Permalänk
Inaktiv

2 skärmar

Tjenare, fixade just upp min andra skärm men har lite problem angående CS, jag har sett att många kör med -window -noborder i cs men det funkar ju bara med 16:9 och jag kör med 4:3. När man ska flicka till höger och skjuter så åker alltid musen över till vänster ;/ Hjälper det att höja/sänka sensen? Eller dpin? Eller vad gör man för att fixa det?

Permalänk
Medlem

Full-screen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@StuntmanMike: Vad menar du? Funkar ju ej med fullscreen för då tabas man ur när man drar t vänster/höger

Permalänk
Medlem

Fullscreen windowed?

Det ska väl inte spela någon roll om man lirar i 16:9 eller 4:3?

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Inaktiv

@AnXeZ: Jo, testade det. Och cs blev bar som en liten fyrkant mitt på skärmen (man såg bara cs på en 10del av skärmen typ, och andra folk säger att man måste ha windowed på samma resolution som ens skärm är på

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291137:

@AnXeZ: Jo, testade det. Och cs blev bar som en liten fyrkant mitt på skärmen (man såg bara cs på en 10del av skärmen typ, och andra folk säger att man måste ha windowed på samma resolution som ens skärm är på

Så vad har du för skärmar egentligen?

Kör du windowed fullscreen så ska den fylla ut hela skärmen OCH förhindra att du klickar utanför och blir ”ur tabbad”.

Jag kör 2 skärmar i 16:9 och testade efter min tidigare kommentar och det fungerade perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Inaktiv

@AnXeZ: Såklart det funkar om du kör i 16:9, jag kör ju i 4:3 och då funkar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291137:

@AnXeZ: Såklart det funkar om du kör i 16:9, jag kör ju i 4:3 och då funkar det inte.

Varför kör du i 4:3 då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Inaktiv

@AnXeZ: För det är omöjligt att köra 16:9 för mig, är van med 4:3 och preferar det, spelar du äns cs?

Permalänk
Medlem

@AnXeZ: Det där är lite som att säga "Varför kör du Volvo?"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291137:

@AnXeZ: För det är omöjligt att köra 16:9 för mig, är van med 4:3 och preferar det, spelar du äns cs?

Skrivet av Zippeer:

@AnXeZ: Det där är lite som att säga "Varför kör du Volvo?"

Jag både spelar CS och kör Volvo (S60 2,4 - 2004).

Men då vet vi varför TS vill köra med 4:3, han trivs bättre med 4:3.

Varför kör jag Volvo? Ja varför inte, fick den billigt för 8 år sedan och den har rullat fint i 20 000 mil. Jag trivs med min jävla Volvo.

Vi pratar väl om CS:GO och inte 1.6 / Source? Jag antar att det är GO iallafall.

Jag vet inte om TS har googlat på sitt problem , men det här kanske kan hjälpa? :
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2o51wv/multiple_monitors_and_43_stretched_resolution/

MVH
H

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnXeZ:

Jag både spelar CS och kör Volvo (S60 2,4 - 2004).

Men då vet vi varför TS vill köra med 4:3, han trivs bättre med 4:3.

Varför kör jag Volvo? Ja varför inte, fick den billigt för 8 år sedan och den har rullat fint i 20 000 mil. Jag trivs med min jävla Volvo.

Vi pratar väl om CS:GO och inte 1.6 / Source? Jag antar att det är GO iallafall.

Jag vet inte om TS har googlat på sitt problem , men det här kanske kan hjälpa? :
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2o51wv/multiple_monitors_and_43_stretched_resolution/

MVH
H

Wow alltså, det här måste vara det bästa inlägget jag läst i år, klockrent!

Till TS, sluta spela i windowed mode, det säger sig självt varför det inte fungerar som det ska.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Wow alltså, det här måste vara det bästa inlägget jag läst i år, klockrent!

Till TS, sluta spela windowed mode, det säger sig självt varför det inte fungerar som det ska.

Tack , tack

Jag hade lite innanför västen igår och försökte vara fyndig , skönt att någon gillade det ^^

MVH
H

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad på onödiga otrevligheter*

@anon291137: Det må kännas frustrerande att ingen förstår ditt problem, men istället för att vara otrevlig så är det bättre att försöka förklara ditt problem på andra sätt.
Har du kanske möjlighet att förklara ditt problem i bildform?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

@NordhNet: Mitt problem är ju som sagt att jag tabas ut ur cs när jag t.ex flickar snabbt till höger och skjuter för jag drar över till andra skärmen, och om jag t.ex ska ringa nån på discord eller nåt på andra medans jag spelar så tabas jag ur och så.

Permalänk
Medlem

synapse

För er som hittar denna tråd och har exakt samma problem så kan jag säga att det är razer synapse som orsaker detta, razer synapse är en mjukvara ifrån razer som används för deras olika hårdvaror, programmet är helt värdelöst eftersom man inte behöver synapse för något annat än att ändra färgen på sitt tangentbord eller mus t.ex. avinstallera synapse så försvinner problemet direkt.