Permalänk
Medlem

Hardcore mode Battlefield 1

Tror att jag just slängde 499 kr i sjön för BF1: Revolution eftersom jag alltid spelar Battlefield-spelen i hardcore mode som nu inte fungerar i BF1. Googlade och sökte på Youtube och kom fram till att man ställer in filter (Friendly fire, killcam osv.) för att få upp hardcore servrar men det går ju inte.

Är det bara jag som omöjligen får upp en endaste HC-server? Spelar ingen roll om jag bara ställer in ett enda filter (t.ex. friendly fire ON) och lämnar alla andra, får inte upp nåt.

Ska det vara så svårt? Jag spelar hellre BF4 men det spelet kraschar ju varenda gång jag startar det ("har slutat fungera"...jippi).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Du hittar HC servrar om då går in under Custom Games. Där hittar du Hardcore conquest, Rush osv.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

@bandite:

Ok, tack det funkar. Men man kan inte välja multiplayer map själv.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

@King D:

Jodå! Klicka inte på Quickmatch utan på de tre punkterna, då får du upp list servers, klicka där.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

@bandite:

Ok, tack det funkar. Men man kan inte välja multiplayer map själv.

Den väljer en random karta. Spelar spelet än hehe.

Föredrog det gamla vanliga där man fick välja bland dedikerade servrar

Kan välja andra kartor med i läsaren men inte samma sak.

Mest tomma där, iallafall när jag söker på det

Permalänk
Medlem

Där kan du se vilka servrar som spelar vilka kartor och filtrera efter behag.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ExcZist:

Den väljer en random karta. Spelar spelet än hehe.

Föredrog det gamla vanliga där man fick välja bland dedikerade servrar

Jo, samma här..detta är väl en av anledningarna PC-spelarna flyr BF1.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Tryck på dom tre punkterna...

Permalänk
Medlem

GRYMT! Tack allihopa. Skulle vara kasst om man bara kunde spela normal mode. Spelar som sagt alltid i HC.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jo, samma här..detta är väl en av anledningarna PC-spelarna flyr BF1.

Spelet har en del spelare, gått ner lite men går upp ibland till det normala .

https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population

Ps4 är bf1 mest populärt på

Permalänk
Medlem

Varför har vissa modes försvunnit när man klickar på Custom games? Kan de bara försvinna så där. Det fanns betydligt fler "rutor" man kunde klicka på efter att man valt Custom Games, nu finns det bara 4. Dessutom är det oerhört få servrar med spelare.

Kan det verkligen vara så lite spelare på PC för ett relativt nytt spel?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Varför har vissa modes försvunnit när man klickar på Custom games? Kan de bara försvinna så där. Det fanns betydligt fler "rutor" man kunde klicka på efter att man valt Custom Games, nu finns det bara 4. Dessutom är det oerhört få servrar med spelare.

Kan det verkligen vara så lite spelare på PC för ett relativt nytt spel?

Väldigt få spelare på Custom Games ja, både på PC och på konsol (Xbox One, iaf då jag spelar det). Skälet är nog för att det är så undangömt, tog mig ett tag att hitta bl.a. Back to Basics games och då är det ändå väldigt få som spelar dessa. Inte lika lätt att hitta Custom spel som i t.ex. Battlefield 4, förmodligen därför väldigt få som spelar Custom Games.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Väldigt få spelare på Custom Games ja, både på PC och på konsol (Xbox One, iaf då jag spelar det). Skälet är nog för att det är så undangömt, tog mig ett tag att hitta bl.a. Back to Basics games och då är det ändå väldigt få som spelar dessa. Inte lika lätt att hitta Custom spel som i t.ex. Battlefield 4, förmodligen därför väldigt få som spelar Custom Games.

Jag förstår. Synd bara att jag inte kan spela Battlefield 4 eftersom det kraschar varje gång.

Det finns fler servrar i BF1 på normal mode men det är inte lika kul alls.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.