Amazon Music Unlimited och Echo kommer till Sverige

Permalänk
Melding Plague

Amazon Music Unlimited och Echo kommer till Sverige

Tiden då kassettband och CD-skivor stod för musikunderhållning är sedan länge förbi. Nu kommer Amazons musiktjänst till Sverige och flankeras av den röststyrda högtalaren Echo.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Nice! billigt också

Permalänk
Medlem

Kanske det men Vinyl är på väg tillbaka

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Åfan! Så det är därför jag börjat se transaktioner från dem på mitt CD-Baby konto. Hade ingen aning om att de sysslade med streaming

Trevligt är det i vilket fall för de betalar faktiskt mer per stream till mig än Spotify gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Kanske det men Vinyl är på väg tillbaka

Jag har börjat köra med mina gamla kassettband och lyssnar på gamla godingar.

Permalänk
Medlem

Undrar om det blir lika sunkig lokalisering som Amazons videotjänst som inte ens erbjuder svenska undertexter eller ens ger tillgång till allt Amazons egenproducerade material. Med tanke på att röststyrning inte ens verkar funka på svenska så gissar jag att så är fallet. Dom kan iaf försöka anstränga sig om dom vill pusha tjänster internationellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Nice! billigt också

Billigt? Samma pris som spotify om du inte har en amazon echo eller en dot.

Förövrigt var det en riktigt hemsk hemsida, ingen vettig information eller menyer för att navigera lättare för att läsa mer om de olika tjänsterna.

En sak är att amazon music har 40+ miljoner låtar Spotify har 30+miljoner låtar, frågan är hur det ser ut med småband från sverige, har de t.ex. hjalle & heavys på rymmen-album?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Jag har börjat köra med mina gamla kassettband och lyssnar på gamla godingar.

Kul om ledsnar på att spola tillbaka kan man ju alltid för över till datorn .

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

Billigt? Samma pris som spotify om du inte har en amazon echo eller en dot.

Förövrigt var det en riktigt hemsk hemsida, ingen vettig information eller menyer för att navigera lättare för att läsa mer om de olika tjänsterna.

En sak är att amazon music har 40+ miljoner låtar Spotify har 30+miljoner låtar, frågan är hur det ser ut med småband från sverige, har de t.ex. hjalle & heavys på rymmen-album?

Jag tänkte just på priset med echo

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Jag tänkte just på priset med echo

mjo, lyssnar man bara hemma på en enhet som kostar 500:- så är det ju helt ok, men många använder spotify till mobilen när man är iväg så spelar det priset ingen roll.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

mjo, lyssnar man bara hemma på en enhet som kostar 500:- så är det ju helt ok, men många använder spotify till mobilen när man är iväg så spelar det priset ingen roll.

Funkar inte det i deras app? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amazon.mp3

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Undrar om det blir lika sunkig lokalisering som Amazons videotjänst som inte ens erbjuder svenska undertexter eller ens ger tillgång till allt Amazons egenproducerade material. Med tanke på att röststyrning inte ens verkar funka på svenska så gissar jag att så är fallet. Dom kan iaf försöka anstränga sig om dom vill pusha tjänster internationellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Genom Apple TV 4k så finns det åtminstone svensk undertext i Prime Video, även via appen som finns i Samsungs smart-tv.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

Billigt? Samma pris som spotify om du inte har en amazon echo eller en dot.

Förövrigt var det en riktigt hemsk hemsida, ingen vettig information eller menyer för att navigera lättare för att läsa mer om de olika tjänsterna.

En sak är att amazon music har 40+ miljoner låtar Spotify har 30+miljoner låtar, frågan är hur det ser ut med småband från sverige, har de t.ex. hjalle & heavys på rymmen-album?

om du inte gillar deras hemsida så kan du ju testa deras program också

Permalänk
Medlem

Påbörjade precis min gratisperiod, får se om det är något att ha.

@moonblase det fanns åtminstone 2 låtar med Hjalle och Heavy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:
Skrivet av anon267242:

om du inte gillar deras hemsida så kan du ju testa deras program också

vad jag förstod så är det 40:- om man har deras hemautomatisering, annars 99:-
deras program? musikappen? står nog över om jag måste ladda ner något för att få fungerande information. Vad är det för bitstream de erbjuder t.ex.=?

Skrivet av 220volt:

Påbörjade precis min gratisperiod, får se om det är något att ha.

@moonblase det fanns åtminstone 2 låtar med Hjalle och Heavy

Skickades från m.sweclockers.com

Det med hjalle och heavy var mest ett skämt, kom inte på något ännu obskyrare band just då

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

vad jag förstod så är det 40:- om man har deras hemautomatisering, annars 99:-
deras program? musikappen? står nog över om jag måste ladda ner något för att få fungerande information. Vad är det för bitstream de erbjuder t.ex.=?

