Grim Fandango Remastered gratis via GOG

Permalänk
Melding Plague

Grim Fandango Remastered gratis via GOG

Nyversionen av det klassiska peka-och-klicka-äventyret Grim Fandango släpps nu gratis via GOG under en begränsad tid, där allt som krävs är ett konto på speltjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nostalgi på hög nivå. Grymt.

Permalänk

Fan vad najs! Nu vet jag vad jag ska spela..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Ojoj detta firas med ännu en playthought!
<--

Permalänk
Medlem

Assassins Creed Black Flag är även det gratis just nu om man har konto ubisoft:

https://freetrial.ubisoft.com/promotions/assassins-creed-blac...

Permalänk
Medlem

Självklart händer detta typ veckan efter jag köpte det i humblebundle... Men pengarna gick ju till välgörenhet iaf

Permalänk
Medlem

Var där igår , passade på att köpa ett par gamla godingar Panzer General och Master of Orion på en gång

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Rekommenderas starkt!
Körde faktiskt igenom detta på en Intel Atom-platta senast, Z3775 klarade av det, men var lite trött om man vill köra det i remastered grafikläget.
Har åldrats förvånansvärt bra rent spelmässigt, dock svårt som fan om man ger sig på det utan guider.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tur! Här har man suttit och hoovrat på köpknappen bra länge nu, men aldrig kommit till skott.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Grymt. Sist jag lirade fick jag "för hög FPS" och kraschade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sweet! Helt klart ett av de bättre spelen jag spelat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Assassins Creed Black Flag är även det gratis just nu om man har konto ubisoft:

https://freetrial.ubisoft.com/promotions/assassins-creed-blac...

Redan skrivet om
https://www.sweclockers.com/nyhet/24868-ubisoft-ger-bort-worl...

Men absolut, det kan vara någon som missat det

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

"Klassiska peka-och-klicka-äventyret"

Ursprungligen var det ju inte möjligt att peka och klicka på något över huvud taget...

Man kanske får prova spelet igen nu när det fått musstyrning. Tyckte aldrig om "tankkontrollerna" men Grim Fandango har trots det alltid legat högt på min topplista över bra spel.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Redan skrivet om
https://www.sweclockers.com/nyhet/24868-ubisoft-ger-bort-worl...

Men absolut, det kan vara någon som missat det

Hehe, jag var uppenbarligen en av dom eftersom jag uppmärksammades på det via en annan kanal

Permalänk
Medlem

Trevligt även att man har det på CD. Bara musiken i Grim Fandango är en tillräcklig anledning att spela det.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Bästa evar!!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

För mig är det inte gratis, det kostar. Gör jag något fel eller har dom ändrat dealen?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

För mig är det inte gratis, det kostar. Gör jag något fel eller har dom ändrat dealen?

Erbjudandet gäller fortfarande. Lade precis till det på mitt konto.

Permalänk
Medlem

@blade80: Jag fick logga ut, vänta 10 minuter och logga in igen på GOG, sen dög det upp på startsidan.
Det kostade för mig 27 kr eller något liknande när jag sökte upp det via deras katalog. Men på startsidan fungerade det.

Visa signatur

Kaffenarkoman
Stationär: Intel i7 3770k, Samsung SSD 256gb, 12tb disk, 16gb ram, Geforce GTX 670.
Sofftop: Macbook Pro 15" Retina, 256gb SSD, 8gb ram, 2,3Ghz Quadcore I7.
Servrar: Övervakning & väder - Raspberry Pi, Div. linuxservrar.

Permalänk
Medlem

Vad trevligt min typ av spel, har funderar på att köpa det men inte kommit till skott än.
Tackar för tipset.
Tackar även Frispel för länken, när man är borta några dagar så missar man tydligen en del.

Permalänk
Medlem

Rekommenderas varmt för alla som gillar äventyrsspel eller minns LucasArts titlar från 1990-talet.

Drog igenom det ytterligare en gång så sent som i somras för att få 100% achievement på Steam-utgåvan. Skulle gärna se att de gjorde en remastered version av Monkey Island 4 också, för jag orkade aldrig ta mig igenom det eftersom 3D/tank-kontrollerna tog så stort fokus från själva spelandet och inte alls passade in i temat.

Permalänk
Medlem

Står 133 kr nu. Är det redan för sent?

Edit:
Ja såg nu att det gällde till 15:00

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Sträckkörde det här spelet över några dagar när nyutgåvan släpptes, rekommenderas varmt till alla som gillar gamla lucasarts äventyrsspel, även om det inte är gratis.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |