Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Flutters: Grattis till switchen! Har du informerat dina vänner om din kommande frånvaro?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Köpte Mario Kart 8 idag(man fick även med de där ratt-plastbitarna...på elgiganten).
Blir att lira lite med dottern ikväll

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Flutters: Grattis till switchen! Har du informerat dina vänner om din kommande frånvaro?

Yes det är fixat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80

Permalänk
Medlem

Sådär 4 timmar in i BOTW och man börjar irritera sig över att man inte köpte Switch tidigare.....
Fy satan vilket bra spel det är!

Är även grymt nöjd med kontrollerna. Var lite orolig att storleken skulle vara ett problem men passar mig perfekt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

Sådär 4 timmar in i BOTW och man börjar irritera sig över att man inte köpte Switch tidigare.....

Är även grymt nöjd med kontrollerna. Var lite orolig att storleken skulle vara ett problem men passar mig perfekt.

Å andra sidan, du har ju hela upplevelsen framför dig då du väntat.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Limited run games till Switch

Så äntligen är det klart LRG till Switch

Skrivet av LRG:

Excited to announce that we've been approved to publish retail games on the Nintendo Switch. Our first release will hit in 2018!

Källa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Källa

Får hoppas det är möjligt att köpa också bara, hade gillat Stardew Valley exempelvis.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@anon5930: Ja att beställa från dem och få igenom en order kan vara svårt. Det som är bra är att det är DDP-paket och vi slipper import/tull avgifter det är redan betalt i frakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Källa

Intressant, aldrig hört talas om limited run games (har aldrig ägt en sony-konsol heller vilket kan vara en anledning) men det låter klart spännande med fysiska releaser. Jag vet inte varför det är så kul med fysiska spel på switch, har nog med kassetten och gamla minnen från gbc/n64-tiden att göra. Jag är tyvärr inte gammal nog för att haft nes/snes och trillade ifrån nintendo när 64-an blev omodern

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Bra tillfälle för den som inte köpt Zelda BOTW än, 399:- inkl. frakt från Hobbex:

https://www.hobbex.se/sv/artiklar/elektronik-och-prylar/gamin...

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Bra tillfälle för den som inte köpt Zelda BOTW än, 399:- inkl. frakt från Hobbex:

https://www.hobbex.se/sv/artiklar/elektronik-och-prylar/gamin...

Tack! Blev ett köp för mig

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Intressant, aldrig hört talas om limited run games (har aldrig ägt en sony-konsol heller vilket kan vara en anledning) men det låter klart spännande med fysiska releaser. Jag vet inte varför det är så kul med fysiska spel på switch, har nog med kassetten och gamla minnen från gbc/n64-tiden att göra. Jag är tyvärr inte gammal nog för att haft nes/snes och trillade ifrån nintendo när 64-an blev omodern

Handlar väl snarare om att helt plötsligt är den digitala tjänsten borta och du kan inte spela dina spel längre .

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Handlar väl snarare om att helt plötsligt är den digitala tjänsten borta och du kan inte spela dina spel längre .

Förvisso, men det är inget jag reflekterar över på pc, tvärtemot. Där köper jag allt jag kan via steam för det är så smidigt. Jag tror fortfarande att vänta på spelet i posten och sen peta i kassetten är det som gör det kul för mig.

Jag köpte tom. ett 128GB minneskort direkt som sitter i switchen oanvänt, var helt säker på att jag skulle skaffa allt i eshop.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Närmar sig verkligen fort nu.

Är det bara jag som inte är det minsta hypad av Mario Odyssey? Känns som att alla tjatar om det spelet, inget hat eller så. Bara känns som det är sådär typiskt Nintendo Hypat

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av AKA_Rappen:

Är det bara jag som inte är det minsta hypad av Mario Odyssey? Känns som att alla tjatar om det spelet, inget hat eller så. Bara känns som det är sådär typiskt Nintendo Hypat

Mja, lite hype är man kanske men kan hålla med, känns lite väl överhypat.
Speciellt med tanke på vilken stark lineup switchen redan har så är jag rädd för att mario (som i min mening borde vara ett launch-spel) blir lite av en besvikelse, iaf för mig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Inte mer hype än för något annat större spel IMHO. Det är en riktigt stor och tung titel, förmodligen det största Mario-släppet sedan Galaxy för ungefär 10 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte mer hype än för något annat större spel IMHO. Det är en riktigt stor och tung titel, förmodligen det största Mario-släppet sedan Galaxy för ungefär 10 år sedan.

Bara intryck jag får Galaxy var helt ok, personligen skulle jag nog säga Super Mario 64. Men såna saker går att diskutera till döddagar. Det lilla jag har kollat på gameplay och läst om spelet får jag en Banjo-Kazooie känsla av det. Inget fel med det då Banjo-Kazooie är grymt. Men bara känns lite mindre olikt tidigare mario titlar och om så är fallet så tycker jag det är en positiv sak.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hoppas du ser fram emot att grinda så in i helvete. Behöver du extra-liv (3 hjärtan suger) så går du hit och hämtar durian frukterna. Koka de i valfri stad och sen får du 20 extrahjärtan när du äter de. Det ligger dock längst ner på mappen så var redo att springa en jävla lång bit. (vissla medans du spammar springknappen föratt inte använda stamina.)

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
Medlem

Jag fick hem min kinadocka SH350 för någon vecka sedan och tycker att den fungerar bra. Det enda som inte fungerar är att väcka switch'en från sleep mode med min pro controller. Med orginaldockan fungerar det.

Någon är som har en SH350 och har samma problem?

**** Edit *****

Efter lite felsökande så har jag kommit framt till att switch'en vaknar från sleepmode men SH350-dockan ger ingen bild ut på HDMI när den gör det. Lösningen för min del är att koppla ifån switchen och ansluta den igen.

Permalänk
Medlem

Jag är hypad, dock inte lika mycket som släppet av switch och Zelda men det är svårslaget. Ska bli intressant att se vad barnen tycker. Spelade mario galaxy med flickan för några år sedan, första spelet för henne och hon gillade det. Pojken som är 2år yngre fastande riktigt för Zelda BOTW och har kanske lite väl många speltimmar på det. Båda spelade mario 3D world endel men själv tycker jag inte det kommer i närheten av något av galaxy spelen. Men Odyssey ser ut att bli bättre och har större förhoppningar inför det.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

hej! någon som vet hur tex cdon.com har med Black Friday REA och hur stor chans det är att switch kommer vara nedsatt lite? Tänker ändå att det har gått ett tag sen släppet nu och är sugen på att köpa den, men undrar om det är värt o köra nu eller om man ska vänta en månad. Har relativt lite erfarenhet med priser på konsoller o rea, vore nice om någon som visste mer kom med sin hypotes!

Permalänk
Medlem

Står en del om vad den har gått att få tag på nyligt hos elgiganten och clasohlson längre bak i tråden. Men ska man ha någon på black friday och vill ha den levererad iår ska man nog hänga på låset. Har varit brist på switch länge i övriga världen och det kan bli så att vi i sverige snart också känner av det.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk

Måste säga att jag är imponerad över hur polerat Zelda är. Grym fysikmotor och de har verkligen gjort det bästa med den grafikstil som valdes. Ljudets positionering är också väldigt bra med mina 2 högtalare.

Sedan skulle Switchen helt klart kunna vara kraftfullare, ganska svåra framedrops i djungeln eller i städer. Lite AA också kanske? Men jag är mycket nöjd med köpet, första konsolen jag äger

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Måste säga att jag är imponerad över hur polerat Zelda är. Grym fysikmotor och de har verkligen gjort det bästa med den grafikstil som valdes. Ljudets positionering är också väldigt bra med mina 2 högtalare.

Sedan skulle Switchen helt klart kunna vara kraftfullare, ganska svåra framedrops i djungeln eller i städer. Lite AA också kanske? Men jag är mycket nöjd med köpet, första konsolen jag äger

En uppgraderad Switch om något år kommer vara grymt. Helst minst 2 generationer nyare grafikkrets.

Permalänk
Inaktiv

Någon form av halloween-rea ska inledas 22 oktober enligt news-delen av Switchen. Flera har väl redan sett då den synts i någon dag men kan vara värt att nämna antar jag.

Skrivet av AKA_Rappen:

Bara intryck jag får Galaxy var helt ok, personligen skulle jag nog säga Super Mario 64. Men såna saker går att diskutera till döddagar. Det lilla jag har kollat på gameplay och läst om spelet får jag en Banjo-Kazooie känsla av det. Inget fel med det då Banjo-Kazooie är grymt. Men bara känns lite mindre olikt tidigare mario titlar och om så är fallet så tycker jag det är en positiv sak.

Många brukar ju räkna Super Mario 64 som det bästa (3D-)Mariospelet. Så tycker du det känns som den kommer nå förstaplatsen så låter du mer positiv än mig hehe. Galaxy, Sunshine (som hade en hel del brister i mitt tycke men gjorde mycket nytt mot 64 och framförallt Mario 64 är väl de spel jag själv håller högst. 2D-titlarna gillar jag inte så mycket personligen. 3D Land och World var båda helt okej men en annan typ av Mario-spel. Odyssey ser ut att göra det framförallt Sunshine och Mario 64 gör, erbjuder en mer öppen spelvärld. Galaxy var ganska on rails, men hur planeterna fungerade var riktigt nice i mitt tycke.

Riktigt kul att lanseringen bara är någon dag bort nu. Nu har jag inte följt alla nyheter om spelet då jag vill spara på upplevelsen så mycket som möjligt. Men känslan och uppfattningen om att vi har ett riktigt tungt Mario-spel är definitivt där. Frågan är hur stor bara.

Skrivet av Segge:

Står en del om vad den har gått att få tag på nyligt hos elgiganten och clasohlson längre bak i tråden. Men ska man ha någon på black friday och vill ha den levererad iår ska man nog hänga på låset. Har varit brist på switch länge i övriga världen och det kan bli så att vi i sverige snart också känner av det.

Kan vara värt att kolla hur det ser ut under veckan. Recensionerna bör säkert dyka upp på måndag eller tisdag för nya Mario och då kan det nog gå att avgöra hur läget ser ut här. Men stämmer bra om försäljningen, i många länder har Switchen varit svår att få tag i pga hög efterfrågan.

Skrivet av Accipiter46:

Lite så jag undrar om dessa problem börjat i och med inspelningen, den ligger igång i bakgrunden. Märkte där jag testa av rätt ojämn prestanda, så var det inte vid lanseringen då jag spelade spelet som mest. Eller var det så innan senaste firmware för Switch om någon vet/minns?

Skrivet av wargreymon:

En uppgraderad Switch om något år kommer vara grymt. Helst minst 2 generationer nyare grafikkrets.

Jo, frågan är hur låst Nintendo är med just Tegra också. Om de kan välja exempelvis lösning från Qualcom eller annan ARM-tillverkare. Switch är den enda lyckade produkt som använder Tegra, frågan är hur intresserade Nvidia är att ta fram en ny generation när de haft så svårt att sälja den innan och behålla kunder att leverera kretsar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, frågan är hur låst Nintendo är med just Tegra också. Om de kan välja exempelvis lösning från Qualcom eller annan ARM-tillverkare. Switch är den enda lyckade produkt som använder Tegra, frågan är hur intresserade Nvidia är att ta fram en ny generation när de haft så svårt att sälja den innan och behålla kunder att leverera kretsar till.

Ingen annan grafikkrets kommer nära i prestanda och effektivitet. Nvidia släpper ju även sina Shield och Tegra används till bilar etc. Så tror inte att det är problem att ta fram framtida kretsar. Vi får hoppas att det är en bra deal för Nvidia att nästa konsol kan ha en purfärsk arkitektur etc och inte ligga efter. Tyvärr brukar ju Nintendo fega med riktigt beprövade kretsar, men vi får se om några år. Hoppas bara de fortsätter i samma spår.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wargreymon:

Ingen annan grafikkrets kommer nära i prestanda och effektivitet. Nvidia släpper ju även sina Shield och Tegra används till bilar etc. Så tror inte att det är problem att ta fram framtida kretsar. Vi får hoppas att det är en bra deal för Nvidia att nästa konsol kan ha en purfärsk arkitektur etc och inte ligga efter. Tyvärr brukar ju Nintendo fega med riktigt beprövade kretsar, men vi får se om några år. Hoppas bara de fortsätter i samma spår.

Nvidia är långt ifrån ensamma och de fåtal produkter de idag lyckas sälja in Tegra idag är ju deras egna produkter. Ingen utom Nintendo och delar av bilindustrin vill använda lösningen. Och i bilindustrin letas det även ersättare redan: https://www.sweclockers.com/nyhet/24470-tesla-arbetar-med-amd...

Jo, känns som de lyckats lansera rätt produkt vid rätt tillfälle, varken Wii U eller ens 3DS gick det lika bra för så här tidigt efter lanseringen. Hoppas det håller i sig bara.

Skrivet av Tiamat:

EG har ett bra pris på Mario 499:-

Jag hade på känn att någon butik skulle dra till med lite extra, beställt även här nu på morgonen.

Får hoppas Elgiganten får iväg den i tid bara (de bluffar skapligt med vad de har i lager, bara att kolla spel som ligger två månader framåt lanseringsmässigt eller som helt saknar lanseringsdatum, alla finns i "webblagret"). Mario + Rabbids kom precis på lanseringsdagen har jag för mig, så borde va rätt god chans. I annat fall att hämta i butik för de som vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

EG har ett bra pris på Mario 499:-

Perfekt, får hoppas min EG butik får in några.
Blir till att boka och hämta efter jobbet i så fall

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i