Permalänk
Medlem

Gaming chair

Hej, jag funderar på att köpa den här stolen https://www.trademax.se/möbler/stolar/kontorsstol-skrivbordss... det blir totalt 1014kr men jag hittar inte speciellt mycket info om den, så lite hjälp skulle uppskattas. Mvh Erik

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@DaDallas: Ikeas stolar är kanon! (24 timmars garaterade)

Permalänk
Medlem

Tycker denna ser väldigt bra ut dock och ser skön ut. Någon som har erfarenhet utav stolen? värt att chansa?

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nenna:

@DaDallas: Ikeas stolar är kanon! (24 timmars garaterade)

Nej. 24-timmarsstolar spelar i en helt annan klass än vad IKEA kan erbjuda.

Skrivet av DaDallas:

Tycker denna ser väldigt bra ut dock och ser skön ut. Någon som har erfarenhet utav stolen? värt att chansa?

Du får vad du betalar för. 1000 spänn innebär med största sannolikhet glapp och gnissel, stoppning som snabbt blir sunkig och konstläder som inte håller speciellt länge.

Permalänk
Medlem

@Snody: Så värt att ej köpa?

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Sitter just nu i en 2år + gammal http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20339420/.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@DaDallas: Stolar skall nog helst provsittas. Har rekommenderat denna i annan tråd som jag valde efter att ha "provsuttit runt". Är mkt nöjd med den, dock inte i din prisklass kanske och inte lika "spacig". Har ställt in olika höjd och typ längd på armstöden för att få bekvämlighet för tangentbordsarmen och musarmen. Den går även att ställa något högre om man har högt skrivbord.

Permalänk
Medlem

@Sundvis: Den ser skön ut, men lite väl dyr

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Min pappa får sin stol idag, exakt likadan, kan återkomma sen

Permalänk
Medlem

@titanx1337: Skulle vara trevligt att höra vad han/ni tycker om den

Visa signatur

;)

Permalänk
Inaktiv

Stolar är som kläder!
Låter man någon annan prova kläderna åt en så kan man inte förvänta sig ett perfekt resultat (speciellt inte när man inte har koll på vilken storlek de har).

Med det sagt: visst kan man få generella råd och förslag: men för "bäst" resultat": provsitt själv

Men ange gärna längd/vikt/axelbredd/etc. för bättre svar.

Permalänk
Medlem

@anon257891: Jag är 187cm lång och väger 73kg

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@titanx1337: Något resultat?

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@DaDallas: tjena, stolen skulle levereras hem idag, men dem kom alldrig, haha, sorry, kommer nog om någon dag

Permalänk
Medlem

@DaDallas: Vad är det för fel på det vackra (nåja) svenska ordet skrivbordsstol?

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara identisk med en del dxracer och liknande stolar. Inte helt osannolikt ur samma fabriker/OEM. Troligen helt OK för det priset

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Avstängd

Såg att dom hade 7% rabatt om du använder koden "crazychristmas" så stolen blev nu lite billigare

Jag hade nog testat om jag verkligen inte hittade någon annan irl. Men om du verkligen inte skulle vara nöjd åker du ju tyvärr på returfrakt som inte är gratis på en större grej som denna.

Du har kanske netonnet eller liknande nära dig? Dom har ju billigare gamingstolar också.. Kanske är värt mer att få veta i förhand om det är något du kan trivas i.

Permalänk

Kan rekomendera: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Haft den i 5år+ oh fungerar klockrent.

Permalänk
Medlem

@cider123: kan Testa lite stolar på NON och DH imorgon

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@railman: förhoppningsvis

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@våffelhjärn: brodern har den, är inte jätte förtjust i den :/

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@titanx1337: inga problem

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@Khers: inte så vackra och ofta dyra, sitter i en ganska standard budget stol atm, som är förstärkt med en kartong bit för att den ska kännas bättre haha

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@titanx1337: Kommit?

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

@DaDallas: nej, fattar ingenting, haha, en vecka försenad,

Permalänk
Medlem

Trust GXT 707 Resto Gaming Chair något att ha?

Visa signatur

;)