Det med hjalle och heavy var mest ett skämt, kom inte på något ännu obskyrare band just då

Ja tyvär hitta jag inte heller det Men precis som Spotify får du välja mellan 3 olika bitstreams, låg, mellan, hög

Jag tror även om du bara betalar 4 euror per månad med eaho så kan du även lyssa i derras app. Tror det är mest dom som vill sälja fler produkter Jag kan mycket väll ha fel, har inte testat

Sedan är det väll bara Tidal som ebjuder FLAC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Ja tyvär hitta jag inte heller det Men precis som Spotify får du välja mellan 3 olika bitstreams, låg, mellan, hög

Jag tror även om du bara betalar 4 euror per månad med eaho så kan du även lyssa i derras app. Tror det är mest dom som vill sälja fler produkter Jag kan mycket väll ha fel, har inte testat

Sedan är det väll bara Tidal som ebjuder FLAC?

inte så noga med ljudkvaliten, men kan ju vara roligt att veta vad man får ändå.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@anon267242:
Så här ligger det till, betalar du bara $3,99 så kan du enbart lyssna genom någon av Amazons egna enheter. För att kunna spela i telefonen eller datorn så behöver du Individual eller Family
https://www.amazon.com/b/ref=dm_hf_lp_fourpack?ie=UTF8&node=1...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Genom Apple TV 4k så finns det åtminstone svensk undertext i Prime Video, även via appen som finns i Samsungs smart-tv.

Det finns ofta svenska undertexter men definitivt inte till allt. Har även varit med om att det inte ens funnits engelska undertexter till icke-engelskspråkigt material. Har använt videotjänsten i ett antal månader och kommer säga upp abonnemanget så fort min rabatterade period går ut för hela tjänsten känns som ett hafsverk. Det mest bittra är när vissa säsonger av serier inte är tillgängliga men ändå visas i säsongslistorna. Så när man väl kommit nån säsong in och ska spela första avsnittet på nästa så saknas Play-knappen helt plötsligt. Trots att man kan se synopsis på alla avsnitt etc. Trodde först det var en bugg/unsupported browser men icke.

Permalänk
Medlem

@pålis:
Jag har inte utforska utbudet jätte mycket, använder enbart Prime Video pga The Grand Tour och eftersom att det finns svensk text där så tog jag för givet att övrigt material också hade det.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Men frågan är ju hur bra låter dessa högtalare dom har?
Vet ej om jag vill lyssna på musik med dessa eller Apples högtalare när dom väl kommer ut.

Kanske jag ligger lite efter, men jag brukar enbart lyssna på mina musikfiler som ligger på datorn. Har en Spotify account, men den har jag inte använt sen Spotify startades.

Har folk slutat lyssna på musik som ligger på egen hdd?
Jag brukar fortfarande köpa CD-skivor och rippar dom till mp3 i 320 kbps eller flac.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

CD-skivor säljs fortfarande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

CD-skivor säljs fortfarande...

Och 99*12~=1200kr för ett år med streaming tjänst är rätt mkt. Lyssnar man ganska smalt så är det betydligt mer prisvärt att köpa musiken på CD och lägga upp gratis i Google music. Så kan man ha skivorna i bilen sen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är detta Bluetooth? Jag förstår inte hur du tillåter dina öron få lyssna på sådan komprimerad kvalité.

För mig är det samma sak som att fortsätta titta på 480p bara för att tekniken finns kvar och är billigare medan alla andra har hoppat på 1080p-2160p-tåget.

Nu ska självgoda jag hålla käft!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Ja tyvär hitta jag inte heller det Men precis som Spotify får du välja mellan 3 olika bitstreams, låg, mellan, hög

Jag tror även om du bara betalar 4 euror per månad med eaho så kan du även lyssa i derras app. Tror det är mest dom som vill sälja fler produkter Jag kan mycket väll ha fel, har inte testat

Sedan är det väll bara Tidal som ebjuder FLAC?

Dezeer har lossless med flac i 1411bit

Permalänk
Medlem

Kör allt Amzon (Amazon kredit kort, handlar mat, filmer, dator delar etc etc), men dom har inte fått mig att byta till Amazon Musik än, även om jag har Amazon Prime! Spotify ftw.

Permalänk
Medlem

Mer bevis på att fulla Amazon kommer till Sverige

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det största problemet jag ser med Spotify, heh så fjantigt av mig *AMU, är att det känns som om att otroligt lite går till själva artisten som man lyssnar på.

Kommer inte att gå över till Spotify.

Ja nå inte nu så stor skillnad. xD

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@Cooling23: Instämmer, rätt säker på att något är på gång i Västerås om inte annat

Permalänk
Medlem

Kul med flera alternativ. Blockerade S-fy när de dubbelfakturerade och kundtjänst visade sig icke existerande. Har vant mej vid mp3'or från egen disk igen.
Jag bytte till HBO i våras då jag inte hittade nått att glo på, på Netflix. Har även börjat titta på Amazon som alternativ för film/serier.
Får ta och kolla upp detta efter vinter lovet.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!