Extern optisk enhet för PC-spel

Permalänk

Extern optisk enhet för PC-spel

Hej forumet!
Snabb fråga.
Har skaffat en ny laptop till min mamma. Helt OK specs för ett rimligt pris med mild gaming-prestanda.
Själv har jag en kass laptop hemma som inte går att spela på.
När jag la beställningen på den nya laptopen var jag så insnöad på specsen att jag glömde kolla efter Optisk Enhet, vilket den saknar.
Några dagar senare blev jag sugen på att skaffa ett PC-spel som jag varit inne på att köpa ett tag, som jag nu äntligen har en dator jag kan lira det på. Och jag köpte det hardcopy... *wah wah*....

Min fråga blir då: Bör jag skaffa en extern optisk enhet som kopplas via USB för att kunna spela det? Eller är det en kontraindikation. Tänker hur stor risken är att en extern krånglar jfr. med en intern.
Och till sist en noob-fråga: Alla externa står att de kan bränna DVD och CD, men jag antar att de även kan läsa?, som behövs i mitt fall. Tänker inte bränna nåt, bara kunna spela mitt älskade spel :'(

Tack på förhand för kommentarer.

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Medlem

Senast jag köpte en hardcopy fanns en CD-nyckel på baksidan av manualen som jag kunde använda för att ladda ner och aktivera utan att ens använda CD-skivorna. Är det ett alternativ?

För att svara på din fråga, utan att veta modell osv, kan de bränna kan de läsa, och en extern ska inte krångla mer än en intern. Se bara till att inte skaka den onödigt mycket när den arbetar.

Permalänk
Skrivet av Raphaei:

Senast jag köpte en hardcopy fanns en CD-nyckel på baksidan av manualen som jag kunde använda för att ladda ner och aktivera utan att ens använda CD-skivorna. Är det ett alternativ?

För att svara på din fråga, utan att veta modell osv, kan de bränna kan de läsa, och en extern ska inte krångla mer än en intern. Se bara till att inte skaka den onödigt mycket när den arbetar.

Jag ska ta mig en titt på det. Tack så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II