Vad drar er som tittare på streams?

Permalänk
Medlem

Underhållande och måste vara bra på spelet som spelas. The DOC's energi och entusiasm brukar vara bättre än någon annans varje gång han startar streamen men när han börjar klaga på spelet blir det snabbt tröttsamt att titta på.

Långa (5h+) regelbundna sändningar är viktigt.

Permalänk

MaximusBlack gör allt till en show, så spelar inte så stor roll vad han spelar, mest han man vill titta på och skratta haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Färdighet och/eller underhållande. Båda två gör det ännu bättre i vissa fall

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv

Att det är bra kameror/bild och ljudkvalite och att dom lirar nån bra låt live gärna nån dom gjort själv. Lägger inte 5 milli på en spelkanal dessvärre

Permalänk
Medlem

Det är ganska kul att läsa alla svar i denna tråd. Man skall alltså prata mycket eller lite, man skall ha face-cam eller inte, man skall vara bra i spelet man streamar eller inte nödvändigt, osv.

Kontentan är att man skall streama det man vill streama på det sättet man känner för att streama. Det finns folk som kommer att titta på det du vill visa upp oavsett vad du streamar. De stannar om de gillar det eller så går de vidare. De kommer chatta med dig eller inte.

Så streama om du vill streama. Det är ingen ide att fråga hur folk vill att du streamar eftersom alla vill se olika saker.

Mitt förslag är. Börja streama, utan face-cam, sen testa med face-cam. Testa prata hela tiden om spelet och/eller annat. Sen testa vara tyst. Se vad fungerar bäst för dig. Känn dig bekväm med din egen stream. Tittare kommer till dig själva. Fråga de direkt om de gillar din stream, om ljudet är OK, om bildkvaliten duger. Förbättra ditt innehåll hela tiden och kolla med dina followers om de gillar vad du gör.

Lycka till med din stream

Permalänk
Medlem

Shower som t.ex The Attack eller e sports annars orkar jag inte se en streamer sitta och gapa och skrika för att försöka vara rolig. Annat är det om jag vill se om ett spel är bra eller inte då får man stå ut.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

vilket spel kvittar typ sålänge "streamern" är lugn och sansad inte gapar och skriker eller har massa dumheter för sig som man skiter fullständigt i vid sidan om "spelandet".

föredrar streams där det är koncentrerat på spelet utan diskutioner eller kommentering öht.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag är en sån person att jag kan inte titta på något jag inte lär mig något av.
T.ex jag kollar typ aldrig film eller serier, utan det blir mest dokumentärer så man får något ut av det.
Och det gäller det samma på streams, jag vill lära mig något av personen.
Alltså måste han/hon vara riktigt sjuk på det spelet.

Permalänk
Medlem

Största faktorn för mig är streamerns personalitet. Ska vara en bra spelare som också klantar till sig ibland så man får några skratt samt någon som läser och pratar med chatten. Hjälper också om denne spelar intressanta spel.

Kollar för att ta det lugnt och inte för att lära mig då jag helst lär mig själv genom att spela.

Kollar bara streams på Twitch och video serier på Youtube som "Prepare to Try" vilket jag rekommenderar då han som spelar är så dålig att man inte kan sluta skratta och dom två grabbarna bredvid honom har så bra konversationer.

Permalänk
Medlem

Jag återkommer till streamers som interagerar med sina tittare, som faktiskt bryr sig om att man spenderar sin tid hos dem. Alldeles för många pratar med polare via headset eller sitter tysta och inte säger någonting. Skittråkigt att titta på!

Jag uppskattar också om streamaren inte har massa rullande eller blinkande text överallt eftersom det stör mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobwork94:

MaximusBlack gör allt till en show,

Jag gillade honom i början (3-4 år sen) men när hans kanal växte till sig så blev han odräglig och arrogant.

Permalänk
Medlem

Jag gillar fokuserade streamers, som inte bara snackar utan värde men relevant till det han/hon/den gör. Påtvingad grafik finner jag distraherande.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Titty-Streams i IRL sektionen på twitch, riktigt kvalite grejjer där på strömmarna.

Även damerna som tycker att det är lite väl varmt i hemmet och därmed har minimal utstyrsel när de kör Yoga på Twitch?

Såg även nån yngre förmåga som visade arselet utan att skämmas när hon lagade mat på sin "mat-kanal".

Pinsamt fyfan.

Permalänk
Medlem

En jag brukar titta på ibland spelar ett spel som jag har spelat väldigt mycket, han brukar ha en que lista så man kan ställa sig i och lira ihop med han. Så det brukar vara underhållande för då får man som en kommentator när man själv spelar.

Permalänk
Medlem

För min egen del är det viktigaste att den som streamar har en bra personlighet. Det räcker inte med
att den som streamar är sjukt skicklig på spelet. Om hen inte pratar om något intressant så tappar jag
intresset.

Streaming är lite som stand-up. Visst, det skadar inte att streamaren är skicklig på spelet, men det
är absolut inte det viktigaste.

Permalänk

En intressant/underhållande personlighet får mig att stanna men i förstahand så är det deras skicklighet och kunskap, kul att kolla om man själv faktiskt kan lära sig något också. Finns en hel del duktiga underhållare på twitch och vissa med en charmig/härlig personlighet som kan få en att stanna, sista nämnda brukar många ggr ha dom bästa chattrummen också.

Visa signatur

Under construction...