We have heard from the store and they want to make sure that you want to buy the DVI port cooling fans. Also, they want to clarify to you that there will be a customs fee once the item arrived to your country as this item is a bit pricey.

To assist you further, would you like to proceed with this order?

Please let us know your confirmation within 5 days or not later than Oct. 22, 2017, so we can relay it to the store immediately.

It was my privilege serving you today. Let me know if there's anything else I can help with.

Mary
Wish Customer Support

Någon som fått ett liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fey:

Fick detta meddelande

Thank you for your patience regarding this matter.

We have heard from the store and they want to make sure that you want to buy the DVI port cooling fans. Also, they want to clarify to you that there will be a customs fee once the item arrived to your country as this item is a bit pricey.

To assist you further, would you like to proceed with this order?

Please let us know your confirmation within 5 days or not later than Oct. 22, 2017, so we can relay it to the store immediately.

It was my privilege serving you today. Let me know if there's anything else I can help with.

Mary
Wish Customer Support

Någon som fått ett liknande?

Hur mycket extra tull behöver man betala fall man betalar med moms inklusive?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Administrativ avgift

Eftersom vi handlar med klarna så betalar vi moms , vi köper kortet i sverige. Det finns ingen tull på grafikkort så momsen är redan avklarad. Har kollat med en kompis som jobbar med tull osv

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

lägg på den andra 5% rabatten och du kommer nära det jag betala 4186 sek och det var inkl. moms.
Kortet hade ett original pris på 7k+ nånting, 3k efter rabatterna, sen 4186 sek med moms vid checkout.

Permalänk
Medlem

@Fey: Intressant men det står "DVI port cooling fans" kan support misstolkat varan?
När la du beställningen?

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.