Permalänk

PrimoChill Vue

Tjabba @inet
Har ni någon möjlighet att beställa hem denna vätska?
Primochill Vue
Länk till hur den beteer sig i ressen.

Allt började klia när jag såg den, köp/bygg och "vill ha"-Tarmen. Men verkar itne finnas någonstans att beställa från i Sverige.

Eller är det eventuellt någon annan som vet om det finns en liknande vätska att köpa från sverige?
Är ingen beundrare av att beställa från utlandet, tyvärr.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Inet

@Lineri:

Hej!

Vi ska kika runt och vi återkommer!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Sökte just på detta Håller tummarna.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Inet
Skrivet av Lineri:

Tjabba @inet
Har ni någon möjlighet att beställa hem denna vätska?
Primochill Vue
Länk till hur den beteer sig i ressen.

Allt började klia när jag såg den, köp/bygg och "vill ha"-Tarmen. Men verkar itne finnas någonstans att beställa från i Sverige.

Eller är det eventuellt någon annan som vet om det finns en liknande vätska att köpa från sverige?
Är ingen beundrare av att beställa från utlandet, tyvärr.

Skrivet av Jays_swe:

Sökte just på detta Håller tummarna.

Hej igen!

Vi har hört runt med våra distributörer som har PrimoChill och de har inte tagit in vätskan än. Vi kan inte svara på att de kommer göra det, men om de gör det kan vi ta in den.

Tyvärr har vi inte möjlighet att köpa direkt från PrimoChill själva än.

Finns det liknande vätskor ni kan tänka er kan vi kika på dem också.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej igen!

Vi har hört runt med våra distributörer som har PrimoChill och de har inte tagit in vätskan än. Vi kan inte svara på att de kommer göra det, men om de gör det kan vi ta in den.

Tyvärr har vi inte möjlighet att köpa direkt från PrimoChill själva än.

Finns det liknande vätskor ni kan tänka er kan vi kika på dem också.

Mvh

Okej, Tack för att ni kollat upp det iaf!
Får avvakta och hoppas på att ni kan ta hem den senare

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Inet

@Lineri:

Inga problem!

Får vi nys om mer information ska vi försöka komma ihåg att säga till här.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Lineri:

Inga problem!

Får vi nys om mer information ska vi försöka komma ihåg att säga till här.

Mvh

@Inet

Update?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Inet

@Arcec:

Hej!

Tack för påminnelsen! Vi har själva påmint våra distributörer nu och hoppas att de tar tag i det.
Vi återkommer så snart vi får svar.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet: Ni får gärna plocka upp denna artikel också

https://www.primochill.com/collections/prep-and-protect/produ...

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Inet

@Arcec:

Tack för tipset, vi ska kika på att ta in den!

Vi har inte fått definitiva svar från våra distributörer än angående Vue, men vi jagar på.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

Hej,

Vi har hört av oss till alla distributörer vi kan köpa ifrån men ingen har Vue på lager och ingen kan med säkerhet ta in den inom den närmsta tiden.

Däremot har vi fått indikationer på att det kan komma liknande från andra tillverkare, men det är först nästa år.

Vi är ledsna att vi inte kan ta in den nu, men vi kommer fortsätta försöka.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcec:

Den jagar jag också! Den lila (candy) Slut hos PrimoChill så kanske tar en stund för dem att skapa en ny batch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon update ifall Inet kommer ta in den nu när den funnits ett tag på marknaden? Jag Är väldigt intresserad av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFGD:

Någon update ifall Inet kommer ta in den nu när den funnits ett tag på marknaden? Jag Är väldigt intresserad av den.

Nu är det ju inte riktigt detta du söker men en kompis till mig beställde Vue från highflow.nl några dagar in på nya året, han har ännu inte fått det och slutet på februari är det senaste preliminära datumet han fått höra Lika bra tillgänglighet som dagens gpu:er... :/

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Inet

@SFGD:

Hej,

Tyvärr har inte situationen ändrats än och vi kan inte svara på när eller om vi kommer få möjlighet att erbjuda dessa.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@MexxII:
@Inet:
Tack för svaret. Då ska jag undvika de företaget. Blir att beställa någon vanlig tråkig färg (ek cryofuel) ifrån inet. Blir lite roligare än min transparanta ändå

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de finns vitvätska att köpa någonstans? har letat efter det med utan lycka

Permalänk
Medlem

Vad jag hört/läst är att den inte finns att köpa än. Även om den finns listad i vissa butiker.

Ha-begäret är stort men priserna jag sett är lite mer än dubbelt så dyrt som andra coolants. Och jag behöver ungefär 2 liter så för mig är det gränsfall om jag vill lägga såna pengar.

Sen kan det nog vara värt att vänta ett år för att se om folk haft problem med att det geggar sig eller färgar av sig (ThermalTake C1000 och Mayhem).

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Vad jag hört/läst är att den inte finns att köpa än. Även om den finns listad i vissa butiker.

Ha-begäret är stort men priserna jag sett är lite mer än dubbelt så dyrt som andra coolants. Och jag behöver ungefär 2 liter så för mig är det gränsfall om jag vill lägga såna pengar.

Sen kan det nog vara värt att vänta ett år för att se om folk haft problem med att det geggar sig eller färgar av sig (ThermalTake C1000 och Mayhem).

https://www.youtube.com/watch?v=fMV6XsUsZb8&t=

Verkar ju som den rengör komponenterna

Sen är ju frågan hur skonsamt det är...

Permalänk

Söker också den !! @inet update ;D?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Off topic, men dessa vätskor är väl inget man kör i en 24/7 rigg? :=)

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Inet

@racefactory:

Hej!

Nej tyvärr har vi inga uppdateringar där, men vi letar efter alternativ också och förhoppningsvis kan vi hitta något bra substitut.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

@Jejk0b:

Hej!

Vi kan inte svara för alla vätskor, men de vi fått se är endast gjorda för att visa upp bygget och tillverkarna har i regel rekommenderat att använda dem högst en dag åt gången.

mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram