Vad ser Sweclockare fram emot under 2018?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VadSaDu:

Hur kan ett spel bli årets spel om det endast kommer till en plattform?

Kanske för att plattform egentligen är helt irrelevant när man bedömer ett spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

4K bildskärmar med 120Hz borde väl släppas 2018.
Nästa generation Nvidia kort så det finns anledning till ovanstående skärmar

Priserna på RAM och SSD sjunker till rimliga nivåer så 64GB-128GB RAM och 2TB-4TB SSD kan införskaffas till nästa datorbygge.

Gjorde inte @laxpudding en egen predikan på att år 2020 var det året då detta skulle komma?
Tror han nämnde det i förrförra årets nyårskrönika.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bassen87:

Vem tror du vinner denna gången då, Pepsi eller Coca-cola?

Det kommer att bli en smutsig vinst, tyvärr folket kommer att förlora.

Oavsett vad så kommer Centern att rädda diverse sida..Annie hoppas på höger för då slipper hon att äta sin ena sko.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hoppas på nästa gen grafikkort som klarar 2160p

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Att en efterträdare till Vega, som överträffar förväntningarna, hittar ut till butikerna med rätt prislapp.

Permalänk
Medlem

Att jag lyckas skaffa ett "riktigt" jobb igen, är så less på alla djävla lagerjobb. Ja, alltså jag har hyfsad lön, hyfsad arbetsmiljö men om jag måste leka 3d-tetris med matvaror ett år till får jag ett bryt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Kanske för att plattform egentligen är helt irrelevant när man bedömer ett spel?

Kan det ju bli utnämnt tack vare fanboys ju?

Känns fel bara..lite som att Volvostallet utnämner en Volvo som årets bil..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Sea of thieves och Far Cry 5

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NodCommander:

Hoppas på framgång för Centern i valet, ser fram emot att få se 2018s version av Nissan Leaf, Tesla Model 3 leveranser börjar i Europa... Och att vi får en bättre sommar än den förra.

Centern? Centern?? CENTERN???

Skrivet av Crockett:

Jag hoppas de öppnar upp alla mentalsjukhus igen. Samt att skolorna höjer kvaliteten på undervisningen. Speciellt i ämnet svenska.

This! Men ack så tomt här skulle bli!

Skrivet av Pelegrino:

Tänkte jag ska sluta fega och fråga ut tjejen som jag haft en crush på i typ 2-3 år nu, wish me luck!

Good luck! Kör hårt!

Permalänk
Medlem

VR-utvecklingen överlag, men inte minst Valves nya kontroller som jag ivrigt inväntar innan jag vill kosta på mig VR.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alpha77:

Priserna på RAM och SSD sjunker till rimliga nivåer så 64GB-128GB RAM och 2TB-4TB SSD kan införskaffas till nästa datorbygge.

Har läst rykten om att HDMI 2.1 kan börja lanseras 2019, iaf vad gäller TV apparater. Vet inte hur det ser ut med PC skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

- Problemet Nordkorea neutraliseras - Tiden är inne för förändring.
- Mer ruttet tas fram i maktens korridorer - Från #metoo -relaterat (Tack Harvey!) till ren korruption. Hoppas det blir i storlekarna av pedofilen Jimmy Savile BBC skyddade men innan förövarna dör. Från politiker, bankirer, industrier till media (Tack Aftonbladet!).
- Valet 2018 - Se paniken när etablissemanget tappar makten och MP åker ur riksdagen
- AMDs efterföljare till Ryzen. Hoppas på bättre single core-prestanda, högre klockfrekvenser och lägre effektförbrukning.

Vad ska ta makten från etablissemanget 2018? Har jag missat nåt alldeles nyskapande på frammarsch? Övriga etablerade partier bjuder väl mest på samma skåpmat som tidigare?

Visa signatur

| Ghost S1 | 7800x3d | MSI B650I Edge | 32Gb 6000CL30 | Inno3d 4070 Ti S X3 | SF750 |

Permalänk

Ser fram emot att gå från elektriker till tjänsteman, aldrig arbetat i annat än blåkläder innan. Nu är jag bara 25 men ändå

Teknikmässigt ser jag fram emot billigare 1440p 144hz skärmar. Motormässigt ska jag äntligen ta mitt MC-kort så jag slipper bli nödig varje gång jag ser en V70 eller liknande med tonade rutor.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Göra exjobb, ta examen och sedan börja jobba! Kommer nog dock sakna studentlivet

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

4k i 144hz är ju på tapeten, försenade till just 2018.
Enligt Acer släpps den i Q1 Ah, även med. Gsync OCH Hdr, monster helt enkelt...
(Asus har ju också visat upp sin variant samt en ultrawide i 200hz)

https://m.sweclockers.com/nyhet/24223-acers-predator-x27-med-...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Far cry 5, The Crew 2 och ev Iphone SE 2.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Att börja på mitt nya jobb, men ännu mer: Införskaffa en redig stationär efter bara haft macbooken senaste åren!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Kvinnor så klart, i drivor

Permalänk

Att jag ska lyckas gå ner 30 kg i vikt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Inom hårdvara så är det främst grafikkort från AMD och NVIDIA, Jag vill ha tillbaka bägge dessa rivaler på samma slags struktur som 2013, efter det har dom bara lanserat kort så långt efter varandra.

Maxwell 2014 vs 300 serien Refresh & Fiji 2015. Pascal 2016 vs halva AMD kort Polaris 2016. Polaris Refresh 2017 vs Vega 2016.

Spel så hoppas jag på att Nintendo ska utannonsera fler nya och stora spel titlar och att jag längtar så mycket efter
Red Dead Redemption 2, Life is Strange 2, Smash Bros Switch,(Om det kommer?) Battlefield 2018, (Om det blir WWII eller Bad Company 3) Battalion 1944 och Hell Let Loose.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att få lite ledigt snart och få nytt jobb. Skall nämligen ta tillfälle i akt att vara ledig mellan bytet, har bara haft 2 veckors ledighet på över ett år. Vore inte heller fel om man kunde få tag på lägenhet heller!

Permalänk

Jag ser framemot Red dead redemption 2, far cry 5 , volta, spel skärmar med mindre skärm kanter, och sommaren så klart.

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot #metoo 2.0 där även vi män kan anklaga gamla flickvänner från mellanstadiet att dom tog på en utan att fråga om lov

Permalänk
Medlem

När det gäller hårdvara så förväntar jag mig inget speciellt. Hoppas dock att AMD ökar prestandan något än 4 GHz

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Vad ska ta makten från etablissemanget 2018? Har jag missat nåt alldeles nyskapande på frammarsch? Övriga etablerade partier bjuder väl mest på samma skåpmat som tidigare?

Du har helt rätt. Tänkte mer i banorna när folket sätter politikerna mot väggen. Det kommer bli ett mycket intressant valår.
https://www.youtube.com/watch?v=4LumJo32CqE

Permalänk
Medlem

Bostadsbubblans undergång och valet.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en löneökning på minst 5tkr i månaden.
Samt en ny regering med L, M, C och KD. Den vi har idag är värdelös.

Sen är jag nöjd.

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: man skulle kunna säga att varje platform har sin egen game of the year pga olika spelstilarna mellan de olika konsolerna.

Sedan så ser jag fram emot nya PC delar som ska komma i år för jag planerar att köpa ny dator. Samt ser jag fram emot att se reviews på PiMax 8k vr headset "4k skärmar men heter 8k av dum anledning". Hoppas screendoor effekten blir mindre med hjälp av högre upplösning. Hoppas samt att HTC och Oculus släpper nytt headset med 4k dem också. Samt så har det ryktats om att dem jobbar på att få trådlöst vr headset till PC.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Tänkte jag ska sluta fega och fråga ut tjejen som jag haft en crush på i typ 2-3 år nu, wish me luck!

Du borde starta en tråd om detta, blev ju nyfiken nu på hur det kommer sluta för dig! håller tummarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juus1:

Jag hoppas på en löneökning på minst 5tkr i månaden.
Samt en ny regering med L, M, C och KD. Den vi har idag är värdelös.

Sen är jag nöjd.

Varför vill du få det ännu sämre?! Svårt att tänka sig något värre än den konstellationen... förutom om man skulle peta in Fi där förstås... tvi!

Ah, sorry, läste Mp inte M Nja, kanske något bättre men naaaaaa...