Permalänk

Källarrensning

Okej gott folk, allt ska bort.

Dimastech easy v3 chassi med lite extra delar
2x ekwb 3x120 radiatorer
Ekwb pump och reservoir combo
Ekwb cpu och gpu block
Monsoon fittings
Noisblocker fläktar 6st
Gigabyte 890GPA-UD3H moderkort
AMD phenomenon II X4 955
4x 2 GB corsair dominator 1600c9 ddr 3
Asus direkt cu2 Radeon 7970 med vattenblock och originalkylare
Saitek x52 flygkontroller
2x benq g2750 1920x1080
Phobya externt nätaggregat (molex)
Antec CP 850w powersupply
2x kort för att få ström till fläktarna kommer inte ihåg märke

10000 för allt eller bud på individuella delar.
Kan hämtas utanför ängelholm eller skickas, ev frakt betalas av köpare.

Alla bud avslutas fredag den 19 januari kl12.00
(Allt som finns kvar då tar vi nya tag med)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Proffsmoddare

Har ingen aning vad du tänkt dig för testbänken, men börjar med ett bud på 300kr + frakt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

@C4B12: har lagt lite över 2000 kr på testbänken med tillbehör från dimastech så 300 är tyvärr lite för lite. Den är i Toppen skick, har bara använt den till ett bygge.

Permalänk
Medlem

7970 700:- hämtar

Permalänk

300 plus frakt för Saitek x52?

Permalänk
Medlem

Modell på noiseblocler fläktarna?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av addek83:

7970 700:- hämtar

Du kan få det utan vattenblock för det priset och får själv lösa att sätta tillbaka original kylare. 1050:- så får du allt...

Permalänk
Skrivet av Stalledräng:

300 plus frakt för Saitek x52?

400:- plus frakt så är den din....

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoRzA_112:

När avslutas bud?

Permalänk
Skrivet av fark:

När avslutas bud?

Har du ett bättre bud så kör på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoRzA_112:

Du kan få det utan vattenblock för det priset och får själv lösa att sätta tillbaka original kylare. 1050:- så får du allt...

Hej. Vattenblocket vill jag ändå inte ha! Givetvis under förutsättning att originalkylaren fungerar samt att det inte tar 10 timmar att bygga ihop

Mvh
Andreas

Permalänk

@addek83: alla skruvar sitter gängorna där de ska vara och Kyl kuddarna sitter kvar. Den fungerade när jag plockade av den så den bör fungera nu, har bara legat på en hylla i några år men jag kan inte lämna någon garanti.... Tog mig ca 15min att plocka av den och det var väldigt enkelt.

Permalänk
Skrivet av GoRzA_112:

Hur mycket hade du tänkt för frakten?

Permalänk

@Stalledräng: jag har inte kvar originalkartong så jag får hitta en vettig låda sen kommer jag skicka med schenker då de har spårning och de tar betalt per storlek så jag kan inte svara exakt men gissar att det landar runt en hundring +-30:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoRzA_112:

@addek83: alla skruvar sitter gängorna där de ska vara och Kyl kuddarna sitter kvar. Den fungerade när jag plockade av den så den bör fungera nu, har bara legat på en hylla i några år men jag kan inte lämna någon garanti.... Tog mig ca 15min att plocka av den och det var väldigt enkelt.

Låter bra. När bedömer du att budgivningen är över? Hämtar helst i helgen!

Permalänk

Har uppdaterat annonsen bud avslutas fredag kl 12.00

Permalänk
Medlem

Saitek x52... Funkar som den ska? Hur gammal? Bilderna är lite gryniga, men det är ju kamerans fel, inte spakarnas, så det kan man inte hålla emot dem. :- )

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Har du något riktpris på PSU:n?

Antec då.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Vad är det för pump?

Permalänk
Medlem

Kan hämta Benq-arna för 500 förutsatt att de är utan döda pixlar eller så!

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Saitek x52... Funkar som den ska? Hur gammal? Bilderna är lite gryniga, men det är ju kamerans fel, inte spakarnas, så det kan man inte hålla emot dem. :- )

Haha, ja kan då inte beskylla telefonen för att ha världens bästa kamera Sist jag använde dem(ca8 månader sedan) fungera allt perfekt. Har själv köpt den begagnad så jag vet inte hur gammal.

Skrivet av Tazadar:

Har du något riktpris på PSU:n?

Antec då.

400?

Skrivet av C-West:

Vad är det för pump?

EK-D5

Skrivet av Gottson:

Kan hämta Benq-arna för 500 förutsatt att de är utan döda pixlar eller så!

500/styck? En har 1 död pixel den andra ska vara fullt fungerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoRzA_112:

Sist jag använde dem(ca8 månader sedan) fungera allt perfekt. Har själv köpt den begagnad så jag vet inte hur gammal.

Nå, det låter inte som om du slitit skitmycket på den i alla fall. Fast ska man vara ärlig, så det gör nog inte jag i heller. Har en 20+ år gammal Cyborg 3D USB, som mest står i en låda, i väntan på att de ska släppa nya mechwarrior (och liknande) spel. Men den fungerar ju "så där" med tanke på frånvaron av vettig mjukvara. Går inte att justera dödzon på'n osv. Något nyare för att ha bättre möjligheter vore ju nice, och en HOTAS setup var ju pojkdrömmen...
Och som en bonus så måste jag ju "provspela" med Mechwarriors 4, om jag köper den, bara för att rättfärdiga köpet inför mig själv. (Hemma, i lugn o ro, efter att du fått betalt.)

Vet du på ett ungefär vad du vill ha för den? Om jag börjar budgivningen med 350:- är det för lite? (Jag förutsätter att du har någon sorts minimum pris i tankarna.)
Jag såg att du vill avsluta auktionen på fredag, vid 12. Jag har antagligen redan kört då, men om jag råkar vara vinnare, skulle du ha möjligheten att slå mig en signal? Jag ska lämna av en kille i Markaryd, så han får hämtat hem en lastbil åt firman, jag skulle kunna svänga in om på vägen hem igen, ge dig guldet, och ta X52'an.

Edit

Skrivet av GoRzA_112:

Vario, PWM?
Brukar finnas något "part number" på dem så man kan ta reda på generation osv.
/Edit

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen i behov av:

AMD phenomenon II X4 955

Då jag verkar F****T upp mitt https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-MA770T-UD3P-rev-10#su...

Vet du om det är 95W eller 125W varianten? Behöver en cpu till för att kunna testa om backup-BIOS fungerar.

Vad vill du ha för det?

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nå, det låter inte som om du slitit skitmycket på den i alla fall. Fast ska man vara ärlig, så det gör nog inte jag i heller. Har en 20+ år gammal Cyborg 3D USB, som mest står i en låda, i väntan på att de ska släppa nya mechwarrior (och liknande) spel. Men den fungerar ju "så där" med tanke på frånvaron av vettig mjukvara. Går inte att justera dödzon på'n osv. Något nyare för att ha bättre möjligheter vore ju nice, och en HOTAS setup var ju pojkdrömmen...
Och som en bonus så måste jag ju "provspela" med Mechwarriors 4, om jag köper den, bara för att rättfärdiga köpet inför mig själv. (Hemma, i lugn o ro, efter att du fått betalt.)

Vet du på ett ungefär vad du vill ha för den? Om jag börjar budgivningen med 350:- är det för lite? (Jag förutsätter att du har någon sorts minimum pris i tankarna.)
Jag såg att du vill avsluta auktionen på fredag, vid 12. Jag har antagligen redan kört då, men om jag råkar vara vinnare, skulle du ha möjligheten att slå mig en signal? Jag ska lämna av en kille i Markaryd, så han får hämtat hem en lastbil åt firman, jag skulle kunna svänga in om på vägen hem igen, ge dig guldet, och ta X52'an.

Edit

Vario, PWM?
Brukar finnas något "part number" på dem så man kan ta reda på generation osv.
/Edit

He he jag en ordentlig hotas är Nice spelade en del elite dangerous och det var fett att köra rymdskepp med den 👍 Jag gav 750 för den begnagad så 35 är tyvärr lite lågt Kostar ju typ 1500 nya så minst 550 vill jag ha.
Det är en Vario kan se posta "part nr" imorgon om någon är intresserad.

Skrivet av deSouza:

Jag är verkligen i behov av:

AMD phenomenon II X4 955

Då jag verkar F****T upp mitt https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-MA770T-UD3P-rev-10#su...

Vet du om det är 95W eller 125W varianten? Behöver en cpu till för att kunna testa om backup-BIOS fungerar.

Vad vill du ha för det?

Ge mig ett bud på vad du tycker är vettigt så ser vi om jag tycker det är helt knasigt eller om någon annan är redo att lägga mer....

Permalänk
Medlem

@GoRzA_112: är 350 för lite?

Permalänk
Skrivet av deSouza:

@GoRzA_112: är 350 för lite?

Glömde lite I svaret... Det är en Phenom X4 955 Black Edition med allt det innebär. (125w)

Ja det tycker jag. Hade tänkt runt 500 för cpu och runt det samma fur minnena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoRzA_112:

Glömde lite I svaret... Det är en Phenom X4 955 Black Edition med allt det innebär. (125w)

Ja det tycker jag. Hade tänkt runt 500 för cpu och runt det samma fur minnena.

Ok då vet det rätt CPU för mig då jag pajjat mitt mobo eller CPU. Håller på och leta ersättare för att felsöka, men jag tror nog jag tycker att det är för mycket pengar tyvärr. Tack ändå!

Permalänk
Skrivet av deSouza:

Ok då vet det rätt CPU för mig då jag pajjat mitt mobo eller CPU. Håller på och leta ersättare för att felsöka, men jag tror nog jag tycker att det är för mycket pengar tyvärr. Tack ändå!

Är det ingen annan som är intresserad så kan jag tänka mig gå ner till 750kr om det är intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoRzA_112:

Jag gav 750 för den begnagad så 35 är tyvärr lite lågt Kostar ju typ 1500 nya så minst 550 vill jag ha.

Jag får fundera på det. Är ju någon dag kvar till fredag..

Skrivet av GoRzA_112:

Det är en Vario kan se posta "part nr" imorgon om någon är intresserad.

Det behövs nog inte då. Det här väl bara funnits en spec på vario'n. 23w, 1500l/h max, &:
Step 1: 1800 rpm
Step 2: 2550 rpm
Step 3: 3300 rpm
Step 4: 4050 rpm
Step 5: 4800 rpm

1500l/h är bra. Inte som allt skit med 4-10w pumpar på.

Visa signatur