Permalänk
Medlem

Astro A40 glappande kabel

Hej,

Har ägt ett par Astro A40 i ungefär två år nu och har fått ett problem.

Kabeln som är emellan headsettet och Mixampen glappar vid headsettet. Det finns några kablar för just denna modell på deras hemsida men problemet är att dom inte finns i lager.

Mina Astros har en playback för mikrofonen så jag hör hur det låter om jag inte mutar mikrofonen. Så det glappar inte för ljudet som kommer från datorn utan bara mikrofonen.

Jag undrar vart det finns att köpa online eller i butik. Har letat i dom vanliga butikerna men har inte hittat något. Den ska helst ha mute funktionen på kabeln men det är inte ett måste.

Dold text
Dold text

Om ni tittar på båda bilderna så kan man se en skillnad. Jag tog en egen bild så att man kan se det bättre.
Den sidan åt höger är sidan som går in i mitt headset, som ni ser så är den lite mer guldaktig och längre. Det är den som glappar.
Den åt vänster är in i mixampen som jag använder. Den är lite mer silveraktig och kortare. Det är därför jag inte har hittat någon annan kabel som kan ersätta denna.
Om det kan hjälpa så är headsettet en normal Astro A40 grå medans mixampen är en Astro A40 Mixamp Pro TR.

Tack.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi